Recenzie

Ďalší Moonlight alebo originálny príbeh o dvoch homosexuáloch? | Daj mi tvoje meno RECENZIA

Je film Daj mi tvoje meno originálny počin alebo kopírka vlaňajšieho Moonlight?

Dajte tam homosexuálov a máte Oscara, však? Takéto vyjadrenia ste určite mohli počuť od vlaňajších filmových nadšencov po výhre filmu Moonlight na Oscaroch. Nuž, ako už isto mnohí viete, aj tento rok si na Oscara trúfa film o dvoch homosexuálnych mužoch. Ide teda iba o prehnané nominovanie kvôli ťažkej téme, alebo je toto film, ktorý si zaslúži ísť po sošku za najlepší film?

Teraz to asi vyznelo, že som nebol veľkým fanúšikom filmu Moonlight. To nie je pravda, išlo o skvelý film, no aspoň pre mňa nešlo o nič výnimočné ani špeciálne. Okrem skvelej réžie, hrania a hudby som v tom aspoň ja nenašiel väčší zmysel. K tomuto filmu som teda pristupoval veľmi opatrne. Mal som totižto veľké obavy, či to naozaj nebude iba kopírka.

Je film Daj mi tvoje meno naozaj na Oscaroch iba kvôli homosexuálnej téme?

Je film Daj mi tvoje meno naozaj na Oscaroch iba kvôli homosexuálnej téme?; Zdroj: theedgesusu.com

Druhý Moonlight?

No a viete čo, tento film je odlišný od prvej sekundy. Nie len tým, že orientáciu rieši ako druhoradú, ale tým, že naozaj ide najmä o krásny príbeh dvoch zamilovaných ľudí. No a ak sa na tú orientáciu vykašlete, máte tu jeden z najkrajších a najoriginálnejších “romantických” filmov. Toto je neskutočne pokojné, nádherne a emocionálne dielo, ktoré určite osloví každého človeka v sále.

Spôsob, akým sa režisér Luca Guadagnino rozhodol natočiť tento film je tak nádherný, že ak by som nevedel, že ide o tohtoročný film, možno by som mu tipol aj -20 rokov. A to je pochvala, to pozor. Naozaj, spôsob akým sa na film pozeráte je neskutočný. Keď na plátne vidíte lúče slnka na tráve, mali ste pocit, že sa po tej tráve môžete rovno prejsť.

Neskutočne krásne napísaná a nakrútená zaujímavá romanca

Neskutočne krásne napísaná a nakrútená zaujímavá romanca; Zdroj: filmschoolrejects.com

Neskutoční herci

No a keď ste videli výkony oboch hercov, mali ste pocit, že sa pohybujú niekde pri vás. Tak reálne vyzobrazenie dvoch homosexuálov som nikdy nevidel. Zatiaľ čo Moonlight to bral ako poéziu, títo muži vám ukazujú realizmus. Každý jeden dialóg čo povedia, rozprávajú s takým citom a myšlienkou, že som sa sám seba niekedy chcel opýtať, či to nie je len nejaká skrytá kamera v normálnom dome.

Musím teda rýchlo spomenúť oboch hercov. Armie Hammer bol úžasný. Nemal extra rozpísanú postavu, no to čo mal zadané povýšil na ešte vyššiu latku. Zatiaľ určite najlepší výkon v jeho kariére. Najlepší výkon z filmu si však berie mladík Timothée Chalamet a predvádza jeden z najlepších tínedžerských výkonov aké som mal možnosť zatiaľ v živote vidieť. Neskutočné, neskutočné, neskutočné. Netuším odkiaľ prišiel, no ak si bude vyberať rovnako zaujímavé projekty ako je tento, tohto chlapca budeme na Oscaroch stretávať každý rok.

Obaja herci predvádzajú zatiaľ najlepší výkon v ich kariérach

Obaja herci predvádzajú zatiaľ najlepší výkon v ich kariérach; Zdroj: racked.com

Pre všetkých

Osobne by som vyzdvihol ešte aj herca Michaela Stuhlbarga, ktorý aspoň pre mňa podal vo filme druhý najlepší výkon. Pritom nejde vôbec o rozpísanú postavu, no spôsob akým rozprával svoje repliky bol nenormálny. To ma vlastne privádza k celkovému scenáru, ktorý je jednoducho úžasný a pôsobí ešte lepšie, keď ho čítajú takíto herci.

Naozaj sa ešte doteraz spamätávam z toho, aký skvelý film som práve videl. Neuveriteľne reálny, krásny a veľmi emocionálny. Síce sa tu zameriavame na homosexuálov, myslím, že v ňom nájde nejednu správu hocijako sexuálne orientovaný človek. Toto je jednoducho nádherný film, ktorý vám túto Oscarovú sezónu určite nesmie újsť. Ak máte rovnaké obavy z kopírky Moonlightu alebo nasilu tlačenej sexuálnej témy, hoďte ich za hlavu. Túto romancu určite zmeškať nechcete. 9/10

Čo vravíte na moju recenziu? Súhlasíte s ňou, alebo máte na film úplne odlišný názor? Napíšte nám do komentárov.

About author