Vývojári približujú fungovanie unikátneho režimu Kurosawa v samurajskom Ghost of Tsushima

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Druhá najočakávanejšia exkluzivita tohto roku

Spoločnosť Sony v priebehu roka vydáva pre svoju platformu minimálne dve veľké exkluzivity. The Last of Us Part II už máme za sebou, avšak teraz je na rade Ghost of Tsushima, ktorého autori práve predstavujú unikátny režim nazvaný Kurosawa.

Pre mnohých ide o najočakávanejšiu hru terajšieho roka. Ostatne, ako často sa môžete odieť do hávu samuraja a s katanou v ruke cestovať za krvavou pomstou? Nie je mnoho hier, ktoré by sa snažili adaptovať tematiku samurajov, pričom za poslednú dekádu nevyšla de facto ani jedna (Nioh ide úplne inou cestou, no a v Sekiro pre zmenu hráte za shinobiho).

Najmä preto sa k poslednej exkluzivite konzol PlayStation 4 upierajú mnohé oči. Z nie až tak dávnej State of Play prezentácie vieme, že pôjde o open world záležitosť, v ktorej sa postavíme okupačným Mongolom a zasejeme do sŕdc surových nepriateľov strach.

Môžeme tak učiniť prostredníctvom tradičného módu, v ktorom vyniknú prekrásne farby a nádherná fauna i flóra. Druhou možnosťou je však už spomínaný režim Kurosawa, ktorý sa snaží pripomínať vzhľad snímok legendárneho režiséra samurajských filmov.

Režim Kurosawa v Ghost of Tsushima dostal požehnanie

Jason Connell a Nate Fox, kreatívni riaditelia projektu, vysvetľujú, že tvorba Akira Kurosawu bola a stále je pre túto hru kľúčová. V mnohom z nej vychádzajú, pričom tematiku, spracovanie a myšlienky z jeho filmov sa snažili preniesť do svojej videohry.

Konkrétne Nate spomína i snímky ako Sanjuro a Sedem samurajov, ktoré sú považované za kultové (druhý zmienený bol dokonca amerikanizovaný v podobe Sedem statočných). Sú to filmy, v ktorých majú samurajovia česť a hrdosť, no a tieto vlastnosti reflektujú v hre.

Najmä preto bolo cieľom Sucker Punch Productions uctenie si legendárneho filmára. To prišlo práve s čierno-bielym režimom, ktorý v maximálne možnej miere evokuje staré filmy. Režim bol predstavený i potomkom režiséra a podľa všetkého sa im páčil. Na základe slov tvorcov pritom vieme, že nejde iba o akýsi filter.

Režim Kurosawa
Zdroj: pushsquare.com

Jason Connell študoval mnohé dobové filmy, aby zistil ako vlastne autori pracovali so svetlom a tmou. Preto počas hrania zistíte, že osvetlenie sa dynamicky mení, čo vyzerá mimoriadne autenticky. Áno, je to nepochybne archaické, avšak v tomto prípade ide o jasný zámer a štylistickú voľbu.

Aby toho nebolo málo, vývojári pridali dobový šum a obraz mierne znečistili, aby nepôsobil tak uhladene. Ako to bude vyzerať vo finálnom produkte sa dozviete 17. júla 2020, kedy Ghost of Tsushima oficiálne vychádza.

Vzhľadom k tomu, že sme sa už približne pred týždňom do hrania pustili, recenziu vám prinesieme 14. júla, presne o šestnástej hodine večernej.

Budete hrať možný samurajský hit desaťročia vo farebnom prevedení, prípadne si ho užijete v čierno-bielom režime? Určite nám dajte vedieť prostredníctvom dostupných komentárov.

Zdroj: ew.com

Mohlo by sa ti páčiť

1 COMMENT

Pridaj komentár

Najnovší obsah