Komplikované vzťahy na pozadí krásneho vinohradu | 3Bobule RECENZIA

Oliver Kohár
Oliver Kohár
Večný študent kinematografie... aj jej obskúrnych zákutí.

3Bobule RECENZIA

3Bobule RECENZIA – S príchodom leta prichádzajú aj letné komédie. Poznáte to, oddychové filmy, pri ktorých si na 2 hodiny odpočinieme v príjemnom chládku kinosály. A aj keď je už žáner čistokrvných komédií v kinách celosvetovo takmer mŕtvy, česká a slovenská produkcia nás vždy presvedčí o opaku. Dôkazom je hneď niekoľko filmov tohto typu, ktoré v našich končinách každoročne vychádzajú.

Jednou z najpopulárnejších sérií v kategórii „letných komédií“ je teraz už trilógia Bobule. Prvý diel sme mohli vidieť v roku 2008. Film pôsobil veľmi osviežujúco, najmä jeho divácky atraktívnym prostredím letného vinohradu. Pridajme k tomu ešte humor, lásku, pár hereckých hviezd a kinosály sú v otvárací týždeň plné. Druhé pokračovanie 2Bobule malo zmiešané reakcie. Ako teda dopadol tretí diel trilógie?

3Bobule recenzia

Láska často nezreje ako víno

Po smrti Klárinho (Tereza Ramba) otca sa jej vzťah s Honzom (Kryštof Hádek) pomaly rozpadal. Ich láska postupne chabla, čo viedlo až do bodu, kedy sa rozhodli žiť oddelene. Avšak neprajné okolnosti ich donútia nájsť spoločnú reč. Blíži sa vinobranie a s ním aj dôležité rozhodnutia ohľadom budúcnosti vinohradu.

Honza sa spolu s jeho kamarátom Jirkou (Lukáš Langmajer) vracajú na vinohrad, aby pomohli Kláre s touto napätou situáciou. Pretože manželstvo Honzu a Kláry nie je to jediné, čo krachuje. Problémy má aj samotný vinohrad, ktorý navyše niekto po nociach okráda. Do tejto komplikovanej situácie prichádza aj záhadný, ale nádejný kupca ich vína (Braňo Deák), ktorý má tiež svoje tajné motívy.

3Bobule recenzia
Zdroj: filmtoro.cz

„Vinohrad rodí, keď do neho vinár chodí…“

Najsilnejšia stránka filmu 3Bobule je podobne, ako pri jeho predchodcoch, prostredie v ktorom sa príbeh odohráva. Lokácia vinohradu v srdci Moravy je pre tento film kľúčová. V každom exteriéri cítime atmosféru a vôňu tohoto miesta a najradšej by sme tam spolu s ústrednými postavami sami boli.

Tomuto aspektu filmu výrazne pomáha veľmi slušne zvládnutá kamera. Kameraman Ján Filip odviedol skvelú prácu najmä pri kamerových jazdách počas západu slnka nad vinohradom. Spolu s hudobným skladateľom Jánom P. Muchowom vytvorili veľmi atmosferické sekvencie, pri ktorých nás kvalitná audiovizuálna stránka až trochu prekvapí.

3Bobule recenzia
Zdroj: cine-max.sk

Herecké obsadenie je podobne, ako pri predošlých dvoch filmoch, funkčné a sympatické. Osviežením je slovenská hviezda Braňo Deák, ktorý si vo filme zahral zápornú postavu. Čo sa týka charakterov, ktoré herci hrajú, to je už druhá vec. Jednotlivé postavy občas pôsobia, ako z iných filmov. Najmä humorné policajné duo, ktoré pátra po zlodejoch hrozna.

Príbeh je veľmi jednoduchý, dostačujúci. Dramatickejšie časti, v ktorých sa rieši budúcnosť vinohradu a napäté vzťahy hlavných hrdinov, striedajú pochybnejšie humorné vsuvky, ktoré nie vždy fungujú. Taktiež práca s hudbou je často dosť krkolomná. Takmer každá scéna začína explozívnou popovou pesničkou, pri ktorej sa nám tvorcovia snažia navodiť pocit, že sledujeme niečo moderné a vzrušujúce.

Film sa tak veľmi snaží, aby sa každému páčil, až stráca svoju personalitu a stáva sa miešancom rôznych tónov a rozprávačských štýlov. Pritom by si úplne vystačil s komplikovaným vzťahom Kláry a Honzu na pozadí letného vinohradu. Avšak to pre moderné publikum asi nestačí a preto je pochopiteľné, že sa tvorcovia rozhodli ísť takouto cestou.

3Bobule recenzia
Zdroj: cine-max.sk

3Bobule RECENZIA – Zhrnutie

3Bobuletechnicky kvalitne zvládnutou letnou komédiou, ktorá ničím neurazí a bez problémov naplní očakávania a apetít jej cieľovej skupiny. Režisér Martin Kopp nám doručil produkt, ktorý splnil všetko, čo sa od neho očakávalo. Zabavil nás na 101 minút. To, že sa na 3Bobule zabudne mesiac po premiére, nehrá v tomto prípade žiadnu rolu. Takže ak sa vám páčili predošlé dva diely, bude sa vám páčiť aj tento. 6/10.