Najlepšia športová dráma o basketbale v podaní Adama Sandlera | Hustle RECENZIA

Branislav Petrus
Branislav Petrus
Keby mi povieš aby som dobil svet a na výber mi dáš nôž a slovo, vyberiem si slovo. Pretože ak sa ho naučíš správne používať, pochopíš, že práve slovo je tá najsilnejšia zbraň.

Hustle RECENZIA – V dnešný deň sa oficiálne skončila basketbalová sezóna 2022 a korunovaným šampiónom NBA sú po štyroch rokoch opäť hráči tímu Golden State Warriors. Tak sme si povedali, že práve dnes je skvelý deň na recenziu o basketbalovom filme s Adamom Sandlerom v hlavnej úlohe.

Kariéra Adama Sandlera nepoľavuje a jeho spolupráca s Netflixom začala v posledných rokoch produkovať nízkorozpočtové drámy s vysokou kvalitou, ktoré by sme od herca komediálneho kalibru naozaj nečakali. Prvým na zozname je ocenená dráma Drahokam z roku 2019, kedy Sandler odštartoval lavínu nevídaných športových drám s basketbalovým motívom. Na rovnakú šablónu vsadil aj pri tomto filmovom projekte, avšak tentokrát sa do toho ponoril ešte oveľa hlbšie. Jedna z ikon komediálneho žánru tak opäť potvrdzuje zápal k basketbalu a Sandler si so sebou na pomoc priniesol aj veľký počet top hráčov a legiend z NBA, ako aj viacero iných významných autorít zo sveta najprestížnejšej basketbalovej ligy.

Hustle
Zdroj: Netflix

Hustle RECENZIA

Hustle je určite výnimočným výtvorom a divákovi poskytne kvalitnú nádielku zápletiek a napätých konfliktov, ktoré vedia perfektne prehustiť do svetlých chvíľ. Tých je vo filme neúrekom, od zaobchádzania s kamerou či správny výber hudby. Až po statočné výkony hercov i tých, ktorí sa pred filmovou kamerou ocitli po prvýkrát.

Nejde o klasickú športovú drámu podľa skutočných udalostí, ale inšpiráciu treba hľadať za oponou NBA. Príbehy jej hráčov si častokrát zaslúžia pozornosť celého sveta a práve podobnú dejovú líniu ponúka film Hustle, ktorý nám podobný životný príbeh „zdola nahor tvrdou drinou“ naservíroval so všetkým ako sa patrí. Novinka od Netflixu je ako situácia v závere napínavého zápasu, kedy do zvuku klaksónu ostáva pár sekúnd a mužstvo po poslednom time-oute zohrá perfektnú rotáciu s víťazným košom, ktorý ukončí naozaj dramatické predstavenie najlepším možným spôsobom.

Za najväčšieho víťaza sa však môže považovať divák. Dôvod je prostý. Ak si film pustí fanúšik športových filmov, v závere bude spokojný. Ak si film pustí fanúšik drámy, tvorcovia zachovali všetky jej aspekty a taktiež ho v záverečných titulkoch bude sprevádzať pocit spokojnosti. Postradateľným bonusom je určite záľuba k basketbalu a záľuba sledovania filmov s Adamom Sandlerom. Toto všetko v kope tvorí nezničiteľnú kombináciu, ktorú režisér Jeremiah Zagar zvládol na výbornú. Rovnako ako to zvládla aj hlavná postava Bo Cruz (Juancho Hernangómez) s taktiež nezničiteľným cieľom stať sa budúcou hviezdou NBA.

Hustle Netflix recenzia
Zdroj: Netflix

Dejovo sa nejedná o žiadne klišé

Cruzovi na tŕnistej životnej ceste po celý čas asistuje basketbalový skaut Stanley Sugerman (Adam Sandler), ktorého snom je zabrať pozíciu asistenta trénera. Tejto ponuky sa dočká, ale nie na dlho. Po tragickej udalosti z vedenia tímu Philadephia 76ers je opäť degradovaný na pozíciu skauta a odchádza hľadať nádejné talenty do rôznych kútov sveta. Do oka mu však nepadne žiadna hviezda z basketbalového tímu, ale 22-ročný mladík vychovaný ulicou v Španielsku.

Tichý a neotesaný Bo Cruz (Juancho Hernangómez) v sebe skrýva čosi výnimočné, ale vedenie tímu nechce do svojich radov angažovať problémového športovca. Stanley to v žiadnom prípade nevzdáva a je naďalej presvedčený, že práve jeho nový objav by mohol byť kľúčom k úspechu. Dej má stále čím prekvapiť, aj keď jazdí na známych koľajach športových drám. Predvídateľnému scenáru sa nevyhnete, ale v cieľovej rovine sa jedná o pohodovú žánrovku s preukázaním značnej pocty k basketbalu.

Hustle recenzia
Zdroj: cinemablend.com

Skvelý výkon za kamerou aj pred ňou

Réžia Jeremiaha Zagara má v niektorých častiach filmu problémy s tempom. Niektoré stopáže by sa dali skrátiť o 10 minút, čo by nikomu neuškodilo. Na druhej strane, snímka disponuje skvelou atmosférou, vďaka ktorej tento kúsok chytí za srdce aj ľudí, ktorí z basketbalového sveta poznajú len mená ako Michael Jordan a LeBron James. A kde je basketbal, tam musí byť aj poriadne nabitý rap, ktorý taktiež počuť v celom filme.

Ak do toho pridáme kvalitne zvládnutú kameru skoro takmer pri každom zábere, miestami som uveril tomu, že sledujem zákulisie jedného z najlepších draftov v histórii NBA. Nejedná sa samozrejme o reálny príbeh, ale všetky filmové postavy (väčšina z hráčov a legiend NBA vystupuje pod reálnym menom) tomu dodávajú na príjemnej realite a väčšinu filmu sa skutočne cítite, ako keby ste nahliadli za oponu NBA z viacerých uhľov pohľadu. Všetci si svoje úlohy splnili až nečakane dobre, či sa bavíme o hlavných alebo vedľajších hercoch. Od každého vidieť záujem napredovať s filmom každou minútou a Sandler je po celý čas kapitánom mužstva so zvučnými basketbalovými menami.

Hustle recenzia Netflix
Zdroj: polygon

Sandlerov herecký prejav zreje ako dobré víno

Osobne si myslím, že dramatické úlohy, presne ako je táto, sú pre herca v súčasnej fáze jeho kariéry omnoho lepšie ako nevtipné a zabudnuteľné počiny zo žánru komédie. Sandler nezmizne z kamery ani na krátky čas a práve on s jeho láskou k basketbalu dokázal celý film predať každému divákovi. Výkon, ktorý si pozitívne ohlasy zaslúži. Ako celok ma to zahrialo a úprimne, dobrá nálada ma neopúšťala ani pri dramatických scénach. Stále vo mne totiž žil ten náboj so slovami „nevzdávaj sa a choď si za svojimi snami, aj keď cesta bude náročná“.

Rovnakými slovami sa vo filme riadi aj herec Juancho Hernangómez, ktorého by som až tak za herca nepovažoval. 26-ročný Juancho je taktiež hráčom NBA, presnejšie tímu Utah Jazz. A aj napriek tomu, že má na zozname filmov len Hustle, do úlohy potenciálnej hviezdy NBA sa zhostil bravúrne. Pochvalu si taktiež zaslúžia ostatní členovia hereckého obsadenia a konečne dorazil taký film, ktorý chápe svoje postavenie, nikam sa neponáhľa, vie príjemne prekvapiť a na nič sa nehrá.

Hustle
Zdroj: bgr.com

Hustle RECENZIA – Zhrnutie

Športovú novinku si najviac užijú basketbaloví nadšenci. Tvorcovia však nenechali nič na náhode a aj nezainteresovaný divák v záverečných titulkoch pochopí, že pred kamerou sa prehnalo viac basketbalistov a trénerov ako samotných hercov. Hustle má totiž niečo, čo mu môžu ostatné športové filmy ticho závidieť – skutočný zapáľ k športu zo strany celého výrobného tímu a nefalšovanú úprimnosť. V skratke, dostali sme film bez zbytočných omáčok s efektívnym a chytľavým podaním, ktoré šľape od začiatku do konca.

Netflixu sa tak podarilo trafiť pomyselný víťazný kôš a dokázal skórovať u kritikov i širokej verejnosti. Skóroval aj v redakcii REWIND a trafil osem košov z desiatich pokusov. Dnešná recenzia si teda odnáša finálne hodnotenie 8/10 a pevne veríme, že spolupráca medzi Sandlerom a Netflixom prinesie v budúcnosti ďalšie kvalitné kúsky podobné filmu Hustle.