Macko Pú a Krištofko Robin vyrážajú na ďalšie dobrodružstvo… po 30 rokoch! | Christopher Robin RECENZIA

Christopher Robin RECENZIA

Štúdio Disney nám do kín prinieslo ďalšiu hranú novinku, ktorá sa tentokrát zamerala na ich najpopulárnejších detských hrdinov zo Stoakrového lesa. Po niekoľkých rokoch sa teda na plátne opäť objavil Krištofko Robin spolu s Mackom Pú, no tentoraz v úplne inom prevedení. Toto nie je žiadne bláznivé dobrodružstvo o tom, že sa plyšáci dostanú do reálneho sveta a začnú robiť bláznivé veci. Disney tentoraz prišlo s vyspelejším filmom, ktorý by ste od nich asi nikdy v živote nečakali.

Má zvláštnu atmosféru, do ktorej vás naláka už len farebná paleta filmu, ktorá je úplnym opakom všetkého, čo doteraz vytvorili. Žiadne žiarivé farby, len studená atmosféra. Presne takto by som však opísal celý film. V tomto filme sa nespieva ani nejaší ako v Knihe Džungle pred dvoma rokmi. Christopher Robin totižto siaha po niečom väčšom.

Krištofko Robin a Macko Pú opäť na ďalšom dobrodružstve
Krištofko Robin a Macko Pú opäť na ďalšom dobrodružstve; Zdroj: comicbookmovie.com

Film pre deti alebo pre dospelých?

A síce veľmi dobre, nie perfektne. Boli tu pasáže, ktoré bohužiaľ pôsobili dosť nevyrovnane. Veľmi ťažko sme niekedy skákali medzi komediálnymi prvkami a dramatickými. Akoby sa nevedeli rozhodnúť, či chcú robiť film pre dospelých alebo deti. Platí to však najmä pri častiach s ľuďmi, ktorých je našťastie pomenej. Keď sa však film dostane k časti s Púom a ostatnými, vtedy sa zrazu pozeráte na niečo vskutku podarené.

Vtedy začne pravá zábava a vy sa celý čas len usmievate. Pú dostal najlepšie napísané repliky a herec Jim Cummings ich rozpráva s jedinečným šarmom. Tvorcovia sa tejto postave dostali naozaj pod kožu a tento Pú je presne taký istý, akého si pamätáte z rozprávok. Herec Ewan Mcgregor následne predvádza skvelého Krištofka Robina. Pochopiteľne ho obohatil väčšou hĺbkou, ktorá však bola veľmi vítaná, zvlášť keď si uvedomíte prepojenia medzi ním a autorom pôvodných kníh.

Netradičný film od štúdia Disney
Netradičný film od štúdia Disney; Zdroj: comicbookmovie.com

Netradičný atmosférický film od štúdia Disney

Atmosféra celého snímku je však jej najzaujímavejšou časťou. Je to neskutočne britské, drží sa to pri zemi a servíruje nám hneď niekoľko krásnych myšlienok. Ide skutočne o presný opak všetkého, čo momentálne Disney produkuje a musím povedať, že bolo veľmi osviežujúce od nich niečo také vidieť. Avšak síce stále v štandardoch rodinného filmu, niektoré deti sa môžu nudiť, keďže celý film má pomalšie tempo.

V tomto však musím vyzdvihnúť aj slovenského distribútora, ktorý nechce ťažiť z mena ale posiela film do kín s titulkami, čím dáva rodičom jasnú správu, ako veľké deti by mohli na film zobrať. Dúfam, že sa takéhoto niečoho dočkáme pri nasledujúcich projektoch viac, no na začiatok to stačí.

Kamaráti zo Stoakrového lesa opäť pobavili
Kamaráti zo Stoakrového lesa opäť pobavili; Zdroj: comicbookmovie.com

Pokojná nostalgia

Herci Hayley Atwell a Mark Gatiss sú už len dobrými prídavkami. Je na nich minimálne zameranie, avšak neuškodili. Obsadenie ostatných hrdinov už bolo fantastické a veľmi energické. Hudba bola príjemná, tak ako aj celkový strih. Určite treba ešte pochváliť vizuálne efekty, ktoré sa opäť raz predviedli a dokazujú, že menej je niekedy viac.

Ide teda o veľmi príjemný film, ktorý sa vyhýba Disneyho štandartom a snaží sa o niečo odlišné. V mnohých prípadoch mu to naozaj vychádza. Len to nie je zrovna perfektné. Máme tu už ohratý príbeh a ako som vravel vyššie, tie skoky medzi priveľmi detským humorom a dospelou drámou boli trochu nevyrovnané. Ak ste však na Mackovi Pú vyrastali a chcete do kina zájsť na niečo originálne, čo vás z časti vráti do detských čias, tento medík vám bude veľmi chutiť. 7/10

Videli ste film? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.