Dokázala sa ženská Marvel hrdinka vyrovnať ostatným? | Captain Marvel RECENZIA

Captain Marvel RECENZIA

Ťažko povedať, v akom štádiu sa momentálne nachádza Marvel Cinematic Universe. Už dávno nie sme na štarte, avšak ku koncu máme podľa slov Kevina Feigeho tiež ďaleko. Vieme len, že nás už čoskoro čaká veľké vyvrcholenie jednej éry (Endgame), ktoré ukončí jednu veľkú MCU kapitolu. Ešte pred zmieneným „koncom“ nám však Marvel ponúkol ich nový začiatok. Ich novú hrdinku, ktorá údajne povedie budúcnosť tejto milovanej série vpred počas nasledujúcich pár rokov.

Captain Marvel však nie je v sérii dôležitá len preto, že pôjde o novú líderku Avengers (údajne), ale ešte musí vyzdvihovať fakt, že ide o prvú ženskú superhrdinku v MCU s vlastným filmom. Má toho teda na pleciach veľa a odráža sa to aj na ohlasoch divákov. Sú tu takí, ktorí bojujú za to, aby išlo o najhorší film v sérii, keďže pri propagácii využíva najmä feministickú stránku filmu a potom sú tu takí, ktorí práve kvôli tomuto dôvodu chcú, aby išlo o najúspešnejší projekt Marvelu.

TV spoty k filmu Captain Marvel
Zdroj: badtaste.it

Ďalší hit v MCU

Ja sa nepríkláňam ani na jednu stranu a môžem povedať, že tu máme ďalšiu fantastickú Marvelovku, ktorá má v sebe opäť svieži nádych aj napriek tomu, že ide o vyrozprávanie počiatku hrdiny, ako sme to videli už pred desiatimi rokmi s inými indivíduami. Čo je tentoraz veľmi zaujímavé je aj to, že napriek veľkým efektom film pôsobí dosť nízkorozpočtovo, akoby si tvorcovia chceli všetku veľkoleposť nechať do budúcna. To je síce fajn, no tentoraz to už v snímke trochu škrípe a je to cítiť.

Často tu sú pomalšie scény, ktoré síce dotvárajú atmosféru, no spoliehajú sa na emócie hrdinky, ktoré chcú vyvolať pomocou dialógov. Tie bohužiaľ pôsobia dosť ohrane a najmä nemajú dobre vystavané zázemie, keďže hrdinka si nič naplno nepamätá, len stále odhaľuje. To je zatiaľ prvýkrát, kedy Marvelovke musím vyčítať stavbu scenára, keďže sa scenáristky nevedeli naplno odosobniť od ich zaužívanej šablóny, ale ani ju poriadne dodržiavať.

captain marvel
Zdroj: esquire.com

(Ne)šikovný scenár

Scenáristky však musím aj obrovsky pochváliť, keďže príbeh, ktorý tu vymysleli bol fantastický. Nie len, že ma dokázal prekvapiť, ale ešte disponoval momentmi, pri ktorých som sa neustále usmieval a zopárkrát cítil aj menšie zimomriavky. Nebyť teda toho rozvláčneného balancovania so vzťahmi medzi postavami, povedal by som, že film Captain Marvel sa mohol stať tým najlepším, čo doteraz Marvel ponúkol. Takto sa z toho stáva len výborný blockbuster.

Ale to výborný myslím naozaj. Misie Captain Marvel boli famózne nakrútené, ešte aj podložené skvelou atmosférickou hudbou. Hravosť akčných scén je len na začiatku a konci, čo je dosť veľká škoda, avšak opäť si to film vynahradil útlejšími scénkami. Humor funguje skvelo a povedal by som, že v druhej polovici bol bezchybný. Akcia bola natočená dosť zvláštne a myslím si, že to tentoraz Marvel s choreografiou trochu odflákol, keďže až na začiatok a finále ani neviete, či tam vlastne akčné scény boli.

captain marvel
Zdroj: inverse.com

Vizuál a Larson

Vizuálna stránka filmu je skvelá, najmä čo sa produkčného dizajnu týka, no pri iných akčných scénach mohol byť obraz o niečo krajší. Vadila mi absencia farby a aj trochu nadmerné využívanie efektov (točili s Air Force a všetky letecké bitky sú urobené s počítačom). Čo sa ale týka efektov pri omladzovaní hercov, to bolo neskutočné. Toto je seriózne najlepšie vytvorenie digitálnych masiek, aké som mal doteraz možnosť vidieť.

Film vyzdvihuje aj bravúrne herecké obsadenie. Brie Larson sa vám ako Captain Marvel jednoducho vryje pod kožu. Úžasne zvláda komédiu a dráma jej ide ešte lepšie. Rozhodne ju radím medzi perfektné obsadenie, ako pri ostatných doterajších Marvel filmoch. Už len nech jej scenáristi doprajú väčší emočný rozsah v pokračovaniach a budeme tu mať hrdinku, ktorej príbeh nás bude zaujímať ešte ďalšie roky.

captain marvel
Zdroj: worldwoz.com

Super začiatok novej kapitoly

Z vedľajších hercov tu excelujú najmä traja. Ben Mendelsohn je ako vodca Skrullov naprosto perfektný a Sam L. Jackson si rolu policajta deväťdesiatych rokov vyslovene užíva. Jude Law opäť predvádza charizmatický výkon, ale nemohol ísť na plno, keďže mu to scenár nedovolil. Prekvapila aj Anette Bening, o ktorej však pre zachovanie žiadnych spoilerov pomlčím.

Captain Marvel teda prináša kopu fantastických momentov do série, ktorú sme si mysleli, že poznáme dokonale. Len ich nevie najlepšie vybalancovať. Inak však ponúka skvelú novú kapitolu MCU, ktorá má vlastnú atmosféru, predstavuje zaujímavú hrdinku a výborne baví. Produkčný dizajn doťahuje do perfekcie, srší tu skvelá hudba. Ešte aj kamera je pre Marvel film dosť atypická ale to len v dobrom zmysle. Dopomáha ešte šikovný strih a skvelí herci. Len ten scenár mohli pred natáčaním ešte skontrolovať, lebo toto už nestačí. Ako začiatok novej Marvel kapitoly však prisľubuje naozaj skvelú budúcnosť, na ktorú sa už teraz veľmi teším. 8/10

Súhlasíte s mojím názorom na Captain Marvel? Ako hodnotíte film vy? Napíšte nám do komentárov.