Je novinka od Disney len lacná hra na city a nostalgiu? | Leví kráľ RECENZIA

Och, áno. Skalnými fanúšikmi nenávidená éra remakeov pokračuje novým prevedením 25-ročnej klasiky, ktorú sme ako deti milovali. Disney je vraj hladné za peniazmi a nezaujíma ich, že diváci budú každú novinku brať ako ničenie mena ich obľúbeného príbehu s vidinou zisku. Je to však naozaj tak? Skutočne je nová verzia Simbovho príbehu len lacná hra na city a nostalgiu? Pravdu vám odhalí naša „Leví kráľ RECENZIA“!

Prvé reakcie na Levieho kráľa
Zdroj: ew.com

Leví kráľ RECENZIA

Walt Disney uvádza nové spracovanie legendárneho príbehu. V africkej savane sa narodí malý Simba, syn levieho kráľa Mufasu. Malý princ zbožňuje svojho otca a postupne sa učí, ako sa stať dobrým panovníkom. Nie každý v kráľovstve je však jeho príchodom nadšený. Mufasov brat Scar, ktorý mal byť pôvodne následníkom, má vlastný temný plán, ako sa dostať na trón…

Levia skala sa stane svedkom súboja plného intríg, ktorý končí tragédiou a Simbovým vyhnanstvom. Malý lev sa náhle musí postarať sám o seba. S pomocou nových priateľov – bezstarostnej dvojice Timona a PumbuSimba pomaly dospieva a pripravuje sa vziať si späť to, čo mu právoplatne náleží.

trailer na levieho kráľa

Skutočný kráľ Hollywoodu

Pôvodný Leví kráľ (1994) je tak nesmierne obľúbenou a ikonickou klasikou, že na novinku sa môžeme pozerať dvoma spôsobmi. Podľahnúť pocitom nostalgie a návratu detstva je ľahké sa prvých pár záberoch usúdiť, že nová disneyovka si zaslúži 10/10 bodov. Zasa naopak, prehnane kritickým, sarkastickým a cynickým pohľadom na Hollywood môžeme usúdiť, že Mickey Mouse nám trhá peniaze z rúk, a novinka by preto mala dostať 0/10 bodov.

Skúsme však obe strany „argumentu“ potlačiť a pozerať sa na nového Levieho kráľa tak, ako by to tvorcovia chceli. Objektívne. Ako na rodinný film, primárne smerovaný na mladších divákov. A z tohto pohľadu je novinka od Disney úplne bezproblémová až úchvatná, aj keď s pár chybami.

Leví kráľ RECENZIA
Zdroj: popsugar.co.uk

Technické spracovanie

Čo sa týka bezchybnosti, no zároveň bizarnosti, Leví kráľ (2019) je hraný. Áno, naozaj hraný. O tom, ako presne sa nový remake nakrúcal, si môžete prečítať v tomto článku. V skratke však tvorcovia pojali samotný proces natáčania vcelku futuristicky – fyzicky neexistujúci pľac bol vytvorený vo virtuálnej realite, v ktorej sa, nahradení virtuálnymi avatarmi, pohybovali samotní herci či režisér (vrátane kamery).

Novinka je kompletne CGI. Každý jeden záber je počítačovo generovaný v takmer fotorealistickej kvalite. Nechcem ani pomyslieť na to, aký výkon si vyžadovala produkcia tohto filmu, pretože na pohľad pôsobí perfektne. Navyše, keďže je celý robený v počítači, to tvorcom dovolilo lepšie sa zahrávať so svetlom a farbami (ako v animáku). Táto vizuálna krása však má aj svoje veľké nevýhody.

Pokračovanie recenzie nájdeš na ďalšej strane.