Takýto trailer na World of Warcraft ste ešte nevideli. České štúdio ohromilo celý Blizzard

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Česi vytvorili nový trailer k World of Warcraft

Komunita hráčov World of Warcraft sa opäť dočkala nového traileru pre túto ikonickú online hru. Tentoraz ide o upútavku na novú hru Shadow and Fury: World of Warcraft – The War Within, ktorej autorom je kreatívny riaditeľ Chris Metzen. Ten zároveň prepožičal svoj hlas postave Thralla.

Oficiálny trailer, ktorý za niekoľko dní od svojho zverejnenia získal viac ako pol milióna zhliadnutí, opäť vytvorilo české kreatívne štúdio NICE! pod kreatívnym vedením režiséra Václava Krbuška a pod dohľadom 3D animátora Radima Zeifarta, v hernej komunite známeho pod pseudonymom Hurricane.

Na tvorbe traileru, ktorá trvala šesť mesiacov, sa podieľalo deväť ľudí na strane produkcie v Českej republike a štyria na strane klienta v Spojených štátoch.

Najprekvapujúcejšie je, že pri tvorbe traileru neboli použité prakticky žiadne inovatívne techniky umelej inteligencie (AI). S výnimkou textúr postáv, ktoré boli zväčšené pomocou AI, bola každá časť traileru vytvorená presne na mieru. „Spoločnosť Blizzard presne vie, čo chce, a vyžaduje veľmi špecifický štýl, ktorý sa dá dosiahnuť len ručne,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ traileru Václav Krbůšek.

S rovnakým prístupom vytvárajú aj samotnú hru. Všetky herné zostavy sa vyrábajú výhradne ručne priamo na mieste pod prísnym vedením, aby sa zachoval prísne definovaný vizuálny štýl WoW.

Autenticita a vernosť voči vizuálu značky sú prvoradé

Trailer nie je vykreslený v hernom engine, ako sa mnohí diváci domnievajú, ale v programe Blender. Práve požiadavka klienta na herný vzhľad traileru sa premietla do animácií.

Animácie vychádzali z referenčných videí, ktoré sme sami hrali a natáčali na kameru, ale pre spoločnosť Blizzard vyzerali príliš realisticky. Preto sme ich postupne zjednodušovali,“ vysvetľuje Krbůšek.

Ako začala ich spolupráca?

Spolupráca pražského kreatívneho štúdia s Blizzard Entertainment sa začala vďaka 3D grafikovi a animátorovi Radimu Zeifartovi, ktorý je zároveň jedným zo štyroch zakladateľov NICE! Jeho fanúšikovské trailery pre World of Warcraft už pred niekoľkými rokmi zaujali nadšených fanúšikov aj samotný Blizzard.

04_anduin
Zdroj: NICE! / Blizzard Entertainment

Tento rok sa štúdio začalo podieľať aj na výrobe trailerov pre Legacy WoW Classic.

Napriek prekážkam sa im cez pol sveta spolupracovalo dobre

Tvorba nového traileru sa začala pomerne netradične. Celý trailer vznikol najprv v štúdiu NICE! len vo zvukovej podobe na základe scenára od samotného Chrisa Metzena. Hudbu skombinovali s hlasovými nahrávkami a celý trailer vytvorili len v audio rovine. Výsledok prekvapivo fungoval tak dobre, že sa spoločnosť Blizzard rozhodla spolupracovať s NICE! aj na zvyšku produkcie a mohla začať realizovať trailer aj vizuálne.

Tím NICE! sa pravidelne dvakrát týždenne stretával so zástupcami spoločnosti Blizzard na konferenčných hovoroch, aby predstavili vývojové fázy traileru – od hrubej animácie, cez hrubý presah až po finálne doladenie animácií a vzhľadu. So spoločnosťou Blizzard boli v neustálom kontakte aj prostredníctvom služby Slack (a stále sú – v súčasnosti spolupracujú na troch nových projektoch), cez ktorú prúdili rôzne, v tom čase často ešte tajné modely z budúcej hry.

Nevýhodou je časový posun. Naše stretnutia s klientmi sa začínajú v čase, keď väčšina našich spoluobčanov končí pracovný deň, a nezriedka sa stáva, že konferenčné hovory prebiehajú o druhej hodine ráno nášho času,“ vysvetľuje Krbůšek. Priznáva však, že na Blizzard sa z hľadiska kvality spolupráce nemôžu sťažovať. „Napriek veľkosti ich značky je ich prístup veľmi ľudský a zároveň racionálny. Ak preukážete snahu, sú ochotní poskytnúť všetku podporu,“ dodal riaditeľ traileru.

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -