Podarilo sa Dannyho sestre vykonať najväčšiu šperkovú lúpež v histórii? | Debbina 8 RECENZIA

Ak by sme mali pomenovať momentálnu fázu kinematografie, šlo by o obdobie recyklovaných príbehov. Nie je to len zdanie, že prakticky každý nový film vychádza z predchodcu, je remake či priamym pokračovaním. Je teda preto veľmi osviežujúce v dnešnej dobe nájsť film, ktorý by predstavil svoju vlastnú dušu. Tie si potom všetci ako diváci obzvlášť obľúbime. Dnes sa pozrieme na novinku Debbina 8 – film, ktorý priamo vychádza z hitu Dannyho jedenástka. V čom sa teda líši od originálu, čím nás zaujal a dokázal tento ženský reboot uspieť?

film debbina 8
Zdroj: wallpapersite.com

Debbina 8 RECENZIA

Úprimne sa snažím si pred pozeraním akéhokoľvek filmu dopredu nevytvárať názor. Pri Debbinej 8 som si ale nemohol pomôcť a neskutočne som sa bál. Za posledné roky sa nám totižto predstavilo naozaj veľké množstvo podobných príbehov, kedy štúdio jednoducho využilo známe meno pre rýchle peniaze. Takmer nikdy z toho ale nevznikol kvalitný počin. Pred premiérou filmu Debbina 8 som tak mal pochybnosti, lepšie povedané som sa naň nepozeral optimisticky. Teraz som tu však preto, aby som aj váš prípadný strach zahnal. Debbina 8 je totižto veľmi zábavná!

Režisér Gary Ross a scenáristka Olivia Milch ostali pri klasickej filmovej forme Dannyho jedenástky. Tentokrát však svetlo reflektoru zožne Dannyho sestra Debbie (Sandra Bullock), ktorá takpovediac kráča v jeho šľapajách. Práve ona je hlavou stojacou za plánom na najväčšiu šperkovú lúpež v histórii. Po tom, čo ju po piatich rokoch prepustia z väzenia, sa stretne s bývalou kriminálnou partnerkou Lou (Cate Blanchett) a dajú dokopy tím špecialistiek, ktoré zvládnu ukradnúť 150 miliónový diamantový náhrdelník z bálu Met Gala. Popri tom však Debbie zvyšnému tímu odhalí svoju vlastnú motiváciu pre túto lúpež.

trailer na film debbina 8
Zdroj: hdqwalls.com

Kinematografický nevlastný súrodenec

Tieto znova-naštartované príbehy vo väčšine prípadov fungujú iba preto, lebo máme možnosť uvidieť niečo povedomé, no vcelku iné. Inak povedané, nevadí, že isté prvky filmu sú prebrané z originálu. Najuspokojivejšie zakaždým aj tak bývajú hlavne nové postavy a iný kreatívny smer. Čo však režisér Gary Ross pri filme Debbina 8 spravil je absolútne nelogické. Očividne totižto sám seba zahnal do rohu tým, že jednoducho kopíruje časti Dannyho jedenástky. Napríklad dvojica hlavných postáv Debbie a Lou nie sú nič viac, ako ženské kópie Dannyho a Rusty Ryana z originálu.

Celý význam tohto filmu mal spočívať v tom, že ženy mali dostať iný príbeh, ktorý by aj im umožnil predviesť sa vo veľkom štýle. Nakoniec ale zlyháva v tom, že by sa ukázal inak, ako nie až tak dobrá kópia originálu.

Dannyho osmička
Zdroj: today.com

Luxusne nezaujaté postavy

Niečo, čo ako filmár musíte vo filmoch zvládnuť, je predstaviť ľudské postavy. Hlavná skupinka žien vo filme Debbina 8 je veľmi rozmanitá, dá sa povedať. Celkovo sú aj jednotlivo postavy prevažne uspokojivé. Čo však zlyháva, je nejaká väčšia a zmysluplnejšia dynamika medzi nimi, no taktiež ich zaujímavé správanie. Samozrejme, je mi jasné, že hlavné hrdinky sa musia prezentovať ako bad-ass zločinci, ktorí si s ľahkosťou poradia so všetkými prekážkami. K tomu ale ako divák potrebujem uveriteľný podklad, ktorý by mi povedal, že na to majú právo.

Hlavné duo Debbie a Lou patria samozrejme medzi tie najodvážnejšie a najviac sebavedomé. Zároveň ale najviac pôsobia nerealisticky. Aj keď sa napríklad niečo skazí a v stávke je toho momentálne naozaj veľa, postavám to akoby nerobí problém, keďže na všetko reagujú len zákerným úškrnom a nejakou polo-vtipnou poznámkou. Sandra Bullock tento charakter nasadila obzvlášť agresívne, čím sa jej postava začala mechanizovať a už nás viac nič neprekvapovalo. Jednoducho, ak sa hrdinka nemusí namáhať, ako divák jej nemáme prečo fandiť a užiť si jej konečnú výhru.

Dannyho osmička
Zdroj: darkhorizons.com

Príjemné vtipy a prvky dobrej komédie

Kto však z postáv vystúpil najviac je jedna z vedľajších členiek tímu – Constance (Awkwafina). Tá v mnohých prípadoch slúžila len na vytvorenie vtipov. Herečka ich však dokázala podať tak sympaticky, živo a úprimne, že nám neostalo nič iné, než sa zasmiať. A že tých príležitostí na smiech bolo. Film Debbina 8 sa samozrejme do detailov zaoberá plánovaním lúpeže. Popri tom sa však neberie príliš seriózne a miestami doslova naberá podžáner komédie.

S touto myšlienkou mi v hlave vyzváňa ďalšie meno – postava Daphne Kruger (Anne Hathaway), ktorá sa stane obeťou lúpeže. Vo filme predstavuje známu herečku s takým egom a sebavedomím, že s radosťou si na krk dá diamantový náhrdelník v hodnote 150 miliónov dolárov. Väčšina najlepších scén sa točí práve okolo nej, čo o niečom vypovedá. Anne Hathaway je absolútne úžasná a obzvlášť si ma získala sériou vtipov, kedy doslova paroduje život celebrity/herečky.

film debbina 8
Zdroj: starlog.cn

Aký by sme z toho mohli utvoriť záver? Pravda je, myslím si, dosť jasná. Debbina 8 je zábavný a vtipný film s niekoľkými dobrými postavami. Kvôli tomu ale stráca na vážnosti, vďaka čomu sa absolútne vytráca akékoľvek napätie, konflikt či dynamickosť medzi postavami. Režisér žiaľ nenatočil nový príbeh inšpirovaný starou klasikou. Miesto toho vytvoril neskutočne zhodnú ženskú kópiu, ktorej chýba čaro originálu. Živú energiu a šmrnc nepriniesla ani hudba Daniela Pembertona, čo je dosť veľkým sklamaním. Stále sa však na tomto filme dá skvelo zabaviť, vďaka čomu dostáva Debbina 8 hodnotenie 6.5/10.