Aj malí hrdinovia môžu dostať veľké pokračovanie! | Ant-Man a Wasp RECENZIA

Ant-Man a Wasp RECENZIA

Marvel štúdio nás tento rok už dvakrát dokázalo vyviesť z omylu, že komiksovky už nemajú čo ponúknuť. Všetci sme ale vedeli, že nás od nich čaká ešte jedna. Z trailerov vyzerala čerstvo, šťavnato, vtipne a aj tak správne hlúpo. Mnohí vrátane mňa boli nadšení z jednotky a dúfali, že práve Ant-Man and the Wasp bude v roku 2018 marvelovská čerešnička na torte. Nuž, stalo sa tak?

Film sa odohráva 2 roky po udalostiach Captain America: Civil War. Scott Lang je v domácom väzení a počas toho sa snaží vymýšľať, čo bude robiť ďalej so životom. Avšak keď si Scott začne spomínať na udalosti z kvantovej ríše, uvedomí si, že na ich rozlúsknutie bude potrebovať pomoc Hanka Pyma a Hope Van Dyne. Na to sa však bude musieť znova stať Ant-Manom a aj so svojou novou parťáčkou Wasp bojovať proti novému záporákovi s menom Ghost.

Ant-Man a Wasp žiaria v 20. marvelovke
Ant-Man a Wasp žiaria v 20. marvelovke; Zdroj: saturn.sk

Dvojke chýba klasické prehĺbenie

Bohužiaľ, Ant-Man a Wasp nie je tá čerešnička na torte, akou som myslel, že by mohla byť. Nie je to najlepšie MCU vyvrcholenie roka 2018. Avšak je to milé a extrémne vtipné superhrdinské dobrodružstvo, ktoré sme tu po tých politických výrokoch z Black Pantera a masakri z Infinity War potrebovali (i keď nutne nechceli). Pretože síce je toto stále malinký filmík, ide o dosť veľké dobrodružstvo, presne aké máme od Marvelu radi.

Rozhodne ide o zatiaľ najodlišnejšie MCU pokračovanie a z veľkej časti to bohužiaľ nie je zrovna najlepšie. Nenájdete tu totižto to prekonanie jednotky. Nehľadajte tu viac emócií, nie sú tu. Dokonca ani vzťah samotných dvoch hlavných hrdinov nie je zrovna extra rozvinutý, čo je obrovská škoda. Problém tohto pokračovania totiž je, že narozdiel od Strážcov Galaxie 2 alebo Thora: Ragnarok, ktoré boli tiež extrémne vtipné dobrodružstvá, chýba tu tá „hĺbka pokračovania“, na ktorú tie dva filmy nezabudli.

Ant-Man si spomína na svoju návštevu kvantovej ríše; Zdroj: collider.com

20. epizóda v MCU

A to je obrovská škoda, keďže emocionálny impakt tu tvorcovia ťahajú len z jednej veci. Napríklad v tretej tretine to už nedokáže ani poriadne zaujať a pôsobí to trochu ohrato. Aj tam sme totiž stále v rovnakej pozícii, na akej sme začínali. Našťastie tu však máme stále úžasné postavy, dobrý príbeh a perfektné akčné aj humorné situácie, ktoré jednoducho film držia vo svojej vysokej rovine. Ak mám teda vymenovať jednu zlú vec je to to, že sa Marvel tentokrát nesnažil pridať do tej dvojky viac duše, ako v ich iných pokračovaniach.

Avšak viete čo, na jednej strane to je hrozne dobre. Pretože vďaka tomu je Ant-Man a Wasp takou krásnou epizódkou, ktorá získala taký vlastný nádych klasiky (ako napríklad tento rok Spielbergov Ready Player One). Lebo ak nie je superhrdinský žáner o tomto, že má ísť o zábavu a super vecičky a tých hlbších hodnôt sa má len tak mierne dotýkať, tak potom sám neviem o čom je.

Wasp dostáva skvelý úvod do Marvelovského vesmíru, no mohol byť ešte o niečo lepší
Wasp dostáva skvelý úvod do Marvelovského vesmíru, no mohol byť ešte o niečo lepší; Zdroj: saturn.sk

Paul Rudd a Michael Douglas predvádzajú najlepšie výkony v celom MCU

Celý film však ťahajú tieto dve fantastické mená, naši dvaja Ant-Mani – Paul Rudd a Michael Douglas. Bože… úplne som zabudol, jak hrozne moc úžasný komik Rudd v skutočnosti je. Absolútne rodený talent, ktorého jeden úškrn pobaví viac ako 30 Draxových hlášok zo Strážcov Galaxie 2. Práve on si totižto berie vo filme najviac humorných momentov a úprimne, dobrých pár minút som nemal zavreté ústa, keďže som sa tak hrozne smial. Úžasná čistá komédia z jeho strany a úprimne sa neviem dočkať, kedy ho znova v MCU uvidíme.

Druhé najlepšie meno bolo však toto legendárne, pretože Michael Douglas to absolútne ako Hank Pym zabil. Dámy a páni, Hank Pym z komiksov bol naozaj na plátne. Je úplne jedno, že má herec už 73 rokov, ja chcem vidieť film o mladom Pymovi práve s Douglasom. Nech to znie akokoľvek bizarne, toto je v MCU nepochybne najlepšie stvárnenie komiksového hrdinu, asi hneď po Captainovi Americovi a Tony Starkovi. Hrozne rád by som o ňom písal ešte viac, no keďže tu nechceme žiadne spoilery, zdržím sa. Douglas mi však opäť dokázal, že síce má kostým Scott Lang, Ant-Manom vždy bude Hank Pym. A za to môže aj štúdio, ktoré vie, o akom Ant-Manovi sa tu v skutočnosti robí film!

Ghost je jeden z tých zaujímavejších záporákov
Ghost je jeden z tých zaujímavejších záporákov; Zdroj: saturn.sk

Wasp aj Michelle Pfeiffer mohli zaujať viac

Bohužiaľ, tie dve mená na ktoré som sa veľmi tešil, ma nejak extra neoslnili. Hovorím tu o Evangeline Lilly a Michelle Pfeiffer. Obe boli skvelé, no pripadalo mi to, že obe dostali dosť málo priestoru alebo času na zažiarenie. A to je naozaj dosť veľká škoda, keďže napríklad všetky cool scény s Wasp sme videli už v traileri. K Pfeiffer ani nemám čo povedať, keďže má vo filme len veľmi malú rolu.

Vedlajší herci však boli skvelí, ako sa od nich aj čakalo. Michael Pena a celý jeho gang pozdvihuje najvtipnejšie momenty z jednotky. Walton Goggins ako Sony bol príjemným spestrením záporáckej stránky filmu, no a Randall Park je ďalšou zapamätateľnou vtipnou MCU postavou. Najzaujímavejšími však rozhodne boli Laurence Fishburne ako Goliath a náš záporák Ghost, ktorý sa dočkal celkom zaujímavého príbehu (opäť však v tom MCU pomere).

So zväčšovaním a zmenšovaním sa tu tvorcovia skutočne vyhrali
So zväčšovaním a zmenšovaním sa tu tvorcovia skutočne vyhrali; Zdroj: collider.com

Efekty boli úžasné, hudba mohla byť o niečo výraznejšia a celkovo bolo všetko urobené ako byť malo. Sledujeme tu predsa dvadsiatu marvelovku, takže je odo mňa zbytočné to sem vôbec písať. Film však mohol ísť viac do tej „dvojky“. Tu je stále veľká duša, ktorá si zaslúži rozobrať a pozdvihnúť, nemusíme ju riešiť len naokolo. Ale neberiem to ako veľké negatívum. Možno si niečo tvorcovia šetria do trojky (ak teda nejaká bude). Ako odľahčujúca epizóda Marvel sveta po dvoch ťažkých filmoch je tu však veľmi vítaná. Je to totiž skvelá letná zábava v štýle Marvel. 7/10

PS: IMAX 3D sa určite oplatí, film má niekoľko špeciálnych IMAX scén a musím povedať, že aj 3D bolo fakt skvelé! No a pochopiteľne, odchádzajte až keď skončia titulky.

Videli ste film? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.