Nechcete reklamu? Priplaťte si. Veľká streamovacia služba spúšťa novú éru

Nenechajte si ujsť

Ďalšia veľká služba zavádza reklamu

Reklama si čoskoro nájde cestu na ďalšiu veľkú streamovaciu platformu. Zlé správy tentokrát putujú smerom k predplatiteľom Amazon Prime Video, ktorí od nového roka budú za cenu bežného predplatného musieť v obsahu znášať reklamné prestávky. Komu sa reklama v obsahu nepáči, bude si musieť priplatiť, informuje Amazon.

Amazon zavedenie reklamy vo svojom obsahu avizoval ešte v septembri tohto roka. Nedá sa povedať, že by išlo o veľké prekvapenie. Balíčky s reklamou v zahraničí ponúkajú prakticky všetky globálne streamovacie platformy, od Netflixu, cez HBO Max (čoskoro už len Max), až po Disney+ či Apple TV+, ktoré sa na príchod reklamy rovnako pripravuje.

Budú si musieť priplatiť

Amazon v tomto nie je výnimkou a snaží sa svoje zisky dodatočne navýšiť aj o príjmy z reklamy. Namiesto predstavenia lacnejších balíčkov, ako to robí konkurencia, Amazon žiadny lacnejší plán nepredstaví. Reklamu integruje priamo do svojho bežného predplatného s možnosťou priplatiť si streamovanie bez reklamy. Takáto cena bude pre amerických predplatiteľov predstavovať 2,99 dolára na mesiac.

Služba už predplatiteľov začala o svojich plánoch informovať e-mailom, kde vysvetľuje, že zavedenie reklamy je dôležité pre zachovanie konkurencieschopnosti a dlhodobé investície do vlastného obsahu. „Naším cieľom je mať v obsahu podstatne menej reklám ako má lineárna televízia a iní televízni poskytovatelia,“ píše Amazon predplatiteľom.

Prime Video

Zatiaľ len na veľkých trhoch

Služba reklamu do svojho obsahu najskôr zavedie v dvoch hlavných vlnách. V prvej vlne bude predstavená v USA, Veľkej Británii, Nemecku a Kanade. Reklamy tu budú zavedené od 29. januára 2024. Nasledovať budú ďalšie trhy ako Francúzsko, Taliansko, Španielsko, Mexiko alebo Austrália. Slovensko sa v plánoch služby menovite nespomína, je však nepravdepodobné, že by reklama mala v krátkom čase postihnúť aj tuzemských predplatiteľov.

Slovensko, Česká republika a ďalšie menšie krajiny pre svetové platformy nepredstavujú rozdielové trhy, so zavedením reklamy u nás sa preto žiadna služba neponáhľa. Trendom je predstaviť reklamu najskôr na veľkých trhoch a následne ju zavádzať aj v menších krajinách. Slovensko aj Česku republiku zatiaľ balíčky s reklamou obchádzajú, je však iba otázkou času, kedy Netflix, Disney+ či iná veľká platforma praktiku predstaví aj u nás.

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -