Ach, to dnešné randenie | Ghosted RECENZIA

Ghosted RECENZIA – Poviem to na rovinu, sám som bol veľakrát ghosted (už sa mi dievča neozvalo). A určite nie som sám. A keďže rozoberám názov filmu hneď v úvode, je jasné, že sa mi zapáčil. Názov však nie je jediná vec, čím tento film zaujme. Okrem toho, že ukáže mladým chlapcom, ako nebyť SIMP (človek prejavujúci nadmernú empatiu a pozornosť niekomu, kto to neopätuje), zároveň aj poriadne zabaví, bez ohľadu na to, či ho pozeráte v piatok večer alebo v sobotu ráno. Ghosted vo svojom žánri romantických komédií, napriek niekoľkým nedostatkom, jednoducho skóruje.

Chris Evans a Ana de Armas
Zdroj: Apple TV+

Ghosted RECENZIA

Už hneď v úvode je jasné, čo sa bude diať. Farmár Cole (Evans), začne počas predaja kvetiny flirtovať so špiónkou Sadie (de Armas) a zároveň ju stihne aj poriadne nahnevať. No a potom tak akosi zafunguje chémia, z nevinného stretnutia je rande, a z nevinnej jednorázovky je láska na celý život. To si teda myslí aspoň Cole, ktorý onedlho príde na to, že bol ghostnutý.

Rada autora č. 1 ako nebyť ghostnutý – poslať 11 správ naraz nie je asi najlepší nápad :/

Cole je však neoblomný a preto je ochotný sa za Sadie (ešte nevie, že je špiónka) vydať až do Londýna, a z tadiaľ rovno do Pakistanu. Skrátka, on je v tom až po uši. A čudujme sa svete, ona vôbec. A tak nám film prezentuje niekoľko ďalších momentov, kde sa títo dvaja ľudia z úplne odlišných svetov stihnú pohádať a udobriť a pohádať a udobriť. Robia to napríklad aj počas jazdy autobusom, ktorý práve ukradli a za sprievodu desiatky zloduchov, ktorí po nich pália z riadnych zbraní.

Ghosted Recenzia
Zdroj: Apple TV+

Podarený scenár

Scenár a expozícia sú dve najsilnejšie stránky tohto filmu. Hádky hlavných hrdinov sú väčšinu času prirodzené, aj keď sem tam trošku umelo vyvolané, a prostredie, kde sa odohrávajú, je fascinujúce. Vyššie spomínaná scénka s autobusom je jednoznačný vrchol tohto filmu a všetko to kopanie a búchanie a strieľanie popri tých hádkach je na stráviteľnej úrovni. Nie je to síce Mission: Impossible, ale neurazí.

Rada autora č.2 ako nebyť ghostnutý – nefoťte si svoju spiacu polovičku v posteli. Najmä nie, ak s ňou ste po prvýkrát :/

Hlavné postavy hrajú presvedčivo, autentický dojem náhodného randenia navyše dotvára exotický anglický prízvuk Any de Armas. Je však pravda, že na začiatku som im ten ich románik veril viac ako na konci. A to je tiež jeden z tých väčších problémov tohto filmu. Tretí akt už príliš neťahá, dej je po polovici jasný a v závere tak už nemá čo ponúknuť. Postavy sú ko koncu už tiež akési vyšťavené.

Ghosted Recenzia
Zdroj: Apple TV+

Záporák? A to je kto?

Druhým problémom je nesympatický záporák, ktorý sa vo filme len tak zjaví, navyše s veľmi slabou motiváciou. V tomto prípade je lepšie si ho nevšímať, pretože koniec koncov neponúka nič viac ako priloženú zbraň k hlave hlavných hrdinov. A cieľ? Áno, tipli ste si správne, peniaze. That´s it. Tvorca (Fletcher) sa tak mohol skôr zamerať na to, ako ghostnúť jeho ako prvého.

Rada autora č.3 ako nebyť ghostnutý – nehovoriť o dievčati, ktoré ste práve stretli, ako o tom najúžasnejšom na svete :/

Skrátka, Sadie a Cole sa stretli presne v ten správny čas, aby sa jeden od druhého niečo naučili. Jeden je až príliš náklonný, naopak druhá by mohla začať myslieť aj na niečo iné než na prácu, ak teda nechce skončiť v živote sama. A potom je tu kaktus, ktorý celú túto dilemu perfektne vystihuje. Obaja sa poriadne popichali a my dve hodiny sledujeme, či sa z toho aspoň trošku poučia.

Ghosted RECENZIA
Zdroj: Apple TV+

Ghosted RECENZIA – Zhrnutie

Čo viac dodať. Príjemná komédia v exotickom prostredí, ktorá ponúka zopár dobrých replík, romantickú atmosféru a obstojné akčné sekvencie. Nadchne? Asi nie. Zabaví? Za mňa určite. Hodnotenie? Dnes to bude za šesť a pol z desať.