Priniesol nám Dwayne „The Rock“ Johnson novodobú Smrtonosnú pascu? | Mrakodrap RECENZIA

Mrakodrap RECENZIA

Dwayne Johnson nám už tento rok priniesol jednu akčnú hovadinu. Išlo o klasickú zlátaninu, ktorá sama vedela, že ničím iným nie je. Rampage sa však ku koncu stal aj celkom zábavnou jazdou, presne akou mal byť a technicky získal u divákov takzvanú priepustku. Mrakodrap však už ukážkami mieril vyššie. Toto mala byť Johnsonova poriadna dráma, no zároveň super akčný thriller. Inými slovami, toto mala byť jeho Smrtonosná pasca.

Nebudem tu ale zbytočne písať dej a ani naťahovať celú recenziu. Je to totiž presne tak, ako tušíte. Bohužiaľ, tento film tak ako väčšina posledných Rockových, zlyháva takmer vo všetkom. Kultové filmy ako Smrtonosnú pascu iba vykráda v najklišovitejších momentoch a inak snímka neponúka žiadnu originalitu. Toto je len sled niekoľkých scén, ktoré sú niekedy celkom zaujímavé, no väčšinou aj na Rocka už prehnané. Vznikajú v ňom hlúpe situácie, na ktorých sa len smejete, čo by bolo akože fajn, keby to tak tvorcovia mysleli. Bohužiaľ, tí tu všetko servírujú s vážnou tvárou.

Dwayne Johnson hrá po dlhšom čase skutočne dramatickú postavu
Dwayne Johnson hrá po dlhšom čase skutočne dramatickú postavu; Zdroj: hdqwalls.com

Až bizarne hlúpe situácie

Keď sa celé kino smeje na scenách, na ktorých by sa smiať nemali, myslím, že to povie viac ako celá moja recenzia. V tomto filme nájdete tak neuveriteľne hlúpe scény, že absolútne ani netuším, ako mám o nich vlastne písať bez spoilerov. Ak mám teda Mrakodrap opísať jedným slovom, nepochybne by išlo o – hlúposť, pretože tento termín ho vystihuje úplne presne. Netuším, aký bol zámer tvorcov… no jednoducho nevyšiel.

Nenájdete tu žiadne emócie ani napätie. Niečo čo by v akčnom thrilleri malo byť prvoradé. Sú to pospájané scény, ktoré sú cool jedine preto, lebo v nich učinkuje práve The Rock. Vďaka tomu teda trpí celý film, no viete čo, aspoň netrpí divák. Lebo nech už je to sprosté akokoľvek chce, vďaka Rockovi sa to ešte nejako dalo presedieť.

Akčné scény sú bizarné, no vďaka Johnsonovi dokážu zaujať
Akčné scény sú bizarné, no vďaka Johnsonovi dokážu zaujať; Zdroj: kinoafisha.au

Vítaná zmena pre The Rocka

Dokonca sa mi hrozne páčilo, že Rock tentoraz skutočne nehral iba sám seba. Dokonca ho uvidíte aj v serióznych a labilných scénach, v ktorých ste si ho určite doteraz ani nevedeli predstaviť. A práve tie sú v takomto filme veľmi vítané. Čo sa ale týka akcie, prišlo mi to, že zo začiatku sa tvorcovia ešte snažili, no potom sa na to vykašlali. Kamera už je v polke nezaujímavá, rovnako ako všetky prestrelky.

Najviac ma však asi zarazil fakt, keď som si uvedomil, že tu chýba napätie o ktoré sa mala predovšetkým postarať hudba. Keď som potom teda videl v titulkoch meno Steve Jablonski, ostal som v šoku. Čo sa preboha stalo? Veď vďaka jeho hudbe väčšinou pri akčných thrilleroch nedýcham. Jablonski dokonca exceloval aj v Transformeroch a to už je čo povedať. Toto bola nepochybne najviac premárnená šanca v celom filme, keďže tu nie je jediná hudobná téma ani tón, ktoré by scény dajako obohatili alebo vyzdvihli.

Chýba tomu originalita ale aj napätie
Chýba tomu originalita ale aj napätie; Zdroj: collider.com

Bez napätia, emócií a originality ďaleko nezájdeš

Nebudem teda tomuto filmu nadávať, pretože som z neho viac sklamaný ako nahnevaný. Naozaj som si myslel, že nás čaká niečo viac, niečo iné. Dočkal som sa však iba hlúpych zvratov, hlúpeho príbehu, žiadnych emócií, žiadneho napätia a žiadnej originality. Je rok 2018, takéto veci sa jednoducho už robiť nesmú. Navyše ide o film, ktorý si zobral na paškál vymyslený Mrakodrap, no vôbec sa mu nevenuje. Je to proste škoda. Hlavne som si myslel, že totálne hlúposti ako Pacific Rim Uprising už máme za sebou, no očividne nie. Úprimne sa až hanbím sám za seba, že som si tu vlastne niečo aj celkom užil, a to len kvôli hercovi.

The Rock je skutočne jediný dôvod, prečo ma film neuspal a dokázal udržať v pozore. Určite však pochválim vizuálne efekty, ktoré boli naozaj skvelé. Rovnako to platí aj o zvuku a o pár hercoch. Inak však film nemá čím vyniknúť. Je tu však veľké ALE, ktoré si podľa mňa určite zaslúži, aby som ho sem napísal.

Zaujme jedine cieľovku
Zaujme jedine cieľovku; Zdroj: hdqwalls.com

Toto je akčný oddych pre ľudí, ktorí si chcú na niečo vybehnúť do kina. Je to pre ľudí, ktorí si užívajú večerné akčné filmy v telke. Ak teda ste jeden z nich, Mrakodrap bude pre vás to pravé. V kľude si totižto môžete ísť tento večerný akčný film užiť aj do kina. Nezaškodí totiž tie explózie počuť s poriadnym zvukom a efekty vidieť na veľkom plátne.

Ak teda ste práve táto cieľovka, nemáte čo stratiť a v tom prípade by vám malo byť moje hodnotenie úplne ukradnuté. Ak ste navyše videli predošlé Rockove filmy, viete čo čakať. Ja ako filmový fanúšik som však vyšiel sklamaný. 4/10

Videli ste film? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.