Dokázali policajti na motorkách zaujať, alebo ide iba o ďalšiu zabudnuteľnú akčnú komédiu s trápnym humorom? | CHiPs (recenzia)

Biznis natáčania filmov v nedávnej dobe zachvátil mnohými opovrhovaný koncept. Rozšírený sa stal v nedávnej dobe a v budúcnosti bude iba pokračovať. Reč je o prerobení, či remakeu už dávno známeho príbehu. Diváci takéto filmy dvakrát neobľubujú, často krát sú totiž nekvalitné. Taktiež takmer vždy pošpinia pôvodný príbeh, štúdiu na tom však nezáleží, pretože zo známeho mena pôvodného príbehu zarobili slušný balík. Či už však filmy, ktoré vychádzajú z obľúbeného príbehu milujete, alebo ich neznášate, ich natáčanie nezastavíte. Ešte vždy ich môžete ignorovať. Ak si ale trúfnete, môžete sa pokúsiť medzi nimi nájsť snímku, ktorá za to stojí.

A teraz k nám prichádza šialená akčná komédia CHiPs, založená na seriáli s rovnakým menom. Seriál premiéroval v roku 1977 na stanici NBC, po čom nasledovalo šesť úspešných sérií. Dokopy bolo odvysielaných celkom 139 epizód. Príbehu sa nedávno chopil Hollywood a podľa hlavných postáv natočil svoj príbeh. Dokázal nás však zaujať?

CHiPs recenzia
Zdroj: darkhorizons.com

CHiPs recenzia

Šialená akčná komédia vychádza z naozaj skvelého pôvodného príbehu. Vedú ho dve protikladné osobnosti: Jon Baker (Dax Shepard) a Frank Poncherello (Michael Peña). Obaja sa kvôli rôznym dôvodom pridali ku Kalifornskej dialničnej hliadky CHP, kde ich čaká množstvo osobného zbližovania, hromada vtipných i životu nebezpečných situácií a chytanie nejakých tých zločincov.

Postavy už mnohí z vás veľmi dobre poznajú zo seriálu. Pre tých, ktorí sa s touto dvojicou stretávajú prvý krát ale tiež nebude ťažké ich spoznať. Môžem povedať, že vďaka krátkej niekoľko-minútovej montáži na začiatku filmu okamžite spoznáte typy osobnosti hlavných postáv. Tým zároveň chcem pochváliť režiséra/scenáristu/herca Daxa Sheparda, pretože aj všetky ostatné postavy divák spozná veľmi rýchlo a takmer až má pocit, že im vidí do hlavy. Postavy sú rozdielne, každá má svoje miesto a niektoré dokonca neexistujú len preto, aby nás rozosmiali (to je pri komédiách vzácne). Samozrejme, epicentrom toho všetkého, naša hlavná dvojka tvorí niekedy až nerealistických robotov, ktorí disponujú nekonečným množstvom občasne trápnych one-linerov.

CHiPs recenzia
Legíny sú taktiež slabinou mnohých z nás | Zdroj: fandango.com

Netreba to brať vážne

Už od prvých minút filmu si začneme uvedomovať, že ho vôbec nemáme brať vážne. To znamená, že nejaký naozaj hlboký dej neočakávajme. Predsa len, bude sa vyvíjať iba presne tak, aby mali filmári čo najviac možností na nejakú tú vtipnú scénku. Aký je však humor v neskutočnom počte týchto vtipných scénok? Pravdu povediac som bol prekvapený. Ako už je dnes zvykom, tak som si po zhliadnutí traileru myslel, že už som videl všetky najvtipnejšie scény z filmu. V tomto prípade je to ale úplne inak. Ukážky a rôzne televízne spoty na snímku CHiPs ani zďaleka neodhalili tie najlepšie momenty, ktoré tvoria právoplatnú komédiu.

CHiPs recenzia
Zdroj: geekireland.com

Príbeh samotný je vyrozprávaný svižným tempom. Ten sa začne rozbiehať prakticky hneď na začiatku filmu. Je temný, zaujímavý a obsahuje veľa momentov, pri ktorých je jasné, prečo CHiPs obdržal R-rating. Okrem sexu, masturbácie a neustáleho nadávania sa tak pozrieme aj na nejaké tie odrezané časti tela. Je samozrejme plný cliché, rovnako, ako väčšina akčných filmov, ale aj komédií. Ako som už však spomínal, vôbec to nevadí. Od začiatku je nám totiž jasné, že ide o vskutku šialený film, ktorý určite nemáme brať vážne. Nad niekedy prázdnymi vtipmi je teda lepšie sa iba ironicky pousmiať, ako nad nimi rozmýšľať.

Herecké obsadenie a Dax

V jednej z hlavných úloh si zahral skvelý Michael Peña, ktorého kariéra sa naozaj rozbehla po roli vo filme Ant-Man. Svoju postavu zahral perfektne a vtip za vtipom chrlil bez akéhokoľvek problému. Jeho sentimentálneho partnera si zahral Dax Shepard, ktorý to zahral taktiež dobre. Okrem toho však Dax aj napísal scenár a sadol si do režisérskej stoličky. Všetko dokopy to zvládol celkom dobre. O to pôsobivejšie je to preto, lebo dokonca aj skúsená hviezda Ben Affleck má problém, ak si na seba vezme také veľké bremeno.

CHiPs recenzia
Zdroj: eonline.com

CHiPs prišli a s rachotom a hneď aj odišli. Ide o taký typ filmu, ktorý si pozriete ak jednoducho potrebujete na chvíľu vypnúť a na nejakú emotívnu drámu zrovna náladu nemáte. Práve preto však snímka nemôže dostať až také vysoké hodnotenie. Jednoducho sa nedá brať vážne, a to nie je negatívny komentár, pretože sa ani nemá brať vážne. Dočasný zážitok vám relatívne dobrými vtipmi poskytne, po východe z kina ale aj zabudnete, o čo vlastne išlo. Tento fakt je hlboko zakorenený v žánri komédie samotnej. Film CHiPs preto dostáva hodnotenie 5,5/10.