Ďalšie pokračovanie romantického príbehu Tessy a Hardina | After: Tajomstvo RECENZIA

Betka Múcsková
Betka Múcsková
Volám sa Betka, mám 23 rokov a som študentkou žurnalistiky a sociálnej antropológie v Brne. Denne pozerám filmy a seriály. Okrem nich ma baví umenie v rôznych podobách: rada kreslím, maľujem, čítam, vyrábam, píšem,... Verím, že kreativita a tvorenie dokáže človeku dávať viac, než čokoľvek iné.

After: Tajomstvo – RECENZIA

After: Tajomstvo RECENZIA Tessa a Hardin, Hardin a Tessa. Známy romantický príbeh dvoch mladých ľudí z modernej doby. Určite vám neušlo, že táto séria vydala pred nedávnom tretie pokračovanie s názvom After: Tajomstvo. Opäť sa tak máme možnosť ponoriť do love story 21. storočia.

Príbeh Tessy a Hardina si za uplynulé roky obľúbilo mnoho dievčat a chlapcov, hlavne medzi tínedžermi. Nájde si však svojich fanúšikov aj v staršom publiku. Čo je ale na tomto príbehu také atraktívne? Podobný boom sme videli už pri romantických príbehoch ako Twillight a 50 odtieňov sivej. Na pár rokov sa skupiny fanúšikov nezaujímajú o nič iné, iba o dvoch zaľúbencoch s neľahkou cestou lásky.

After: Tajomstvo
Zdroj: Bontonfilm

Séria After

Filmová séria After vznikla podľa knižnej predlohy spisovateľky menom Anna Todd. Tá príbeh sprvu publikovala na populárnej aplikácii Wattpad, ktorá je plná rôznych príbehov od amatérskych autorov. Tam ale získal obrovský úspech a netrvalo dlho, kým oň prejavilo záujem knižné vydavateľstvo. Neskôr sa príbehu ujali aj filmári a vznikla filmová séria, ktorá má zatiaľ tri snímky.

Kto pozná Wattpad a jeho typické príbehy vie, čo má čakať. Dobré dievča, zlý chlapec, romantika, láska, prekážky, alkohol, drogy a hlavne veľa sexu. Výnimkou nie je ani táto knižná/filmová séria. Tessa je dobré dievča, ktoré sa odsťahuje od svojej prísnej no milujúcej mamy na vysokú školu. Hardin je problémový chlapec z bohatej rodiny, ktorého rodičia prešli nepekným rozvodom.

After 3
Zdroj: popbuzz.com

A ako to už býva, týmto dvom postavám sa skrížia cesty. Sprvu sa Hardin Tesse hnusí a ich vzťah je skôr o podpichovaní. Neskôr sa však ľady medzi nimi prelomia a zaľúbia sa do seba. Ich vzťah je však často nabúraný rôznymi prekážkami, hádkami a intrigami. Tessa má neraz zlomené srdce a Hardin si po divokom živote nevie zvyknúť na usadenosť vzťahu. Napriek tomu sa po každom rozchode dajú opäť dohromady. Čomu ale čelia v treťom filme?

Čo ponúkol tretí film?

Film After: Tajomstvo plynulo nadväzuje na predošlé filmy a ostáva verný svojej knižnej predlohe. Netrvá dlho a párik sa musí popasovať s prvým problémom. Tessa sa musí kvôli práci presťahovať do Seattlu a čaká ich vzťah na diaľku. To sa samozrejme Hardinovi nepáči, keďže sa nebudú vidieť a Tessa bude blízko svojho kolegu Trevora, ktorý im v druhom filme zamiešal karty.

Problémy prichádzajú a odchádzajú tak, ako to vo vzťahoch a v živote býva. Ťažko sa mi hodnotí scenár filmu, keďže sa snímka snažila byť čo najvernejšia knižej predlohe. Vo filme však boli momenty, keď som jednoducho musela prevrátiť oči. Tessa je vyobrazená ako naivné dievča, ktoré za posledný rok vyrástlo na ženu. Je očividne ale stále v živote stratená a hľadá sa.

After: Tajomstvo RECENZIA
Zdroj: velvetgossip.it

Hardin však akoby každým filmom mladol a v tomto treťom sa miestami správal ako úplné dieťa. Pravdepodobne to tak ale má byť. Postavy zároveň máme radi a nenávidíme. Ich vzťah je očividne toxický a nikto z nás by sa nechcel ocitnúť na ich mieste, no akosi to medzi nimi stále iskrí.

Viac sexu ako deju

Čo ma však privádzalo do šialenstva boli urputne dlhé sexuálne scény, ktoré tvorili minimálne tretinu filmu. Ako som už spomínala, príbehy na Wattpade sú známe svojou pikantnosťou a podrobným popisom sexu, ktorý je miestami až nereálny. Nevidím ale zmysel v tom, dávať ho do filmu v rovnakej miere, obzvlášť, keď je jeho cieľovkou tínedžerské publikum.

Ak by bolo týchto scén menej, alebo by boli aspoň vkusne zahalené, bolo by to o inom. V tomto filme to však vypĺňa toľko priestoru, že som si miestami myslela, že sa dívam na pornografiu. Zároveň, čím viac sexuálnych scén a čím dlhšie a podrobnejšie boli, tým menej miesta ostalo na samotný dej a príbeh filmu.

after we fell
Zdroj: the-sun.com

Zaujímavé koncepty pre štvrtý film

V poslednej pol hodine som sa konečne dočkala nejakých naozajstných zápletiek, ktoré neboli ako cez kopirák. Konečne nešlo o hlúpe hádky medzi párikom o tom, či si veria, či sa milujú a či sa nepodvádzajú s inými postavami. Objavili sa konflikty, ktoré naozaj nabrali na váhe a zaujali. Dozvedeli sme sa niečo o Hardinovej minulosti a ako obom postavám ich rodičia znemožnili normálne detstvo.

Všetko ale samozrejme ostalo otvorené a nedoriešené, aby ostal priestor na štvrtý film, na ktorý nás koniec tretieho filmu navnadil. Po predstavení komplexných konceptov sme sa tak dočkali iba nápisu „Pokračovanie nabudúce“. To je veľká škoda, pretože prvá polovica filmu nám určite nejaké rozumné zápletky neposkytla. Ak sa však bude štvrtý film zaoberať načnutými témami, myslím, že nás čaká lepšie a zmysluplnejšie pokračovanie, než bolo toto.

After: Tajomstvo RECENZIA
Zdroj: xstarmovie21.com

After: Tajomstvo RECENZIA – Zhrnutie

Film určite napĺňa očakávania svojej cieľovky. Tak, ako v prvom a druhom filme, opäť vidíme to, čo sme čakali – vzťahy, romantiku, sex, problémy… Avšak keď vezmeme do úvahy, že oproti týmto filmom sú protagonisti už starší, možno by dávalo väčší zmysel vypustiť detské hádky a naťahovačky a nahradiť ich rozhovorom a správaním hodným mladých dospelých.

Veľkým nedostatkom filmu je taktiež pomer príbehu a sexuálnych scén. Je jasné, že niektorí diváci film sledujú len kvôli nim a séria After sa kontroverzne vyznačuje tým, že nič necenzuruje. Tieto scény by však nemali vznikať na úkor dejovej línie. After: Tajomstvo však predstavuje nové témy, ktoré sa konečne odlišujú od predošlých filmov a jeho pokračovanie môže byť naozaj sľubné. Tento film si však zaslúži iba 5/10 bodov.