Ako to vyzerá, keď najvulgárnejší superhrdina dostane veľké pokračovanie? | Deadpool 2 RECENZIA

Sú to už viac ako dva roky, čo sa aj do našich kín dostal pôvodný Deadpool. Po ohromnom úspechu a spokojných divákov, ktorým sa konečne predviedla tá správna verzia tejto ikonickej postavy, bolo zaručené, že sa dočkáme pokračovania. Film Deadpool 2 sľuboval, že bude ešte väčší, vtipnejší a epickejší, ako jeho predchodca! My sme ho už videli a máme pre vás všetky odpovede, ktoré vám dajú vedieť, či naň máte zájsť do kina. Otázka teda znie: Naplnil očakávania, alebo toho už máme dosť?

deadpool blu-ray
deadpool blu-ray; Zdroj: ck101.com

Deadpool 2 RECENZIA

Deadpool nie je až tak obyčajný hrdina. To znamená, že špecificky neviem povedať, čo sme čakali od pokračovania prekvapivého R-rated hitu z roku 2016. Ten bol totižto extrémne osviežujúci a nám, divákom, konečne ponúkol krvavý a neslušný komiksový film, ktorý sme si vysnívali. A to je práve ono. Od filmu Deadpool 2 sme nechceli, aby bol príliš iný. Jednoducho sme požadovali viac toho, čo nás tak veľmi bavilo na prvej časti, zatiaľ čo by sa vyriešili chyby originálu. No a z tejto strany ide o jednoznačný úspech.

Tým chcem povedať, že ak sa vám páčil originálny Deadpool, dvojku si pravdepodobne užijete ešte viac. Vo všetkom, v čom nás pôvodný príbeh prekvapil, pokračovanie doháňa a predbieha svojho predchodcu. Nech už ide o vtipy, dialógy, brutalitu, Wadeove referencie a všetko ostatné – to, čo bolo na Deadpoolovi dobré, je v očakávanom pokračovaní ešte lepšie. S chybami pôvodného príbehu sa popri tom všetkom snaží vysporiadať po svojom.

deadpool 2 recenzia
Zdroj: wegotthiscovered.com

Najväčším nedostatkom je bez pochýb príbeh. Tu už ale môžem načať to, čím sa Deadpool 2 snaží byť. V tomto ohľade totižto hrá na dve strany. Na jednu stranu je toto len jedna veľká, špinavá a vulgárna komédia, pre ktorú je dej iba nástroj, nekonečný zdroj možností na kopu vtipov. Zároveň sa ale Deadpool 2 snaží o tvorenie emocionálnej hĺbky, akokoľvek ironickej.

Na prvý pohľad divný mix s rozdielnymi časťami, pričom jedna k druhej nesadne. V skutočnosti sa ale vtipná a hlboká stránka filmu bijú rovnako dobre, ako postavy Deadpool (Ryan Reynolds) a Cable (Josh Brolin). Ako je každému známe, protiklady sa priťahujú, čo je pravda aj v tomto príbehu. Vďaka tomu tu vzniká tenká a rozmazaná, no stále zreteľná paralela medzi hlavnými postavami a hlavnými piliermi deja.

film deadpool 2 josh brolin cable
Zdroj: cbr.com

Toľko smiechu v kine nebolo už dlho

O filme Deadpool 2 by som nemohol rozprávať, ak by som vám neopísal humor. Aj keď nám Wade Wilson priamou rečou tento film opisuje ako rodinný príbeh – príbeh o rodine – pravda je taká, že Deadpool 2 je veľká, vulgárna, farebná komédia. Samozrejme že sa na ňu môžete pozerať aj z iného uhla, no koniec koncov nezáleží na tom, ako dobre sa miešajú humor a emócie. Ide tu vlastne len o to, či tie emócie neobmedzujú dôležitý humor, ktorý z originálu spravil celosvetový hit. Ako to teda dopadlo tentokrát, keď Ryan Reynolds dostal príležitosť spolupracovať na samotnom scenári?

Povedal by som, že všetky tie vtipy a humor ako celok vyzerajú v pokračovaní presne tak, ako sme čakali. To znamená, že ak viete, do čoho idete, na filme Deadpool 2 sa budete smiať od začiatku do konca. Novinka dokonalo zachytila pôvodnú energiu, ktorú sme si tak veľmi užili, a ešte ju znásobila. Začína to tým, že Deadpool smúti za Wolverinom, ktorého zabilo to isté štúdio, pokračuje to tým, že Cablea nazve Thanosom a končí to asi najlepšou potitulkovou scénou, akú som kedy videl. One-linery sú popri tom ešte vulgárnejšie a sprostejšie, čo je len dobre.

deadpool 2 recenzia
Zdroj: gamespot.com

Z najsilnejšej stránky filmu Deadpool 2 však zároveň pramení aj jeho najväčšia slabina. Ako som spomínal vyššie, od humoru sme čakali, že bude veľmi podobný tomu v originále. Dokonca som rád, že to tak dopadlo. Vo výsledku sa to ale celé rúti a už nás to neprekvapuje tak veľmi, ako v roku 2016. Samozrejme nevravím, že to je úplne strašné. Keď sa ale už po polovici filmu začnú opakovať tie isté vtipy a jednoduchý recept na tvorenie niekoľkých druhov hlášok začne byť plne zreteľný, už to viac neprehliadnete.

film deadpool 2 zeitgeist bill skarsgard
Zdroj: indiewire.com

Ryan „Deadpool“ Reynolds

Aj napriek problémom so sviežosťou, ktoré začali napádať humor, nás stále dokázali svojsky pobaviť Deadpoolove narážky a jeho absurdne vtipné správanie. Za to nemôžeme ďakovať nikomu inému, ako jeho hereckému predstaviteľovi. Slová už viac nedokážu popísať to, ako veľmi sa do tohto obleku Ryan Reynolds hodí. Tu už to nie je o tom, že herec sa stal postavou, ktorú hrá. Táto línia už viac neexistuje. Deadpool je skrátka tým, kým chce byť.

Vo filme Deadpool 2 sa nám popri tom ale ukázalo zopár nových tvárí, ktoré sme v prvej časti nevideli. Jednoznačne najlepšie sa ale predviedli Cable (Josh Brolin) a Domino (Zazie Beetz). Ono to ani nie je o tom, že zvyšok X-Force by nedostal dosť priestoru. Práve naopak. To, čo tvorcovia príbehu spravili s novými postavami, bolo neskutočne prekvapujúce a úprimne to nikto nečakal. Práve v tomto ohľade scenáristi Rhett Reese a Paul Wernick predviedli svoju nikdy nekončiacu kreativitu. Okrem iného, aj cameo Brada Pitta bolo šokujúce a všetkým nám na zem popadali sánky, keď sa na plátne objavili aj ostatní X-Meni.

Zdroj: pinterest.co.uk

Aby som to nejako zhrnul, Deadpool 2 je presne to, čo sme si priali. Ryan Reynolds prišiel s perfektným pokračovaním, ktoré budovalo na tých najlepších stránkach originálu, zatiaľ čo scenáristi sa snažili odstrániť jeho nedostatky. Výsledok síce nie je ničím prevratný ani až tak rozdielny – aj vtipy už sa začnú opakovať – no jednoducho je to uspokojivé. Množstvo referencií, Deadpoolove prechody za „štvrtú stenu“ a všetko ostatné z pokračovania robí filmový zážitok, ktorý by nemal zmeškať žiaden komiksový fanúšik.

deadpool 2 recenzia
Zdroj: pursuenews.com

Cable, Domino, Russell, Peter a ostatné nové postavy na stôl prinášajú emócie, s ktorými sa Deadpool ťažko vyrovnáva a samotný film ich ťažko prezentuje. Je zjavné, že tvorcovia sa báli tento príbeh spracovať čoby len o trochu temnejšie. S časom 119 minúť taktiež mohol Cable dostať viac backstory. Predsa len ale stále nemôžeme zabudnúť, že toto je Deadpool, v ktorom ide len o vtipnú akciu so zlými vizuálnymi efektami a neskutočnú nálož vulgárnych vtipov. Ak sa vám páčil originál, pokračovanie si jednoducho nesmiete nechať ujsť. Z toho dôvodu dostáva film Deadpool 2 hodnotenie 7,5/10.