Najznámejší britský zajko dohopkal aj ku nám! | Králik Peter RECENZIA

Králik Peter recenzia

S Králikom Petrom ste sa vo svojom živote museli stretnúť aspoň raz. Buď ste čítali jeho knižky, alebo jednoducho z počutia. Tento králik je tu s nami totižto už vyše 100 rokov. Ide nepochybne o legendu v knižných rozprávkach, predovšetkým v Anglicku. Trvalo teda až 100 rokov, kým si Peter odbil svoj debut vo filme. Ako teda dopadla snaha priniesť tohto ikonického zajka medzi moderných a mladých divákov?

Ak ste videli nejaký trailer na tento film, asi už vám bolo jasné, akým štýlom sa chcú tvorcovia uberať. Bude sa spievať, hláškovať a najmä robiť neplecha. Čiže v podstate ako pri knihách, len prevedené do úplne odlišného štýlu. No a možno sa to zdá zvláštne, no Králik Peter ako film skutočne funguje, a nebudú sa na ňom smiať iba deti.

Králik Peter konečne na filmovom plátne
Králik Peter konečne na filmovom plátne; Zdroj: latimes.com

Detský humor, no smiať sa budete aj vy

Toto je vskutku ukážka, ako by sa mal robiť rodinný film. V poslednej dobe to zvládajú najmä animovaní giganti ako Disney alebo Dreamworks. Králik Peter sa však pozrel na príbeh britskými humornými očami a na plátne síce dostávame veľa strihu a aj pár akčných blbostičiek, v skutočnosti tu máme krásny a pokojný príbeh, ktorý ulahodí azda každému.

Dej filmu je však niečo, čo sa v tomto prípade asi inak urobiť nedalo. Sledujete mix rôznych podobných námetov a príbehov, no treba si uvedomiť, že tu adaptujeme knižku Dobrodružstvá Králika Petra, takže tvorcovia na výber moc nemali. V čom však tvorcovia inovujú je už spomínaný humor, pri ktorom sa hneď niekoľko dospelých začne udivovať, kam až sa rozhodne zájsť. Aj keď teda skúsenejší divák už dávno bude vedieť ako sa príbeh vyvinie a skončí, humor je práve to, čo ho zaskočí. A práve tam je sila filmu.

Fungujú CGI králiky ale aj skutoční herci
Fungujú CGI králiky ale aj skutoční herci; Zdroj: pageone.ph

Prekvapenie od skutočných hercov

Treba určite povedať, že vtipy sú aj tak viac ladené pre deti ako dospelých. Niekedy až trochu priveľa, čiže balanc medzi nimi nie je zrovna najlepší. Nevadí, film je krátky, je milý a aj na tých primitívnejších vtipoch sa budete usmievať. Bol som totižto v sále so samými deťmi, no a tým nevadilo ani to, že sa niektorý vtip opakoval už po tretíkrát.

Pochopiteľne u nás Králika Petra nájdete len v slovenskom znení, čiže strácame talentované hlasy ako sú James Corden, Daisy Ridley, Margot Robbie a Elizabeth Debicki, ktoré nepochybne mohli filmu pridať väčšie čaro. Musím však povedať, že náš dabing je vskutku dobrý. Hrané postavy tu máme dve a ide o prekvapivo celkom veľké mená. Samozrejme myslím Domhnalla Gleesona a Rose Byrne. Byrne tu hrá väčšinou to čo vždy, takže tu išlo o kasting na istotu. Veľkým prekapením bol však určite Gleeson, ktorý mi konečne dokázal, že vie utiahnuť aj veľkú rolu. Má fantastickú situačnú komiku a rozhodne to bol práve on, ktorý si vo filme zobral najvtipnejšie momenty.

Kniha možno má už 100 rokov, no Peter dokáže zaujať aj dnes
Kniha možno má už 100 rokov, no Peter dokáže zaujať aj dnes; Zdroj: movies4kids.co.uk

Storočný CGI králik zaujme aj dnes

Ďalšie veľké plus je určite to, že CGI králici sú takmer v každej scéne, čiže myslím, že film je vhodný aj pre vskutku menšie deti. Väčšinou to totižto býva tak, že hrané postavy začnú deti nudiť, no a neskôr sa začnú nudiť dospelí, lebo sledujú živých hercov rozprávať vtipy pre 5-čočných. Tu si myslím, že tento prípad nehrozí. Hrané postavy sú tu skôr príjemným oživením, niečo ako pri Sesame Street alebo ešte starých Muppetoch. No a keď už spomínam to CGI, tak efekty jednoducho musím pochváliť. Sám som si niekedy myslel, že herci v ruke držia skutočné králiky v bundičkách. Efekty teda vyšli perfektne.

Myslím si, že ak na film skočíte ako rodina, každý člen si v ňom nájde niečo svoje. Humor je prevažne pre menšie deti, no ako som povedal, dospelí sa nudiť nebudú a aj oni sa možno budú celý čas usmievať. Ide o jemný, rýchly a vtipný film, ktorý len neprináša ani vo svojom žánri nič nové, okrem niekedy zaujímavého humoru. Výsledným číslom sa teda určite nenechajte odradiť, to slúži najmä pre tých, ktorí očakávajú v tomto filme skytú jazdu pre dospelých. Nie, to sa nekoná, toto nie je druhý Paddington. Ak ste však rodina s deťmi, myslím, že takto pred Veľkou Nocou odídete veľmi spokojní, no a deti (aj tie staršie) si film nepochybne zamilujú. 6/10

Videli ste film Králik Peter? Poznáte túto postavu z detských knížok? Napíšte nám do komentárov.