Aké bolo záverečné dobrodružstvo Štikúta a Bezzubého? | Ako si vycvičiť draka 3 RECENZIA

Ako si vycvičiť draka 3 RECENZIA

Všetky dobré veci raz musia skončiť. Hlavné je vedieť, kedy. Štúdio Dreamworks vedelo, že má na svojom konte veľký klenot. Séria Ako si vycvičiť draka nielenže dostávala bravúrne recenzie, ale za svoju 10-ročnú existenciu si našla obrovské množstvo fanúšikov po celom svete. Tvorcovia sa však zlákať nedali a len preto, že je niečo populárne, nebudú to žmýkať donekonečna. Séria tak jednohlasne končí ako trilógia, ktorej záverečná časť práve vstúpila do kín.

Ako dopadla? Bola na plátne cítiť lenivosť tvorcov, ktorí už len narýchlo museli vytvoriť nejaký záver? Ani náhodou. Trojka je opäť jeden z najsilnejších animákov posledných rokov a nielenže rozširuje svet a hlavné postavy do ich finálnej podoby, ešte ku všetkému hľadá väčší zmysel a perfektne nadväzuje na dokonalosť prvého dielu. Inými slovami, tretí dračí príbeh je opäť nádherná ukážka toho, čo všetko sa dá v animovanom formáte robiť a celú trilógiu povyšuje na level takmernej dokonalosti.

ako si vycvičiť draka
Zdroj: uhdpixel.com

Bezzubý je najlepší

Ak sa niekomu zdala jednotka zdĺhavá a dvojka prirýchla, trojka má presne správny pomer akcie, dialógov, vtipných momentov a dychberúcich záberov. Áno, tentokrát je tu zopár vecí, ktoré mi prišli trochu zbytočné (alebo aspoň nie dotiahnuté do takej kvality, na akú sme pri tejto sérii zvyknutí), no celkový pocit z ukončenia príbehu ostáva veľmi silný.

V čom tvorcovia opäť excelujú je využitie perfektnej znalosti animovaného jazyka, teda vykresliť scény čo i len bez jedného slova. Dnešné animáky na to už zvysoka kašlú a len sem-tam sa niečo podarí uvariť Pixaru. Bezzubý je však drak, s ktorým sa treba hrať a myslím, že nebudem ďaleko od pravdy ak poviem, že práve jeho scény tentoraz patrili medzi to najlepšie, čo film ponúkol. Hneď tu mu ale za krkom dýchajú dialógy medzi Štikútom a Astrid, ktoré oboch hrdinov vykresľujú v úplne inej forme, než na akú sme boli doteraz zvyknutí a taktiež patria medzi najlepšie scény filmu.

ako si vycvičiť draka
Zdroj: awn.com

Dospelé problémy

V trojke sa už nepozeráme len na chlapca a jeho dráčika, ale na náčelníka a kráľa, ktorí riešia len dospelé problémy. Podané sú však s detskou dušou, ktorá opäť srší nevinnosťou a roztomilosťou. Akčné scény sú skvelé, i keď musím povedať, že v predošlých dieloch sa mi páčili o niečo viac. Akcia je ale natočená naozaj skvostne, o čo sa zasa postaral skvelý Roger Deakins. Animácia je taktiež na špičkovej úrovni a častokrát vám padne sánka z toho, ako sú niektoré veci do detailov spracované.

Najslabšou stránkou filmu sa však nepochybne stáva jeho záporák. Zatiaľ čo Drago si dokázal v dvojke vybudovať taký menší rešpekt, keďže mal predurčené isté ciele so zaujímavou minulosťou, Grimmel má len jedno z toho. Zaujímavý motív vďaka vykreslenej minulosti, a to tiež dosť slabo. Jeho zručnosť lovu drakov ostáva ako jeho jedinou schopnosťou, čo vás na postave baví a zaujíma. Síce čas vo filme beží, Grimmel sa narozdiel od ostatných postáv už nikam sa nehýbe. Ani vo finále teda z neho necítite nejakú veľkú hrozbu. Našťastie, tam sa film ani zameriavať nechce.

ako si vycvičiť draka
Zdroj: latimes.com

Koniec alá Pán Prsteňov

Toto je príbeh o dvoch lídroch, ktorých ovplyvňujú vedľajšie postavy a ten je jednoducho bezchybný. Ešte aj Štikútov gang tu dostáva momenty, v ktorých má príležitosť zažiariť a scény vôbec nepripadajú nútene. Možno len humor na druhýkrát neočarí, keďže párkrát sa až moc opakuje. To je však niečo, čo sa pri tretích dieloch už stalo klasickou šablónou, ktorú odštartovalo tretie Star Wars (pôvodné číslovanie).

Film má však skvelé tempo a zimomriavky prichádzajú pri rôznych scénach. Každopádne, duša filmu sa napokon prejaví až na samom závere, ktorý je jedným slovom bezchybný. Dlhoroční fanúšikovia, pripravte sa, keďže tu ide o koniec ságy zrovnateľný s koncom Pána Prsteňov. Ak ste iba doprovod, ktorý čaká len ďalšiu rozprávku, možno budete z konca prekvapení a trošku si uvedomíte, že vám chcú tieto filmy aj niečo povedať.

Ako si vycvičiť draka 3 vraj nebude mať veselý koniec
Zdroj: uhdpixel.com

Fantastická trilógia

Za zmienku ešte určite stojí aj hudobný doprovod Johna Powella, ktorého hudbu k týmto filmom radím medzi to najlepšie za poslednú dekádu. Jeho hudba k trojke je veľmi vyspelá a vďaka ikonickým témam z predošlých dielov, vyvoláva pocity už len pri zmene jednotlivých tónin. Majstre, bravó! No a čo sa týka nášho slovenského znenia, bolo dokonalé. Výrazné hlasy, ktoré sa hodili k osobnostiam postáv a skvelo umocňovali emócie filmu. Ak sa nemýlim, 10 rokov ich dabovali rovnakí herci, takže za celých 10 rokov skladám klobúk perfektnému slovenskému obsadeniu a aj ich réžii.

Tretí dračí príbeh mal všetko, čo som od tejto série čakal a vedzte, že po brilantných dvoch dieloch, som mal očakávania veľmi vysoko. Režisér Dean Deblois priniesol do sveta kinematografie ďalšiu fantastickú trilógiu, ktorá pevne verím, že sa vo svete nestratí. Pre mňa išlo o sériu filmov, ktoré ma sprevádzali životnými cestičkami môjho detstva, takže som neuveriteľne šťastný, že rozlúčenie bolo takmer dokonalé. 9/10

PS: Po dlhej dobe oslnilo aj skvelé 3D, určite sa oplatí vidieť v tomto formáte.

Súhlasíte s mojou recenziou? Páčil sa vám film? Napíšte nám do komentárov.