Prichádza Pixar s ďalšou instantnou klasikou? | Coco RECENZIA

Stane sa Coco ďalšou Pixarovskou klasikou, alebo sa zaradí k štúdiovým nepodarkom?

Meno ako Pixar nedostanete ľahko. Za ich filmami stojí tvrdá a poctivá práca, ktorá sa takmer vždy vyplatí. Takmer vždy preto, lebo až v poslednej dobe im trošku niečo zaškrípalo. Pokračovania Aút neboli zrovna najkvalitnejšie, a mierne problémy usadiť sa mal aj Dobrý Dinosaurus alebo pokračovania ďalších kvalitných Pixaroviek. Posledným skvelým počinom bol ale nepochybne film V Hlave, ktorý jednoducho pevne stál na svojich nohách.

No a Coco na nás pôsobil rovnakým dojmom. Už od prvého traileru to totiž vyzeralo ako niečo iné. Trochu sa podobal na animák Kniha Života, ale to len nešťastnou náhodou, keďže Pixar filmy sa vyrábajú naozaj veľmi dlho. Z trailerov sme ale cítili emocionálnu jazdu a zaujímavý príbeh, ktorú už Pixar niekoľkokrát dokázal splniť na jednotku. Podarilo sa im to teda aj teraz?

Coco sa môže pýšiť neskutočnoCoco sa môže pýšiť neskutočnou animáciouu animáciou
Coco sa môže pýšiť neskutočnou animáciou; Zdroj: star2.com

Nová Pixarovská klasika

To čo tuto tvorcovia predviedli, bude o pár rokov pripomínané ako je dnes Wall-E alebo Hore. Toto je instatná klasika. Od začiatku až po koniec to hrá ako fantastický film, ktorý je len obohatený animovaným prevedením. Čiže niečo, čo doteraz naozaj vedel len Pixar. Je to hravé, vtipné ale aj veľmi, veľmi emocionálne.

Čo ma rovno privádza k menšiemu bodu. Neberte na to malé deti. Pri tretej tretine tomu nebudú rozumieť. Úprimne mi je ľúto, že to musím povedať, no ak chceme perfektný Pixar film, nemôže byť pre najmenších a Coco sa tam dostal. Takže ak nechcete aby sa vás dieťa ku koncu pýtalo čo sa stalo, tak si radšej trocha premyslite, či je pripravené na trošku temnejší animák. Lebo verte mi, ak sú prvé dve tretiny filmu perfektný storytelling, tretia tretina je emocionálna bomba.

Perfektný storytelling, ku koncu emocionálna bomba
Perfektný storytelling, ku koncu emocionálna bomba; Zdroj: latinousa.org

Emocionálna bomba

A to si naozaj nerobím srandu. Sám nemôžem uveriť že ma režisér Lee Unkrich (Toy Story 3) dokázal znova rozplakať. Neviem čím to je, no keď sa tento chlapík chytí postáv, tak z nich vytlčie fakt všetky emócie na svete. S malým Miguelom sympatizujete od prvých sekúnd a už tam vás začne chytať emotívna nálada. No a keď sa dostanete na koniec, ó bože.

Buďte pripravení na niečo nádherné. Taký je totiž celý film. Či už po vizálnej, alebo obsahovej stránke. Ste prikovaný k plátnu, len ticho sledujete a vnímate. Krásne pesničky, animácia ktorá je fakt už mimo z tohto sveta, no a skvelý emociálny /aj dobre zamotaný) príbeh s nádhernymi postavami. Toto je kúzlo Pixaru, ktoré som napríklad nenašiel v animáku V Hlave (to malo ale iné hodnoty) a opäť mi pripomenulo krásne časy prvých Pixar filmov.

Čaro Pixaru, aké milujeme
Čaro Pixaru, aké milujeme; Zdroj: moma.org

Perfektný film, ktorý animácia iba obohacuje

Musím samozrejme pochváliť aj náš slovenský dabing. Väčšinou na neho nadávam, no pri Disney a Pixar animákoch vie byť naozaj dobrý, a tu bol priam dokonalý. Daniel Hudák a ostatní boli fantastický. Len pesničky trošičku nevyzneli tak dobre ako v angličtine, ale myslím, že to je pochopiteľné.

Hudba Michaela Giacchina je opäť živá a zapamätateľná. Netuším čo ten chlap robí, no pri animákoch by sa mal držať čo najviac. Fakt neviem čo iné už povedať. Verte mi, že toto chcete zažiť a úprimne, nečudoval by som sa, ak by bol film nominovaný medzi najlepšími v hlavnej Oscarovej kategórii. Jediné mínus je asi len to, že niekedy na vyriešenie jednotlivej situácie film vytiahne trik, ktorý sme už veľakrát videli a nepôsobí tak výnimočne, ako ostatok filmu. Cocovi ale chýba fakt len kúsok k tomu, aby dostal perfektné hodnotenie. Nezmeškajte to, buďte pripravení, a ak chcete zobrať deti, tak tie staršie. Toto naozaj je instatná Pixar klasika, a jeden z najlepších animákov posledných rokov. 9/10

Videli ste film Coco? Ako sa vám páčil? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.