Čo sa stane, ak sa nehrateľná postava v hre rozhodne byť hrdinom? | Free Guy RECENZIA

Ondrej Kačkoš
Ondrej Kačkoš
Volám sa Ondrej, mám 23 rokov a na vysokej škole študujem marketingovú komunikáciu. Filmy, seriály a knihy ma sprevádzajú mojim životom odmalička. Keď netrávim čas v škole, s kamarátmi alebo s rodinou, určite ma nájdete pri pozeraní filmov.

Free Guy RECENZIA

Free Guy RECENZIA – Dnešná doba naozaj patrí počítačom a technológiám. Rok čo rok sa vyvíjajú nové vymoženosti, pričom vidieť to je dosť v hernom priemysle. Hry sú obľúbenou voľnočasovou aktivitou mnohých ľudí a preto niet divu, že sa nimi inšpirujú aj filmy. Zaujímalo vás ale niekedy, ako svet hier vyzerá zvnútra a ako sa v hre cítia nehrateľné postavy? Odpoveď na to nám dáva práve nová akčná komédia Free Guy.

V nej sa totiž dozvieme to, ako vyzerajú hry z pohľadu NPC (non-playable character = nehrateľná postava). Jedna z týchto postáv, Guy, je len obyčajným pracovníkom v banke. Každý deň si prechádza tým istým nemenným kolobehom. Má rybku, kamaráta a mesto, ktoré je denne ničené ľuďmi s okuliarmi (hráčmi hry). Život sa mu však zmení po tom, keď sa dozvie, že je len obyčajnou vedľajšou postavou v hre.

nový trailer film free guy
Zdroj: onenewspage.com

Film stavil na skvelých hercov a kopec humoru

Film už v prvých traileroch sľuboval akciu a humor, pričom očakávania splnil a dal nám ešte viac. Určite tomu dopomohla hlavná postava filmu, ktorú stvárnil obľúbený herec Ryan Reynolds. Ten je rok od roka viac a viac žiadaným, pričom hrá hlavne komické postavy. Vidieť sme to mohli aj v tomto filme a je jasné, že jeho tvorbu si Reynolds užil.

Aj keď bol herec silným pilierom, ktorý zvládol úlohu vtipného bankára s veľkými snami na jednotku, sám by to nedokázal. Pomohla mu skvelá herečka Jodie Comer, ktorá si zahrala aktívnu hráčku hry Millie. Herečkina postava pomohla Guyovi k tomu, aby sa z neho stal hrdina hry, ktorý mal samotnú hru aj neskôr zachrániť. Ona sama mala ale ešte jednu motiváciu, prečo hru chcela neskôr zachrániť (o tej ale viac nepoviem).

Ryan Reynolds Netflix
Zdroj: onenews.com

Hlavným záporákom filmu v podaní Taiky Waititiho bol vývojár hry Antwan, ktorému sa nepáčilo to, že sa Guy správa ako hrdina, a tak chcel hru zrušiť. Waititi bol taktiež skvelý, aj keď jeho postava bola trochu divne napísaná. Jeho motivácia bola ešte ako-tak rozumná, no postava mohla byť napísaná aj lepšie. Prišlo mi, že hral druh záporáka, ktorý sa objavuje skôr v detských filmoch, a teda človek, ktorý je do špiku kostí len zlý.

Z ďalšieho obsadenia sme mohli ale vidieť aj hercov a herečky ako Lil Rel Howery, Utkarsh Ambudkar, Joe Keery, Camille Kostek, Britne Oldford, Matty Cardarople alebo Mike Devine. Tí hrali spomínanej trojici druhé husle, no mali tiež nejaké tie svoje momenty, či už vtipné alebo odvážne. Z celého obsadenia bolo ale cítiť, že sa bavia a že medzi nimi panuje skvelá chémia.

FREE GUY
Zdroj: cine-max.sk

Potešením boli rôzne cameá a easter eggy

Áno, hre vo filme dávali autenticitu práve easter eggy zo známych hier alebo filmov. Samozrejme, nečakajte ich nejako veľa, film Ready Player One to netromfne. Filmu Ready Player One sa však tento projekt podobal vo viacerých smeroch. A to nie len v tom, že sa dej oboch filmov odohrával v hre, aj keď Free Guy bol zameraný skôr na postavy v hre než na samotných hráčov.

Reynoldsov film je však oveľa menej temnejší, a môže to byť aj tým, že film vznikol aj pod záštitou štúdia Disney. Späť ale k easter eggom a cameám. Pri cameách je potrebné byť viac všímavejší, pretože niektoré z nich sú len v podobe hlasu. Film je preto dobre pozerať v origináli, aby ste započuli hlasy známych hercov. Boli tam však aj viditeľné cameá, ktorými boli herci, youtuberi alebo iné osobnosti.

Dude z filmu Free Guy
Zdroj: syfy.com

Film perfektne vystihol hráčsku komunitu

Režisér Shawn Levy spolu so scenáristami a celým kolektívom priniesli do filmu naozaj pocit hernej komunity. Ak ste hráčom alebo nejakých poznáte, mnoho scén vám príde známych, a to nie len preto, že herné prostredie pripomína GTA. Ide aj o správanie sa hráčov v hre a v realite, či ukázanie toho, že obrovský zabijak alebo silný terorista môže byť v skutočnosti tínedžer-introvert alebo malé dievča.

Na svoje si teda prídu hlavne ľudia, ktorí žijú vo svete hier, poprípade aj filmov. Tí sa budú cítiť ako vo svojom živle. To ale neznamená, že sa na ňom nezabavia aj ne-hráči. Snímka síce perfektne skopírovala herný priemysel, no nie je tam nič také, čomu by sa nedalo porozumieť, pričom film veľa vecí aj vysvetľuje. A snímke ide aj tak hlavne o to, aby bol najlepšou komédiou tohto leta.

Ryan Reynolds
Zdroj: noescinetodoloquereluce.com

Nádherný vizuál, veľa akcie a aj kúsok romantiky

Ak už nič iné, na film sa dobre pozerá. Efekty sú urobené parádne, no iné sa ani od filmu takéhoto kalibru nedalo čakať. Svoje si nájdu milovníci akcie a akčných filmov, pretože tej tam je naozaj neúrekom a nachádza sa v celom filme. Film sa predsa len inšpiroval hrami, v ktorých ide o akčné jazdenie na autách a motorkách alebo o bojovanie a strieľanie, avšak bez krvi.

Nečakajte preto žiadne nechutné scény. Film je od 12 rokov a tak tam krvavé scény byť nemôžu. Nie je to veľkým mínusom, no ak si niekto potrpí na takýto druh scén v akčných filmoch, táto snímka sa mu nezavďačí. Naopak, ak hľadáte akčnú komédiu pre celú rodinu, Free Guy je na to ako stvorený. Filmu dodáva jemnosť aj romantika, ktorej, nebojte sa, nie je až tak veľa.

ryan reynolds a Jodie Comer
Zdroj: flipboard.com

Očakávať môžete pár romantických scén medzi hlavnými postavami, no tie zvyčajne nevydržia dlho, pretože hneď po nich príde komická scéna a vy už aj zabudnete na to, že tam pred chvíľou nejaké pusy alebo vyznania lásky boli. Je to trochu zvláštne, pretože láska je vlastne dôležitým prvkom v celom filme. Vôbec to ale nevadí, pretože ak by tam bolo viac romantiky na úkor komédie alebo akcie, filmu by to asi uškodilo.

Free Guy RECENZIA – Zhrnutie

Film je naozaj veľmi vtipným osviežením pre toto leto. Už z trailerov Free Guy vyzeral skvelo a celý film nás v tom len utvrdil. Medzi hercami panuje skvelá chémia, nabažíte sa aj akcie a komédie a trochu pričuchnete aj k romantike. Aj keď film svojou tematikou poteší hlavne hráčov hier, užijú si ho aj ostatní ne-hráči. Film je vyvážený a aj keď nie je stopercentný, určite patrí k lepším filmom roku 2021 a preto mu dávam hodnotenie 8,5/10.