Stačili sexy telá, chabý humor a R-ková akcia k úspešnej letnej komédii? | Baywatch (recenzia)

Letná filmová sezóna je tu a k nej neodmysliteľne patria komédie na schladenie z horúčav. Baywatch však odjakživa fungoval naopak, bol totižto naozaj „hot„. Na skákajúce poprsie Pamely Anderson bežiacej v spomalenom zábere predsa nikto zabudnúť nemôže. Toto je však asi jediná vec, ktorú si reboot pobral z geniálnej TV show 90. rokov. Tohtoročnej filmovej verzií totižto chýba charizma a vlastne všetko, čo sme tak milovali na seriáli. Už od začiatku bolo vidieť, že sa bude film snažiť zahrať na podobnú nôtu ako 21 a 22 Jump Street alebo Nice Guys (Ostrí chlapci). Nová Pobrežná Hliadka však v tomto aspekte kolosálne zlyhala a titul najlepšej komédie leta s hrdosťou prenecháva Baby Driverovi. A to som ešte ani nespomenul, že R-kové hodnotenie bolo pre tento film len príťažou.

Baywatch recenzia
Nás nový tím Pobrežnej Hliadky pekne pokope, Zdroj: screenrant.com

Čo si pre nás pripravila nová Pobrežná Hliadka?

Novým Hasselhoffom pláže je Dwayne „The Rock“ Johnson, ktorý hrá (pravdepodobne reinkarnovaného) Mitcha Buchannona. Ten je naozaj legendou pobrežia a zachránil už stovky ľudí. Pobrežná Hliadka však naberá nových členov a jedným z nich je namyslený frajer Matt Brody (Zac Efron). Ten síce je olympijským plavcom, avšak kvôli jeho povýšeneckému správaniu a zvracaniu do bazéna sa nikde dlho neudrží. Celý tím sa počas filmu mení z plavčíkov na policajtov a tajných agentov, pretože na pobreží nachádzajú drogy menom flakka. Nemôže teda chýbať takmer „Bondovská“ záporáčka Victoria Leeds (Priyanka Chopra), ktorá všetko riadi a je naozaj prešpekulovaná. Ako si obyčajní plavčíci poriadia s takýmto prípadom?

Na príbeh sa sťažovať nemôžme. Je to predsa letná komédia a pravdu povediac, na pomery filmu bol príbeh tou lepšou stránkou. Bola to typická „21 Jump Street“ zápletka a fungovala pomerne dobre. Škoda je, že celé spracovanie filmu tento príbeh úplne pokazilo a pochovalo. Okrem krádeží na pláži a topiacich sa ľudí vo vode teda tím Baywatchu rieši aj dílovanie drog a neznáme vraždy. Na tom nieje nič zlé, predsa ani v seriáli nezachraňovali 10 rokov iba topiace sa deti.

Baywatch recenzia
Vypracované pekáče predstavovali The Rock a Zack Efron, Zdroj: screenrant.com

Bolo R-kové hodnotenie vôbec potrebné?

Pokiaľ ste čakali odhalené prsia Alexandry Daddario alebo poriadnu krvavú akciu, vyvediem vás z omylu. R-kové hodnotenie filmu bolo úplne zbytočné a film si ním sám podkopal nohy. Pravdepodobne malo toho hodnotenie, plus meno Alexandra Daddario slúžiť len ako lákadlo na film. Totižto, jediné čo sme vo filme videli bol, prosím pekne, holý penis. Dievčatá netešte sa, bol naozaj malý. Druhým aspektom hodnotenia R boli nadávky a neustále používanie slova Fuck. Každopádne, všetky nadávky vo filme boli úplne nasilu, zbytočne zavadzali a dalo sa bez nich zaobísť. Presne tak, ako to dokázal seriál. Krvi sme sa tiež moc nedočkali, a tak je hodnotenie „nad 16 rokov“ úplne zbytočné…

Ide o letnú komédiu, a tak je humor asi najdôležitejšou časťou filmu. Áno, je pravda, že sa počas filmu zasmejete. To však iba na chabom a trápnom humore. Penis zaseknutý do lehátka možno je vtipný, ale maximálne tak minútu, a nie 5 minút… Vtipy sú hrozne sílené a schuti sa zasmejete maximálne na prezývkach, ktoré dáva Mitch Brodymu. Zack Efron bude totižto Justin Bieber, High School Musical, Malibu Ken alebo One Direction. Pokiaľ teda komédia zlyháva ešte aj v tomto smere, viete, že je niečo naozaj zle.

baywatch
A táto krásna trojica predstavuje veľké buchty, Zdroj: northbridgetimes.com

Herecké obsadenie stojí za to

Jedinou nádejou filmu teda bolo herecké obsadenie, ktoré zároveň slúži ako veľké lákadlo. Treba uznať, zahraté to bolo slušne. The Rock si zahral Mitcha Buchannona, postave dokonca nechýbala ani jej seriálová charizma. Zack Efron výborne predstavil pyšného a namysleného Matta Brodyho, a pri jeho tehličkách vybehne nejednej Dáme slinka. Mužské osadenstvo uzatvára Jon Bass ako najlepšia postava filmu, Ronnie. Aj pri ňom sa poriadne nasmejete. Veľká škoda je, že sa film skoro vôbec nezameriava na krásne ženské osadenstvo filmu, a skôr ich necháva bokom. Alexandra Daddario, Kelly RohrbachIlfenesh Hadera totižto vôbec nedostali dosť priestoru. Ukázať sa stihla maximálne podarená záporáčka Victoria Leeds (Priyanka Chopra).

Baywatchu nedopomohlo ani otrasné CGI, ktoré vyzeralo ako robené 5 minút v After Effects. Kedže je to akčná komédia, mohlo to vyzerať aj lepšie. Film sľuboval, že bude naozaj sexy, no viac si prídu na svoje ženy, ako muži. My sme totižto maximálne odvracali zrakom.

Priyanka Chopra ako Victoria Leeds
Priyanka Chopra ako Victoria Leeds, Zdroj: hdqwalls.com

Film teda pôsobil skôr ako zbytočne natiahnutá epizóda Baywatchu na 2 hodiny. Snímka stavia na hlúpy humor a sexy telá hercov. Kladnou stránkou filmu bol nepochybne príbeh a herecké obsadenie plné Hollywoodskych hviezd. Režisér Seth Gordon (Šéfovia na zabitie) teda trafil trocha mimo terča. Je otázne, aké čísla budú filmu naskakovať v Box Office, a či sa teda niekedy dočkáme pokračovania. Všetko by určite vyzeralo oveľa lepšie, ak by sa do toho zbytočne nepchal R-rating… Neostáva mi nič iné, ako dať filmu 4/10. Je to ale letná tínedžerská komédia, a pokiaľ ste prišli iba vypnúť a zasmiať sa, bežte do kina.