Šampióni sa opäť stretli v najnebezpečnejšej hre sveta. Vyhrať môže iba jeden | Escape Room 2: Niet úniku RECENZIA

Betka Múcsková
Betka Múcsková
Volám sa Betka, mám 23 rokov a som študentkou žurnalistiky a sociálnej antropológie v Brne. Denne pozerám filmy a seriály. Okrem nich ma baví umenie v rôznych podobách: rada kreslím, maľujem, čítam, vyrábam, píšem,... Verím, že kreativita a tvorenie dokáže človeku dávať viac, než čokoľvek iné.

Escape Room 2: Niet úniku RECENZIA – Po prvom filme sme si všetci vydýchli. Nebezpečná hra bola ukončená a naše nervy mohli znova odpočívať. Tvorcovia tejto franšízy s nami mali ale iné plány. Pokračovaním vo forme druhého filmu nás opäť hodili aj s hlavnými protagonistami naspäť do hry. A ako všetci vieme, vyhrať môže iba jeden.

Escape Room 2: Niet úniku RECENZIA

Vo filme Escape Room sme spoznali postavy Zoey a Bena, ktorí spoločne unikli rozsudku smrti. Vo filme Escape Room 2: Niet úniku sa opäť vracajú do New Yorku, aby odhalili, kto je Minos a čo je jeho cieľom. Minos je organizácia, ktorá sa skladá z tvorcov týchto únikových hier, ktoré stáli ich priateľov život. Aký je ale ich cieľ?

Holland Roden
Zdroj: newswwc.com

Pri pátraní sa ocitnú v metre spolu s ďalšími štyrmi cestujúcimi. Ich vozeň sa však odpojí a skončí v opustenej stanici. To, čo vyzerá, ako bežná nehoda, sa ihneď obráti na prvú štafetu novej únikovky. Protagonisti rýchlo zistia, že si všetci prešli rovnakým osudom a ocitli sa v turnaji šampiónov. Všetci si taktiež uvedomujú, že víťazom môže byť iba jeden z nich.

Jednotlivé miestnosti a skrytý príbeh

Nechcem vám prezrádzať, o čo v jednotlivých miestnostiach išlo. Súťažiaci sa stretli naozaj so všeličím a neraz boli ich životy v ohrození. Vzhľadom na to, že si už niečím podobným prešli, vedeli hádanky riešiť rýchlejšie a zdatnejšie. Nezabíjali čas hľadaním alternatívnych únikových ciest. Vedeli, že Minos pre nich pripravil iba jedny otvorené dvere, ku ktorým vôbec nie je ľahké sa dostať.

Napriek tomu ich hlavy zamestnávali otázky. Snažili sa prísť na to, čo ich okrem ich minulosti spája a hlavne čo spája jednotlivé priestory. Každá dobrá únikovka predsa skrýva podrobný príbeh. Táto nebola výnimkou, no jej príbeh je oveľa temnejší a smutnejší, než by niekto čakal.

Escape Room: Turnaj šampiónov
Zdroj: Sony Pictures

Zoey ako hlavná hrdinka odhalí aj nepríjemné tajomstvá týkajúce sa ešte prvej hry a snaží sa Minosu vzoprieť a poraziť ho za každú cenu. Môže však ona sama zvíťaziť nad takou temnou a zlomyseľnou organizáciou, ktorá kontroluje masy?

Nie všetko dávalo zmysel

Pri pozeraní filmu si divák uvedomoval, že protagonisti sú šikovnejší, než tí v prvom filme. Aj tak sa však niekedy musel pozastaviť nad logikou daných scén. Ako aj pri iných filmoch si však treba uvedomiť, že sa jedná o fikciu a nie všetky zákony fyziky a spoločnosti platia tak, ako v reálnom svete.

Čo mne osobne chýbalo, bol väčší priestor medzi akciou na to, aby sa aj diváci vedeli naplno ponoriť do hry a „súťažiť“ so šampiónmi. Film nedokázal diváka vtiahnuť a naplniť ho emóciami, ktoré by človek v takej situácii mal prežívať. Namiesto toho priam učebnicovo splnil predpoklad filmu – a teda iba premietal situácie obecenstvu zvonka. To je trochu škoda, pretože všetci vedia, že film, ktorý vás vtiahne, zovrie a nepustí až do konca, zanechá hlbšie emócie, ktoré pretrvajú aj po filme. Táto snímka vám však vyfučí z hlavy hneď po záverečných titulkoch.

escape room 2
Zdroj: cinemablend.com

Priemerný film, ktorý neponúka nič navyše

Film je určite zábavný a priemerný. Ponúka hodinu a pol zaujímavého príbehu a dokonca prináša aj niektoré nečakané (no aj niektoré očakávateľné) zvraty. Chýbala mu však istá hĺbka a esencia, ktorá tvorí nezabudnuteľný zážitok. Miestami bol film až príliš predvídateľný. Povedzme si úprimne, koľkokrát sme už videli scény, kde protagonisti niečo stihli v poslednej sekunde? Tento fenomén je už v kinematografii tak zaužívaný, že neprináša nervozitu a napätie, ako zvykol v minulosti.

Posledná polhodina filmu konečne ponúkne niečo nové a aspoň na chvíľu donúti diváka hlbšie premýšľať o minulosti franšízy a už ubehnutých udalostiach. Avšak film tieto zistenia nenecháva na divákoch dlho a príliš rýchlo im ponúkne odpovede a logické prepojenia. Všetko sme dostali na zlatom podnose a popravde, vôbec sme tam ani nemuseli byť. Film bez divákov by však nedával veľký zmysel, všakže? No ani divák nedáva zmysel, pokiaľ nevie film prijať jedinečne a vlastným pohľadom.

Escape Room: Turnaj šampiónov
Zdroj: Sony Pictures

Escape Room 2: Niet úniku RECENZIA – Zhrnutie

Práve horory a trilery ponúkajúce strategické myslenie a záhady majú potenciál viac namotať diváka a vložiť mu chrobáka do hlavy. Je škoda, že Escape Room 2 to tak nespravil. Jedná sa o jednoducho priemerný triler, ktorý vo vás nevzbudí silnejšie emócie. Nie je doslova sklamaním, no nedá sa hovoriť ani o veľkom úspechu. Film ponúka akciu, zaujímavé postavy a príbeh s potenciálom, no nepredstaví nič naviac. Preto si zaslúži hodnotenie 7/10.