Nacistický gang sa vláme do nesprávneho domu | Becky RECENZIA

Oliver Kohár
Oliver Kohár
Večný študent kinematografie... aj jej obskúrnych zákutí.

Becky RECENZIA

Becky RECENZIA – Žáner hororovej komédie sa v dnešnej dobe vyskytuje v kinách veľmi zriedkavo. A aj keď sa Becky za krvavú zábavu oficiálne neoznačuje, tajne ňou je. Čo iné by sa dalo čakať od režisérskeho dua Jonathana Milotta a Cary Murnion? Tvorcov filmov ako Nákaza, v ktorom skupina vychovávateľov bojuje proti zombie deťom v škôlke.

V prípade Becky si skôr ako na zombie filmy spomenieme na „home invasion“ klasiky, medzi ktoré patrí napríklad Posledný dom naľavo a Funny Games USA. Filmy, v ktorých sa skupina kriminálnikov vláme do domu nič netušiacej rodiny. Tentokrát je touto skupinou nacistický gang, ktorého vodcu stvárnil americký komik Kevin James. Práve on je jedným z najväčších lákadiel filmu.

Becky

„Kde bolo tam bolo, bolo raz jedno malé dievčatko…“

Trinásťročná Becky (Lulu Wilson) je po smrti svojej matky inou osobou. Má problémy v škole, s ostatnými deťmi sa dostáva stále do konfliktu a prestáva vychádzať aj so svojim otcom Jeffom (Joel McHale). Rastie v nej hnev, ktorý nevie kontrolovať. Jej otec to vidí a rozhodne sa ju zobrať na ich letnú chatu v horách. No to ešte Becky netuší, že ju tu chce bližšie zoznámiť so svojou novou priateľkou a jej malým synom.

Avšak toto stále nie je to najhoršie, čo sa na tomto rodinnom výlete v horách môže stať. Do domu sa vláme nacistický gang na čele s psychopatickým Dominikom (Kevin James). Becky stihne ujsť do lesov, zatiaľ čo jej otec s jeho novou priateľkou a jej synom ostanú ako rukojemníci v dome. Dominik dúfa, že v Becky prebudí mučením jej otca strach. Avšak namiesto toho v nej prebudí hnev a chuť po krvi.

Becky

Nacizmus dostane ceruzkou do oka

Film nás hneď zo začiatku odzbrojí veľmi štylizovanými, punkovými titulkami, ktorými chce diváka navnadiť na jeho šialený tón. Avšak hneď na to príde expozícia, v ktorej sa dozvedáme osud matky ústrednej Becky, ktorá zomrela na rakovinu. Týchto prvých 5 minút výborne vystihuje rozštiepený tón filmu, ktorý chce byť na jednej strane krvavou zábavou, a na druhej strane rodinnou drámou.

Avšak našu pozornosť si Becky aj napriek takmer nefunkčnej a krkolomnej rodinnej dráme stále udrží vďaka hravej forme, v ktorej sa veľmi zaujímavo prestriháva medzi dejovými linkami. Súčasne sledujeme rodinné problémy Becky a únik nacistického gangu z väzenia. Zábery v týchto dvoch líniách sú komponované tak, aby na seba nadväzovali. Je to trochu lacné, rovnako ako celá audiovizuálna stránka, ale funguje to.

Rovina rodinnej drámy je vo filme prázdna a na hranici s nudou. Dôvod, prečo tieto scény ako tak fungujú, je predstaviteľka Becky – Lulu Wilson. Práve ona spolu so spomínanou hravou formou udržala prvú polovicu filmu znesiteľnú. Potom príde konečne to, na čo sme všetci čakali. Rodina je v zajatí a Becky sa odrhne z reťaze. V momente, kedy vás začne tento film nudiť a rozmýšľate, že ho vypnete, príde prvá bojova scéna.

Becky

Nadmerne R-ková šťavnatosť

A práve táto scéna vás prebudí tak, ako keby vás niekto oblial vedrom studenej vody. Alebo v tomto prípade vedrom studenej krvi. Brutalita scén, v ktorých Becky bojuje proti jednotlivým členom gangu, je skutočne šokujúca. Jedná sa o nadmernú R-kovú šťavnatosť, na akú v takýchto filmoch nie sme až tak zvyknutí. Ceruzky, pravítka a vodné pištole ešte nikdy nepôsobili tak nebezpečne.

Považujem sa za veľmi skúseného diváka, čo sa brutality vo filmoch týka. Videl som už všetko. Avšak pri Becky som si pri jednej scéne musel zakryť oči a to sa mi fakt často nestáva. Veľkým plusom je, že tieto scény sú okrem ich extrémnosti veľmi vtipné. Vyvolajú vo vás miešanec emócií. Ste v šoku a znechutený, ale zároveň sa máte chuť smiať. A práve tieto momenty povzniesli celý film.

Nie je ich až tak veľa, ale je to to, čo si zapamätáte. Taktiež je veľmi zábavné sledovať, ako hrá Kevin James vodcu nacistického gangu. Po jeho takmer nepozerateľných komédiách mu tetovanie hákového kríža na hlave pristane. Jeho motiváciu a myšlienku filmu samozrejme netreba veľmi riešiť. Toto je brutálna zábava, vyzdvihnutá jednotlivými scénami, o ktorých budete nadšene hovoriť svojim kamarátom.

Becky

Becky RECENZIA – Zhrnutie

Režisérske duo Jonathan Milott a Cary Murnion nám priniesli ďalší priemerný komediálny horor. Avšak vďaka absurdnému nápadu sa stále jedná o divácky atraktívny film. Narozdiel od ich predošlej tvorby si pri Becky konečne nekládli servítok pred ústa a doručili nám jedny z najbrutálnejších scén roka. Ak ste niekedy rozmýšľali, ako by to vyzeralo, keby Kevin zo Sám Doma lupičov nemilosrdne zabil tým najbrutálnejším spôsobom, tento film vám to ukáže. 6/10.