Spoplatnený Instagram? Spoločnosť plánuje pridať funkciu, za ktorú si musíme zaplatiť

Nenechajte si ujsť

Adam Martiš
Volám sa Adam, mám 21 rokov, na vysokej škole študujem masmediálnu komunikáciu a som milovníkom filmov, seriálov, hier a popkultúrneho obsahu. Zaujímam sa aj o technológie, hudbu, módu či šport - celkový rozhľad je u mňa na prvom mieste.

Rozmýšľali ste niekedy nad tým, ako pridať odkaz na Instagram? Existuje hneď niekoľko možností, no nie každá z nich je veľmi efektívna. Väčšina užívateľov je odkázaná na svoj popis profilu, ktorému sa hovorí aj BIO. Tam aplikácia povoľuje pridať ľubovoľný odkaz, preto často vidíte v popisoch pod príspevkami napísané “link v bio”.

Overení užívatelia Instagramu, ktorí majú nad 10 000 sledovateľov, získavajú najefektívnejšiu možnosť. Tú poznáme pod názvom Swipe Up, a teda dovoľuje pridávať odkazy priamo do príbehov. Jednou z najväčších sťažností ohľadom Instagramu je ale fakt, že keď chcete zdieľať odkaz na svoju stránku, produkt alebo čokoľvek iné, tak ho nemôžete pridať do popisu fotografie alebo videa.

sťahovanie videí z Instagramu
Zdroj: albcan.org

Ako pridať odkaz na Instagram? Zaplaťte si.

URL adresu do popisu síce napísať môžete, no odkaz sa nestane klikateľným. Tým pádom úplne stráca význam, pretože len málokto si reálne otvorí prehliadač a odkaz doň prepíše. Tu však spoločnosť prichádza s možnosťou, ktorá môže aj nemusí potešiť influencerov a iných užívateľov, ktorí cez Instagram promujú produkty, služby či akýkoľvek iný obsah.

Vývojári totiž zvažujú možnosť pridať funkciu na pridávanie odkazov do popisov fotiek, no tá by mala byť spoplatnená. Upozorňuje na to patent, ktorý si spoločnosť prihlásila. Patentová prihláška vznikla ešte späť v roku 2016, kedy ju predložil Facebook, materská spoločnosť Instagramu. Koľko by sme si za taký odkaz v popise zaplatili?

Instagram patent
Zdroj: theverge.com

Patent ukazuje pop-up okienko, ktoré sa zobrazí, keď chce užívateľ pridať URL adresu do popisu svojho príspevku. Za aktiváciu odkazu si ale pýta 2 americké doláre, čo samozrejme môže byť len názorná suma. Patentová prihláška (nazvaná “pridávanie platených odkazov do popisov médií v systéme sociálnych sietí”) priamo popisuje, ako by tento systém fungoval:

“Ak online systém zistí, že textový obsah popisu obsahuje reťazec textu odkazu identifikujúci adresu, online systém vyzve daného používateľa, aby zaplatil poplatok výmenou za vytvorenie odkazu.”

Existencia patentu samozrejme nepotvrdzuje, že spoločnosť túto funkciu stopercentne pridá. Denne predsa vznikajú nespočetné množstvá patentov na služby alebo produkty, ktoré nikdy nevzniknú. Instagram ale túto funkciu zvažoval a možno stále zvažuje, takže je len otázkou času, či sa jej implementácie naozaj dočkáme.

Zaplatili by ste si za pridanie URL adresy do popisu svojej fotky? Vaše názory na túto funkciu nám napíšte do komentárov!

Zdroj: theverge.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah