Dokázala si banda zlodejov na dôchodku ukradnúť aj naše srdcia? | Králi zlodejov RECENZIA

Králi zlodejov RECENZIA

V roku 2015 zaplnili titulky novín priam neuveriteľné správy. Skupina dôchodcov totižto vykonala, a teraz sa podržte, najväčšiu lúpež v dejinách anglického zákonu. Iba ťažko tomu uveriť, no banda notorických zlodejov ukradla veci v hodnote 200 miliónov dolárov. Tento nezabudnuteľný akt sa do dejín zapísal ako „Lúpež v Hatton Garden„, alebo aj „Zlí dedkovia“. Tento, podotýkam, skutočný príbeh sa sám núka na poriadne sfilmovanie. V rokoch 2016 a 2017 sme sa dvoch filmov síce dočkali, no nešlo o žiadnu slávu. No a ako sa hovorí, do tretice všetko dobre. Alebo sa mýlim? Režisér James Marsh nám totižto prináša v poradí tretiu filmovú adaptáciu tejto lúpeže. My sa teda pozrieme na to, ako mu to podarilo!

film Králi zlodejov
Zdroj: banterflix.com

Herecké obsadenie alá britská elita

Po výborných projektoch ako Man on Wire (2008) alebo Teória všetkého (2014) sa tak režisér James Marsh pustil do lúpežného filmu. A samozrejme, britský príbeh si vyžaduje aj skvelé mieste obsadenie. A to sa tvorcom filmu naozaj podarilo. Spojili zvučné mená ako Michael Caine (séria Temný rytier), Charlie Cox (Daredevil), Jim Broadbent (séria Harry Potter) alebo Michael Gambon (séria Harry Potter). Perfektný námet a ešte lepšie herecké obsadenie by sme tak mali. Otázne však je, ako dopadol ten zvyšok… Film sa totižto rozbehol veľmi slušne, v pozadí hrala džezová muzika a všetko nasvedčovalo tomu, že sa pozeráme na Dannyho parťákov na dôchodku. Bohužiaľ, z kina som už s takýmto pocitom neodchádzal.

Určite to však nie je chyba hereckého obsadenia, pretože tomu sa nedá vytknúť pravdepodobne nič. Chémia medzi lupičmi určite nechýbala a Michael Caine opäť potvrdil, že patrí ako na špičku Británie, tak aj na špičku samotného Hollywoodu. Dobre sa pozeralo aj na výkon mladšieho Charlieho Coxa, na ktorom sa však nedala prehliadnuť jedna skutočnosť. Niekoľko rokov hrania Daredevila, teda slepého hrdinu, sa na jeho pohľade naozaj odzrkadlilo. V niektorých rozhovor dokonca sám priznal, že „pozerania do blba“ sa už jednoducho nevie zbaviť. Otázkou však je, či si toho všimli aj tí, ktorí jeho slepú stránku nepoznajú… Ostatok britskej divízie sa však taktiež nemá za čo hanbiť. Problémom filmu však boli všetky ostatné aspekty.

Zdroj: magicbox.sk

Nenadchne, no ani neurazí

Nedotiahnuté bolo predovšetkým tempo snímky, ktoré sa od druhej polovice neuveriteľne ťahalo. V kine sme síce nestrávili ani dve hodiny, no aj tak nám bolo dlho. Vtipné scény striedali tie napínavé, no naozaj podporujem jednu vetu, ktorú som si o filme prečítal. „Nebolo to dostatočne vtipné na komédiu, nebolo to dostatočne napínavé na thriller a taktiež to nebolo dostatočne zaujímavé alebo presvedčivé na to, aby to malo dokumentárnu hodnotu„. Ide tak o menší neporiadok v žánroch, na ktorý sa však stále dá pozerať. Druhá polovica filmu dokonca prepla na temnejšiu nôtu, ktorá príjemne zaskočila nejedného z nás. Práve v tých chvíľach sa budete sami seba spytovať, či môže naozaj ísť o reálny príbeh.

V jeho najlepších momentoch vás film pobaví, alebo vás uvedie do poriadneho napätia. No koniec koncov to ako celok neprináša nič svetoborné. Na večernú kino-zábavu to určite stačí, no v hlave vám neutkvie. Jednoducho povedané, stačí ho vidieť raz. Nemôžeme mu však zobrať čaro old-schoolového britského filmu, aj keď ide o úplnú novinku. Práve o to sa postarali britské herecké legendy, ktoré tento film pozbieral ako Pokémonov. Pochváliť musím aj hudbu, ktorá pridávala na atmosfére filmu. Nemôžete tak očakávať žiadnu De Niro-vku alebo Al Pacino-vku, no za pozretie to stojí. Ide tak o mierny nadpriemer, ktorý sa nemôže uraziť hodnotením 6/10.