Site icon REWIND.sk

Duna: Časť druhá na Slovensku vyvolala ošiaľ. Pokorila Oppenheimera aj minuloročný rekord

duna 2 slovensko

Zdroj: TMDB, PNGWing

Reklama

Duna: Časť druhá na Slovensku prepísala historické tabuľky

Denis Villeneuve sa po premiére jeho snímky Blade Runner 2049 ešte v roku 2017 na vlastnej koži presvedčil, že natočiť dobrý film je jedna vec, no dostať naň divákov do kina je niečo úplne iné. Aj preto kanadský režisér pred premiérou Duna: Časť druhá napriek nadšeným prvým ohlasom krotil očakávania. Poukazoval na to, že film má takmer tri hodiny, navyše ide o sci-fi novinku, žáner, na ktorý divácke masy chodia do kina len veľmi vzácne.

Obavy Villeneuva sa však v tomto prípade ukázali ako neoprávnené. Duna pri svojom debute zvalcovala svetové kiná a len za otvárací víkend vo svete zarobila 178 miliónov dolárov. Veľkofilm tak predbehol nielen očakávania filmového tvorcu, ale tiež viacerých analytikov, podľa ktorých teraz veľkovýpravné sci-fi môže útočiť aj na miliardu.

Reklama
Zdroj: TMDB

Ošiaľ aj na Slovensku

Veľký záujem o Duna: Časť druhá bolo cítiť aj na Slovensku, kde sa filmová novinka s prehľadom zaradila na čelo rebríčka tohtoročnej návštevnosti. Film za úvodný víkend videlo 50 476 divákov, čím Duna suverénne prekonala aj divácke hity ako Vojna policajtov či Jedeme na teambuilding. A nielen to.

Reklama

Duna za otvárací víkend zároveň porazila aj minuloročné hity ako Barbie či Oppenheimer. Práve Barbie bola v roku 2023 na Slovensku diváckym suverénom. Za prvý víkend ju v lete minulého roka videlo bezmála 49 500 Slovákov, čo teraz Duna tromfla.

Na Slovensku Dune zároveň patrí 3. miesto spomedzi najlepších otváracích víkendov od nástupu pandémie koronavírusu. Lepšie si v diváckom záujme za posledné štyri roky viedli iba Avatar: Cesta vody (76 722 divákov) a film Doctor Strange v mnohovesmíre šialenstva, ktorý počas otváracieho týždňa prišlo niečo viac ako 60-tisíc Slovákov.

Zdroj: TMDB

Obrovský záujem o prémiový formát

Duna: Časť druhá sa zároveň vysiela aj v IMAX kinách, kde je o film rovnako enormný záujem. Až 32 % z celkových tržieb filmu vo svete predstavuje práve prémiový formát, o ktorý bol rekordný záujem aj na Slovensku. Duna zaznamenala historicky druhý najlepší otvárací víkend v sieti IMAX.

Reklama

Veľký záujem pretrváva aj naďalej. Všetky obstojné miesta v bratislavskom Bory Mall, ktoré ako jediné na Slovensku formát premieta, sú beznádejne vypredané, a to aj napriek tomu, že film sa premieta až štyrikrát za deň. Aby rekordov nebolo málo, ide tiež o najlepší otvárací víkend pre Denisa Villeneuva a tiež štúdio Warner Bros. na Slovensku.

Úspech je v tomto prípade zaslúžený, keďže na toto dobrodružstvo sa skutočne oplatí ísť do kina. Dôvody, prečo by ste film nemali zmeškať, nájdete aj v našej recenzii.

Exit mobile version