Ako to dopadne, keď sa Robert Pattinson snaží ovládnuť beznádejnú situáciu v prepletenom thrilleri? | Good Time (recenzia)

Dnes už známy herec do slávnej pozície dostal prostredníctvom často kritizovanej filmovej adaptácie ságy Twilight. Často sme sa už však presvedčili o tom, že nikoho novú prácu nemáme odsudzovať len na základe toho, čím sa zaoberal v minulosti. Práve v to dúfa aj herec Robert Pattinson, ktorý sa v posledných rokoch snažil robiť kariérne rozhodnutia, ktoré dovalia predviesť jeho talent v pozoruhodných úlohách. Ako teda zvládol hlavnú úlohu v novom kriminálnom thrilleri bratov Josha a Bena Safdieovcov? A podstatnejšie, stojí film za vaše pozretie, alebo ide o opäť ohraný príbeh kriminálnika z New Yorku?

zdroj: festival-cannes.com

Good Time recenzia

Robert Pattinson vo filme hrá Connieho. Ide o nie až tak typického obyvateľa New Yorku, ktorému sa na prvý pohľad v živote príliš nepošťastilo. O jeho nefalšovaných motívoch sa dozvedáme od začiatku až do konca. Po veľmi obdivuhodne premyslenej, ale neúspešnej bankovej lúpeži totiž zapríčiní uväznenie svojho mentálne narušeného brata Nicka (Ben Safdie).

Čo nasleduje ďalej je príbeh podobný výprave naprieč mestskej časti Queens v meste New York. Samotnou štruktúrou každej jednej udalosti je séria zvrátených a násilných činov spoločných s drogovými dealermi, dievčatami a políciou. Neustále pritom máte pocit, že všetky činy, ktoré hlavná postava vykoná, sú reálne opodstatnené. To je práve preto, lebo od prvých minút filmu poznáme motiváciu Connieho a s jeho postavou zároveň súcitíme, vieme sa do nej vžiť, je nám jej ľúto a občas sa jej aj bojíme.

Connie neustále pokračuje jasným smerom, aj keď od hlavnej cesty často odbočí. My sme pritom nútení ho neustále nasledovať a všetko prežívať spolu s ním. Good Time nikdy nepovolí, a nás ako diváka stále viac a viac tlačí do skazeného sveta hlavnej postavy. Jeho láska ku Nickovi, svojmu bratovi, je obdivuhodná. Človek, s ktorým sme občasne previnilo súcitili, je však chodiaca nočná mora hlavne pre svoje okolie a seba samého.

zdroj: theplaylist.net

Náš pohľad

Hlavná postava v každom príbehu tvorí a predstavuje hypotetické oči či okno diváka do sveta filmu samotného. Good Time však človeka zaujme natoľko, že ak Connie nevyužije jednu z mnoho šancí, ktoré sa mu naskytli, alebo sa mu niečo opäť nevydarí, vás to záhadne frustruje rovnakým spôsobom, ako postavy na plátne. Jeho činy vás možno až naštvú, no vy nemáte na výber.

Film disponuje neoblomným príbehom, pričom pre nikoho zúčastneného (okrem diváka) nejde o dobrý zážitok. S prekvapivo nie až tak občasným smiechom, ktorý zapríčinia neuveriteľne temné ale obsiahle prvky čiernej komédie ste ku príbehu, ktorý sa odohráva počas 24 hodín absolútne priklincovaní. Do udalostí začnete byť omnoho viac investovaní postupom času, keď sa z drámy stane čoraz viac hrôzostrašná spleť udalostí. Connie niekde v strede filmu prekročí čiaru a vy si s najväčšou pravdepodobnosťou poviete, že nič podobné by ste za žiadnych okolností nespravili. Hlavná postava tam však nekončí, pretože do konca filmu samotného toho musí stihnúť ešte vcelku dosť.

zdroj: continental-film.sk

Najlepšie stránky

Veľká pochvala patrí talentovaným hercom, ktorí príbeh preniesli svojskou formou priamo na plátno pred vami. Titulný Robert Pattinson v úlohe Connieho ponúkol svoju verziu realistického, mrazivého, strašidelného a mierne sympatického zločinca. S veľkou pravdepodobnosťou môžem tvrdiť, že ide o najlepší herecký výkon jeho kariéry. Skvelú prácu odviedol aj Buddy Duress v úlohe Raya, o ktorom vám radšej nebudem nič prezrádzať. Povedzme len, že spôsob, akým sa do príbehu dostane a zapletie, naozaj stojí za to sledovať na vlastné oči. Medzi ostatných hercov patria o nič menej skvelí Barkhad Abdi, Jennifer Jason Leigh a Ben Safdie.

Z audiovizuálneho hľadiska ide o dielo na nesmierne vysokej úrovni kvality. Film Good Time je plný tesných záberov s dostatkom hĺbky, ktoré sú plné filmového šumu a nádherných svetelných efektov. Vizuálnym štýlom by sa pravdepodobne nemohol viac podobať na známy počin Taxi Driver. Kamera na clone bola takmer neustále maximálne otvorená. Hudbu, ktorá znie tak, ako neón vyzerá, filmu poskytol Onethrix Point Never. Soundtrack je v skratke plný skladieb s poprekrívanými syntetizátormi a stúpajúcou melódiu, ktorá vizuálny aspekt filmu podporuje najviac, ako je to možné.

zdroj: alaraby.co.uk

Film Good Time je kvalitným kriminálnym thrillerom s viac než dosť prvkami drámy. Príbeh, ktorý sľubuje byť veľmi priamočiary, sa zamotá viac, ako by ste kedy čakali, pričom sa do konca ani náhodou neženie. Občas máte dokonca pocit, že sa tam nikdy nedostane. Od prvých minút filmu je naším sprievodcom skvelo napísaná postava s dostatkom vnútorného konfliktu a motivácie, ktorú si zahral Robert Pattinson. Herec ponúkol vari najlepší výkon svojej kariéry, pričom ani ostatní nezaostávali. Najviac si však po konci zapamätáte ohromný mix audiovizuálneho pôžitku. Aby vás však film dostatočne naplnil, musíte spĺňať veľmi špecifické kritéria. Preto dostáva film Good Time hodnotenie 7,5/10.