iPhone alebo Android?
Kedysi sme ako deti boli radi aj za najobyčajnejšie tlačidlové telefóny. Hlavne, že sme nejaký mali. Dnes je všetko úplne inak. To, aký telefón vlastníme, vypovedá totiž čosi aj o našom sociálnom statuse. Najmä tínedžeri v tom majú úplne jasno.
Víťaz je jasný
Apple či Android? Vďaka pravidelnému prieskumu trhu od investičnej spoločnosti Piper Sandler poznáme definitívnu odpoveď. Apple má medzi americkými tínedžermi až 87 % podiel.
Podobné čísla dosahuje iPhone už posledné tri roky. Podľa zmieneného prieskumu dosiahla spoločnosť Apple so svojimi telefónmi najväčší podiel na trhu medzi mladými v roku 2021, potom sa už preferencie príliš nemenili. Pritom ešte v roku 2014 vlastnilo iPhone „len“ 66 % opýtaných.
Lojalita k značke
Až 88 % opýtaných tínedžerov očakáva, že aj ich ďalší telefón bude iPhone. Z toho, okrem iného, možno vyčítať, že používatelia tejto značky sú s produktom spokojní a neplánujú pri ďalšom nákupe prejsť ku konkurencii v podobe telefónu bežiaceho na operačnom systéme Android.
Apple vyhráva aj v segmente hodiniek, kde si vďaka Apple Watch zabezpečila až 34 % podiel. Produkty Apple tiež predstavujú istú formu sociálneho statusu a niet teda divu, že sú pre mnohých tínedžerov neodmysliteľnou súčasťou ich života. Potom už ostáva len jedna otázka, a síce, kto im ten drahý telefón či hodinky zaplatí.