Je nový King Kong hodný slávy svojich predchodcov? | Kong: Ostrov Lebiek (recenzia)

Godzilla sa predstavila, teraz je na rade King Kong!

Dlhoočakávaný blockbuster k nám konečne prišiel. Veľký kráľ sa vrátil na veľké plátna! Prečo som ale spomenul v názve Godzillu? To je totižto budúci Kongov rival. Je to taktiež dôvod, prečo sme teraz dostali tento film. V roku 2020 nás čaká veľká udalosť v podobe bitky medzi nimi dvoma. No a do boja predsa nemôžeme ísť bez znalostí hráčov. Godzilla sa teda predstavila úspešne, teraz je rad na Kongovi. Dokázala nás táto gorila zaujať rovnako, aj keď vieme, že žiadna scéna na Empire State Building s lietadlami nás nečaká?

Keďže ma Godzilla z roku 2014 absolútne očarila, na tento počin som sa veľmi tešil. Kong však zvolil trošku iný postup. Nenachádzame sa totiž v súčasnosti ale v minulosti. Konkrétne v roku 1973. Vojna s Vietnamom ešte nekončí no a tá studená taktiež nie. Keď ale americkí vedci nájdu tajuplný ostrov, musia tam byť prvý. Na ceste ich bude sprevádzať expert na nepreskúmané oblasti, pár vojakov a novinárka. Keď sa však na ostrov dostanú, sami budú mať problém uveriť, čo vidia. Podarilo sa im totižto rozzúriť najväčšieho kráľa na svete, Konga!

Zdroj: collider.com
Kong a jeho scény boli úžasné!; Zdroj: collider.com

Kong a jeho predstavenie v Monster Verse

Toľko k obsahu filmu. Nebudem tu predsa robiť omáčku okolo King Konga, všetci vieme o koho ide. No a ak sa tešíte, že konečne uvidíte poriadneho Konga v akcii, váš film práve prišiel. Všetky Kongove scény sú vo filme absolútne skvelé. Či už ide o bojové scény alebo o také, kedy si Kong iba potrebuje umyť ruku. Ďakovať za to treba hlavne tímu zo špeciálnych efektov, ILM. Nečkajte však, že si Kong na seba zoberie väčšiu časť filmu. Kong totiž funguje podobne ako Godzilla, 20 minút a dosť. Ako teda dopadlo 100 ďalších minút, ktoré v sebe Konga nemali?

Ako filmový fanúšik, 20 minút Konga z dvojhodinového filmu by som mal predovšetkým oceniť. Tak isto som pred troma rokmi chválil už niekoľkokrát spomínanú Godzillu. V tomto filme to ale žiadne plus nie je. Prečo? Veľmi, veľmi hlúpy scenár. Nehovorím o jeho logike, no konštrukcii. Hlavným problémom boli postavy. Áno, herci sú hviezdny, sympatickí a skvelí, no koho hrali? Nebudem vám klamať, doteraz neviem, kto presne bol vo filme Tom Hiddleston. Iba postava Johna C. Reillyho bola jediná zaujímavá a zo všetkých aj vtipná.

Zdroj: collider.com
Hviedne obsadenie hrá bohužiaľ nerozvinuté a nezaujímavé postavy; Zdroj: collider.com

Hlúpy scenár!

Sledujeme teda 100 minút ľudí na ostrove, o ktorých nevieme v podstate nič. Je ich veľa, nemajú žiadny vývoj a pritom má na to film kopu času. Pre niekoho sa môže začať totálna nuda. Postavy však neboli to jediné, čo je na scenári zlé. V podstate každá jedná scéna ktorá prišla, akoby niečo začala a nedokončila. Veľmi ťažko sa mi to dokonca opisuje. Je to predsa film o veľkej opici, jasné, že nemám čakať oscarový scenár. No niečo v ňom chýbalo. Dokonca aj logika.

Akoby sa herci len zoraďovali na tvorenie skupinových fotiek. Štúdio si ich iba pekne premiešavalo. Brie bude stáť vedľa Toma a tak ďalej. Stále ich sledujeme v rovnakej póze robiť to isté. Ďalším veľkým problémom (čo ma až zarazilo) bol humor vo filme. Už dlho som nezažil, že sa na vtipoch vo filme nikto nesmial. Scenáristi sa snažili pobaviť skoro v každej minúte a vždy bezúspešne. Ja chápem, že písať scenár je zložité, no ak sa niekto pri písaní tých vtipoch ozaj smial, dovolím si povedať, že bol pod veľkým vplivom drog. Humor fungoval ledva na 25%.

Zdroj: collider.com
Hlúpy scenár však neznamená zlý film; Zdroj: collider.com

Režisér nás zachránil pred katastrofou!

Nie je to teda vtipné, postavy sú nezaujímavé a Kong sa iba niekedy objaví. Znamená to, že sa jedná o zlý film? Nejakým zvláštnym spôsobom nie. Ten slabý príbeh funguje vďaka režisérovi a kameramanovi. Režisér Jordan Vogt-Roberts odomňa dostáva veľkú pochvalu, pretože jeho režisérske oko z toho nevytvorilo katastrofu. Je vidno, že si dal záležať na úplne každej scéne. Či už sledujeme zhadzovanie bômb z helikoptér, alebo iba človeka pred veľkou opicou, je to nádherné, svižné a efektívne.

Akoby si sám uvedomil, že majstrovské dielo z toho nevytvorí, tak sa k nemu bude snažiť aspoň priblížiť. Určite sa teším na jeho ďalšie projekty, myslím si, že ešte nejakú tú kartu v rukáve pre nás má. Kamera Larryho Fonga dostáva tiež veľkú pochvalu. Samozrejme, že má film úžasný vizuál, no bol predovšetkým krásne natočený. Po technickej stránke teda klobúk dole, možno len hudba ma sklamala. Henry Jackman totižto nepriniesol žiadnu pamätnú hudby ani hlavnú znelku, čo je škoda (viď. Godzilla).

Zdroj: theplaylist.net
Technicky zvládnuté na jednotku!; Zdroj: theplaylist.net

Ako to teda zhrnúť? Nejedná sa o žiaden zlý film, skôr len o premárnenú šancu vďaka scenáru. Toľko talentu pred aj za kamerou a vzišiel z toho len krásny monster movie, ktorý mohol byť niečím viac. Ako predstavenie druhého bojovníka to však funguje a určite sa film nemá za čo hanbiť. Nebyť však nevtipného, nelogického a nezaujímavého scenára, film mohol dopadnúť o triedu lepšie a kľudne by sa mohol rovnať aj Godzille, ktorá ostáva jedným z najlepších monster movies aký tu kedy bol. Na príjemné strávené chvíľky v kine, kde len vypneme mozog to ale stačí. 7/10

P.S.: Moja projekcia sa konala v 3D, ktoré bolo pekne využité. Najväčšiu šancu by som ale určite dal IMAXu 3D. Budete z toho mať pravdepodobne ešte väčší zážitok. No a nezabudnite, neodchádzajte z filmu ešte pred skončením tituliek. Post-credits scénka určite poteší každého milovníka týchto obrovských príšer.