Dokázal zo skečov vzniknúť úspešný celovečerák, alebo je tento film smrrrť? | Cuky Luky Film (recenzia)

Pokiaľ ste aspoň trocha v obraze, aspoň raz ste zapli televíziu alebo vstúpili na youtube, nemohlo vám ujsť duo Cuky a Luky. Celý tento slovenský fenomén začal práve v Markizáckej relácii Kredenc, odkiaľ sa vybudoval až na strieborné plátna. Málo krát sa stáva, že sa niečo z obyčajných skečov dostane do kín ako celovečerný film. Hold, keď je niečo populárne a je to trendy, treba z toho vydolovať čo najviac. Samozrejme, film nieje zostavaný z kopy skečov a etúd, ale má naozaj príbeh a zápletku. Potreba podobať sa na Hollywoodske akčné komédie bola veľká, no to je predsa zámerom. Pozrime sa spolu, či ide naozaj o najvtipnejšiu a najšialenejšiu komédiu na Slovensku.

Cuky Luky Film
Bývalá Miss Luky a Crazy Cuky. Zdroj: youtube.com

Aký príbeh stojí za známymi skečmi?

Celý film je niečo ako „origins“, teda začiatok nerozdeliteľného kamarátstva medzi Cuky a Luky. Pokiaľ vás teda zaujímalo, ako sa mohli spojiť tieto dve trafené kačky, zistíte to v tomto filme. Verili by ste, že obe boli kedysi SKORO normálne? Áno, presne tak, obe vedeli rozprávať bez ich typického prízvuku a nikdy nekončiacich vtipov a gagov. Presnejšie, Luky je bývalou Miss Slovenska 2005 (vraj nevyhrala krásou) a Cuky je video-vlogerka pod pseudonymom Crazy Cuky. Teda pred tým, ako sa spoznali, boli obe úplne rozdielne osobnosti a cestu ku sebe si hľadali naozaj ťažko.

Luky je teda bývalá Miss, známa osobnosť, a jediné čo ešte v živote chce, je láska. Jej vyvoleného si zahral Lukáš Latinák, ktorý je vo filme najkrajším mužom roka a taktiež sa podieľa na pripravovanej Miss Slovenska 2017. Nieje však jediná, ktorá po ňom túži. Druhou ženou prahnúcou po jeho láske je, dobre počujete, antagonistka filmu, moderátorka Miss, ktorú si zahrala Diana Mórová. Tu prichádza na scénu Crazy Luky, vlogerka, ktorá túži po sláve a veľa fanúšikoch. Zhodou náhod sa stane divokou kartou na Miss a jediná šanca Luky získať si srdce jej milovaného je tak, že z Cuky naozaj spraví víťaznú Miss. Avšak premena pribratejšej, stále hladnej Cuky bude ešte ťažšia, ako sa zdalo. Mäso a biela múka sú predsa smrrrť, a ťažká cesta za Miss Sympatia 2017 sa môže začať!

Cuky Luky Film
Slovenská smotánka na krste Lukynej novej knihy, Zdroj: cine-max.sk

Filmu chýba „Cuky Luky feeling“

Pravdu povediac, ostal som sklamaný. Pokiaľ ste sa na film namotali práve kvôli vtipným skečom a hláškam, ktoré Cuky a Luky dávajú, netešte sa. Vo filme je chémia medzi týmito dvoma postavami úplne iná, ako v televízii. Nepočujeme žiadne ich typické hlášky, ich vtipný prízvuk a čo najviac, hláška „je smrrrť“ sa vo filme nenachádza ani raz. Je to ako strieľať slepými nábojmi, pričom v ruke máte normálne. Neužijete si nič, kvôli čomu ste na film vlastne prišli. Nevyužitý potenciál dvoch výborných postáv, ktoré miluje celé Slovensko. Snímka stavia na úplne iný typ humoru, ktorý síce niekedy funguje, ale nieje to to pravé orechové.

Áno, film sa síce nechcel podobať skečom, a chcel isť príbehovou cestou, nemusel však úplne zatratiť podstatu Cuky a Luky. Išlo o takú „Miss špeciálny agent“, kde si miesto Sandry Bullock zahrala Petra Polnišová. Nemôžem však filmu iba krivdiť. Prišli ste sa zabaviť, a nebojte, nasmejete sa. Nasmejú sa aj vaše deti. Niekedy šlo o podarené vtipy, inokedy zas tak trápne, že sa vám budú zdať smiešne. A o to ide. Miestami bol humor však moc nasilu, a pri scénach kde zomierajú zvieratá alebo podobne si poviete „preboha“. Čo je veľa, to je málo  Čo je moc, to je moc, film niekedy prekročil hranice.

Cuky Luky Film
Hviezdne herecké obsadenie bodovalo!, Zdroj: moviemania.sk

Celá slovenská herecká elita v jednom filme

Práve výborné herecké obsadenie bolo tým, čo tento film robilo dobrým. Cuky Luky je niečo ako smotánka, kto sa v nej neobjavil, nieje súčasťou slovenského šoubiznisu. Videli sme naozaj mladú hereckú elitu Slovenska pokope. Naše kočeny Cuky a Luky asi nemusím ani predstavovať. Herecká chémia medzi Peťou Polnišovou a Zuzanou Šebovou je prosto nenahraditeľná. Aj bez ich typického kecania sa na ne dá pozerať, tvoria naozaj nerozdeliteľné duo. Výbornou a zaujímavou postavou bola práve „záporáčka“ filmu, ktorú si zahrala Diana Mórová. Poslednou z hlavných postáv filmu bol práve Lukáš Latinák, ktorý film poriadne okorenil. Ďalej sme mohli vidieť Števa Martinoviča, Romana Pomajba, Zuzanu Porubjakovú, Barboru Švidraňovú. Krátke role si strihli aj Štefan Skrúcaný, Juraj Tabaček, Lucie Bíla, Emma Drobná a aj Evelyn.

Režisérom filmu bol Karel Janák, ktorý má na svedomí filmy ako Snowboarďáci alebo Rafťáci. Avšak producentom a otcom filmu bol práve Daniel Dangl. Netreba zabudnúť na to, že aj on si vo filme strihol krátku rolu. Sám povedal, že sa film nebude podobať skečom, a že chceli ísť do niečoho iného. Na scenári samotnom sa podieľala aj Zuzana Šebová s Peťou Polnišovou. Dej filmu sa odohrával na pár miestach, pričom väčšina bola práve v obchodnom centre. To bolo občasne zvláštne, hlavne keď viete, že tam kde je práve krst knihy, je reálne reštaurácia. Hudba nebola ničím výnimočná, stále dookola púštaná téma však bola veľmi otrepaná a otravná.

Cuky Luky Film
Ako komédia film v pohode obstál, Zdroj: cine-max.sk

Obstojná slovenská komédia

Nečakajte teda našpúlené pery a preafektované paničky. Cuky a Luky majú city, svoj vlastný život a proste všetko, čo nie je súčasťou skečov. S tohtoročnými výbornými slovenskými počinmi ako Únos alebo Piata Loď tento film porovnávať nemôžme, ide predsa o úplne iný žáner. Cuky Luky film je teda komédia, pri ktorej sa zasmeje pokojne aj celá rodina. Trvá skoro dve hodiny a stále má čo ukazovať, vôbec nenudí a nespomaľuje tempo. Má skoro Hollywoodsku zápletku a skoro žiadne hluché miesta. Škoda, že sa film nevydal podobnou cestou ako Lokálfilmis, ktorý si podstatu zo skečov zanechal. Možno nejde o najvtipnejšiu, ale určite ide o najšialenejšiu slovenskú komédiu. 5/10.