Kiná

Fox a ďalšie štúdia míňajú na reklamy veľké množstvo prostriedkov! Do ktorého filmu sa rozhodli investovať obrovskú sumu peňazí?

Ridley Scott vie ťahať za páky, keď treba. Možno práve preto mal jeho prvý Votrelec tak neočakávaný úspech a dostal tohto režiséra do výšin Hollywoodu. Votrelec pritom vyšiel už pred viac ako 30 rokmi s celkovým rozpočtom 11 miliónov amerických dolárov. Po uvedení tohto neznámeho sci-fi do kín sa začala veľká debata o tom, či si film zaslúži tak úctyhodné recenzie, alebo ide iba o čisto marketingový ťah. Celá debata o zámernom manipulácií recenzií sa rieši dodnes a nik sa nevie zhodnúť na správnej teórii. Dokázal však nový Votrelec film nalákať divákov do kín iba vďaka výborne spravenému marketingu? Alebo sa radšej spoľahnete na našu recenziu, a necháte si od nej poradiť, či do kina zájsť?

votrelec covenant reklama

Zdroj: avpgalaxy.net

Marketingová investícia

Od včerajška máme možnosť vidieť nový film Votrelec: Covenant v kinách. Snímku taktiež obkolesovala veľká reklama, ktorú si z vlastného vačku zaplatilo štúdio 20th Century Fox. Náklady na marketingové reklamy sú pritom tak veľké, že nejednému človeku sa z nich zatočí hlava. Stúdio Fox totižto minulo na všetky reklamy, ktoré sa vysielajú v amerických komerčných televíziách až 22 miliónov amerických dolárov!

Samozrejme, že takéto abnormálne číslo sa dá chápať. Fox vytvorilo celkovo 31 reklám, pričom na obrazovkách amerických televízií sa ukážu viac ako 1700 krát. Reklamy samotné sa najviac vysielajú a budú vysielať prevažne na staniciach TNT a Comedy Central. Fox taktiež dúfa, že film osloví fanúšikov basketbalu – práve preto sa rozhodli dosadiť reklamy priamo na zápasy NBA, kde sa budú vysielať počas prestávok. Takúto veľkú reklamu nemal ešte snáď žiaden film v histórii kinematografie. Napríklad také štúdio Disney prenechalo len “ľahké” 4 milióny pre reklamu na Pirátov Karibiku. Cena reklamy bola samozrejme uvedená v týždňovej sfére.

Kto ďalší investuje veľké peniaze?

Zatiaľ čo sa 20th Century Fox sústreďuje na marketing ohľadom filmu Votrelec, tak štúdio Warner Bros. vrelo podporuje svoj nadchádzajúci Wonder Woman film. Maketing pre očakávanú Wonder Woman, ktorá sa dostane do kín už koncom tohto mesiaca sa objaví na komerčných televíziách 605 krát, pričom bude vysielaná celkovo na 48 staniciach. Warner Bros. na tieto reklamy minulo celkovo 12 miliónov dolárov. Týchto reklám sa najviac dočkajú diváci staníc NBC a TNT.

wonder woman spoty

Zdroj: dccomics.com

Čo si o takýchto obrovských reklamách na filmy myslíte vy? Riadili ste sa niekedy podľa upútavky v televízii a do kina ste šli iba kvôli nej? Alebo si myslíte, že v dnešnej dobe sú užzbytočné a štúdiá iba vyhadzujú peniaze?

About author

I love Pickles
    Related posts
    KináTržby v kinách

    Joker je najlepšie zarábajúca komiksovka v histórii. Prekonal aj Avengers: Endgame

    KináTržby v kinách

    Terminátor: Temný osud je finančný prepadák. Znamená to koniec ikonickej filmovej série?

    KináTržby v kinách

    Joker sa dostáva na úroveň Avengerov. Aké zisky zaznamená štúdio DC?

    KináTržby v kinách

    DC oslavuje úspech. Film Joker láme rekordy a plní pokladnicu miliónmi

    Pridaj komentár