Site icon REWIND.sk

Apple nedovolí „záporákom“ vo filmoch používať iPhone

apple nepovoluje zaporakom pouzivat iphone

Zdroj: wallpaperscraft.com

Reklama

Spoločnosť Apple nedovolí záporným postavám vo filmoch a seriáloch používať iPhone

Režísér Rian Johnson prednedávnom poukázal na používanie product placementu vo filmoch a seriáloch. Spomenul najme to, že Apple nedovolí záporným postavám používať iPhone ani ďalšie zariadenia od tejto spoločnosti.

„Apple vám umožní používať telefóny iPhone vo filmoch, ale ak ste niekedy pozerali  nejaký mysteriózny film, záporné postavy nemôžu mať iPhone na scéne,“

uviedol Rian Johnson, vyššie spomínaný režisér, ktorý režíroval filmy ako napríklad Knives Out (Na nože) alebo posledné dva diely Star Wars: Epizódy VIII a IX.

Reklama

On prednedávnom odhalil toto tajomstvo, rozoberal štruktúru scény vo filme Knives Out. V kľúčovej scéne je čítaná posledná vôľa po vražde bohatého spisovateľa, ktorého hrá Christopher Plummer. V tejto scéne postava Linda Drysdale, ktorú hrá Lee Curtis, drží iPhone. Práve v tomto videu prezradil tajomstvo používania produktov spoločnosti Apple vo filmoch.

Reklama
Zdroj: hollywoodreporter.com

Tu to začína byť zaujímavé. Ako tvrdí Johnson, spoločnosť Apple dlhodobo pestuje nepoškvrnený imidž značky a prísne kontroluje, ako sa jej produkty používajú na veľkej aj malej scéne. Napríklad v článku od Wired z roku 2002 je spomenuté, že všetky kladné postavy v seriálovom thrilleri 24 používajú počítače Mac, zatiaľ čo všetky záporné postavy boli videné na počítačoch s Windows. Nech diváci vedia, čo je dobré a čo zlé, však?

V pokynoch od spoločnosti Apple znie, že sa odporúča, aby telefóny, počítače a ďalšie produkty od Apple označené ochrannou známkou boli vnímané „v najlepšom svetle, spôsobom alebo v kontexte, ktorý sa priaznivo odráža na produktoch Apple.“

Ja osobne úplne chápem postoj Applu v tejto veci a navyše to nie je nič nové. Viacerí režiséri a scenáristi sa vyjadrili, že viaceré spoločnosti povoľujú svoje produkty zobrazovať vo filmoch len určitým spôsobom. Napríklad je bežné, aby značka spoločnosti predávajúcej alkohol nebola spájaná s opitými postavami alebo značka spoločnosti, ktorá vyrába automobily bola spájaná so zrážkami.

Reklama

Zdroj: theguardian.com

Exit mobile version