Samurajskému Ghost of Tsushima predchádzala pirátska hra a príbeh o troch mušketieroch

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Netradičné idey

Niektoré herné koncepty a nápady sa rodia náhodne. Nie je ničím nezvyčajným, že vývojárske štúdiá zídu z prvotných plánov, no a nakoniec vznikne niečo úplne iné, než sa pôvodne zamýšľalo. Dôkazom toho je i aktuálne Ghost of Tsushima, ktoré mohlo vyzerať ako pirátska hra a dokonca aj ako príbeh troch mušketierov.

Výsledok pritom poznáme. Samurajský otvorený svet rozprávajúci príbeh o hrdinných ochrancoch Japonska, ktorí sa statočne postavili neľútostným mongolským dobyvateľom.

I keď mohlo Ghost of Tsushima vyzerať rôzne, finálna voľba sa tvorcom podarila. Posledná exkluzivita konzol PlayStation 4 totiž zbiera výborné známky v recenziách, ktoré chvália súbojovú zložku, fantastické prostredia a aj celkovú atmosféru.

Z Ghost of Tsushima mohla byť pirátska hra

Brian Fleming, spoluzakladateľ vývojárskeho štúdia Sucker Punch Productions, tvrdí, že sa prítomní vývojári zhodli na open world hre. Ostatne, autori mali ešte pred zahájením prác na samurajskom hite so žánrovými projektami skúsenosti, ktoré mohli zužitkovať v novej potenciálnej IP.

Súčasne tvorcovia vedeli, že sa chcú orientovať na súbojový systém, ktorý pozostáva z kontaktných stretov. Zasadenie v nejakej historickej epoche bolo samozrejmosťou, avšak nikto v Sucker Punch nevedel, po ktorej dobe siahnuť.

Ghost of Tsushima pirátska hra
Zdroj: Róbert Herda

Vývojárov zaujal napríklad príbeh Rob Roya, škótskeho národného hrdinu. V rámci brainstormingu dokonca vznikli nápady na vytvorenie hry o legendárnych troch mušketieroch. Z nejakého dôvodu sa ale mnohí neustále vracali do feudálneho Japonska.

Finálny ortieľ padol v momente, keď zamestnanci Sucker Punch narazili na záznamy o mongolskej invázii, ktoré definitívne rozhodli o vytvorení terajšieho samurajského počinu. Cesta to bola dlhá a náročná, nakoľko nebolo isté, akým smerom bude vedená naratívna línia, ako ju odprezentovať, no a pred všetkými stála neľahká úloha – vytvoriť kvalitný súbojový systém.

Mnohé aspekty nakoniec dopadli na výbornú, čo potvrdzujú celosvetové reakcie i naša recenzia, ktorú sme vám priniesli krátko po skončení novinárskeho embarga.

Radi by ste videli i vyššie zmienené koncepty vo finálnej podobe? Pustili by ste sa do open world záležitosti zasadenej do príbehu troch mušketierov? Ak chcete, dajte nám vedieť prostredníctvom dostupných komentárov. 

Zdroj: playstationlifestyle.net

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah