Dokázali si nindžovia vybojovať rovnakú kvalitu ako ich lego predchodcovia? | Lego Ninjago film (recenzia)

Tretí film z nového lego vesmíru je tu! Ako po obyčajnom staviteľovi a Batmanovi dopadli nindžovia?

V roku 2014 sa nám predstavil zaujímavý animák Lego Príbeh, ktorý hneď po uvedení do kín „vyhral cenu“ za najoriginálnejšiu animovanú komédiu za posledné roky. Po takom úspechu už nám tvorcovia len sľubovali, že v roku 2017 si svoj svet idú rozšíriť. No a tak sa aj stalo. Tento rok nám Warner Bros naservírovalo rovno dva lego filmy. Vo februári prišiel Lego Batman vo filme, ktorý sa svojou dravosťou, originalitou, akciou a trefným humorom opäť trafil tam kde mal. No a teraz prišiel Lego Ninjago film, na ktorý som sa tešil už len z princípu.

Je teda nová lego séria niečo, na čo sa budeme odteraz už len tešiť? Po Ninjagu už si taký istý nie som. Ak by nevyšiel ešte ani jeden lego film, dali by ste mi na stôl iba ich názvy a spýtali sa ma, na ktorý z nich sa najviac teším, rozhodne by to bol Lego Ninjago film! Prečo? Nuž, asi si spomínate, keď som vravel o TV show s rovnakým názvom. V mojich očiach je Ninjago: Masters of Spinjitzu jeden z najlepších detských seriálov aký som kedy videl. Takže sa rovno priznám, že som na tento film išiel s kritickým okom.

Lego Nindžovia si robia debut na veľkom plátne!
Lego Nindžovia si robia debut na veľkom plátne!; Zdroj: youtube.com

Seriál vs. film!

Prečo je seriál tak dobrý? Išiel tam, kam sa iný detský seriál neodvážil ísť. Mal skvelú mytológiu, úžasné postavy a skvelý dej. Postavy sa rozvíjali, motivácie sa menili… no a trúfam si povedať, že to dokonca nedokážu ani niektoré hrané seriály! Trailery na film nám však ukázali, že sa od seriálu budú chcieť líšiť. No a bohužiaľ, práve toto je najväčšia chyba celého filmu. Od Ninjaga som očakával vtipnejšiu verziu (pre mňa) známeho príbehu, no tú som vôbec nedostal. Tento film totiž totálne ignoruje to, čo robí Ninjago Ninjago.

Zaujímavé postavy s výbornými motívmi, úžasná mytológia a prepletené emotívne príbehy tu nenájdete. Tvorcovia sa zamerali iba na vzťah otec-syn, a všetko ostatné bola len výplň pre potešenie najmenších. Nebudem tu o tom rozprávať do detailov, no najlepšie to poviem asi takto. Ak čakáte, že sa z tohto filmu dozviete, čo je Ninjago a kto sú hlavní hrdinovia, nezistíte absolútne nič. Osobne by som film premenoval na „superhrdinovia s robotmi“ lebo to v podstate tento film bol.

Zo seriálu si film berie iba málo
Zo seriálu si film berie iba málo; Zdroj: screenrant.com

Teraz si asi vravíte, že recenzent iba nedostal to čo chcel. Síce je to pravda, no vďaka ignorovaniu miliónu vecí zo seriálu dostal film naozaj hlúpy scenár. Nindžovia nemajú s normálnymi nindžami nič spoločné, a už tento fakt vám začne trochu vadiť po 30. minúte filmu. Poďme na to ale od začiatku. Tento film samozrejme nie je žiadna katastrofa, hlavne ak sa na neho pozeráme tak ako by sme mali – ako ďalšiu lego paródiu.

Silný začiatok postupne vyprchá!

Prvá tretina začína silno, presne tak ako to máme radi. Rýchly strih, hlučná akcia, skrytý rýchly humor. Úvod vás hneď dostane do správnej nálady filmu. Teda aspoň si to myslíte, hlavne keď sa scény v prvej tretine začnú trochu opakovať. Keď si však myslíte, že už viete o čo pôjde, zistíte, že toto celé bol iba dlhý úvod na niečo, čo je škoda nazývať lego filmom. Po veľkom a dlhom úvode prichádza „hlavný dej“, ktorý sa dá označiť za naozaj neoriginálny. No a už to je veľký problém pri sledovaní najnovšieho lego filmu.

Trailery nám ukazujú akčnú komédiu, ktorá sa môže rovnať tohtoročnému Batmanovi. Tak to však vôbec nie je, a všetko čo ste videli v traileri je v prvých 30 minútach. Ale poviete si dobre, teraz sa začne dej a ideme spoznávať postavy, príbehy a objavovať tajuplný svet Ninjaga. Ale asi ako už tušíte, to sa nestalo. Warner Bros sa naozaj zbytočne rozhodlo adaptovať klišovitý príbeh, ktorý je len šmrncnutý skvelou lego formou. Srdce Ninjaga je kompletne preč a autori sa zamerali len na Lloyda a jeho vzťah s Garmadonom.

Lego humor funguje, no už nie je zabalený v špeciálnej forme predošlých filmov
Lego humor funguje, no už nie je zabalený v špeciálnej forme predošlých filmov; Zdroj: collider.com

No a tento segment aj keď tiež už ohratý, funguje naozaj dobre. Hlavne preto, že to majú v rukách predošlí lego tvorcovia, čo je cítiť. Áno, humor je opäť skvelý (i keď je ho menej), animácia je prekrásna a Lloydova linka zaujímavá, no to celé aj tak tvorí už len dobrý film. Nič vás tu prekvapiť nedokáže, sledujete animovanú komédiu, ktorá vám len naznačí, že ich dva lepšie filmy ste už videli. A to je asi najväčší problém Ninjago filmu. Štúdiu Warner Bros pri Ninjagu došla špeciálna ingrediencia, ktorá prvé dva filmy vykopla hore. No a najviac naštve to, že práve Ninjago im poskytovalo bohatý priestor na postavy, skvelú mytológiu a aj dobrú drámu. Zo všetkého si však berie naozaj málo. Iba v dráme dokáže uspieť, no oproti tej ktorú mohli mať je to nič.

Kvalita predošlých filmov sa koná len z časti!

Kto za to môže ma nezaujíma, jedno je jasné. Ak ste veľký fanúšik prvých dvoch lego filmov, od tohto moc nečakajte. Ak ste fanúšikom Ninjago seriálu ako ja, vyhnite sa mu veľkým oblúkom, lebo vás iba naštve, keď uvidíte čo všetko urobili postavám, ktoré milujete. Zároveň však musím povedať, že je to naozaj na každom z vás, ako tento film budete vnímať. Najviac si ho určite užijete, ak materiál nepoznáte, no nemyslím si, že sa dá toto považovať za pochvalu.

Sklamanie kvôli značke lego; Zdroj:
Sklamanie kvôli značke lego; Zdroj: plus.google.com

Viete však, čo vám celý zážitok dokáže ešte viac znepríjemniť? Náš slovenský dabing. Osobne sa mi náš dabing na animáky naozaj páči, no pri lego filmoch by ste sa mu mali vyhnúť. Prečo? Toto je rýchlo prestrihaný film, na ktorý dabing jednoducho nestačí. Nie len, že sa hlasy k hrdinom vôbec nehodia, no celé preložené dialógy boli zlé. Sledujete trikrát rýchlejší video strih, ako strih zvuku. No a keďže distribútor nezabezpečil anglickú verziu, budete mať čo robiť, aby ste to vydržali počúvať.

Ja viem, som na tento film príliš kritický. Je to predsa detský film, takže by som to nemal tak prežívať. Nuž, toto obyčajným detským filmom byť nemalo. Neoriginalita je to, čo najviac Ninjagu škodí. Tento projekt mal všetky prostriedky na to, aby z neho opäť bolo niečo viac. Ak ste rodič, ktorý len chce dieťa na niečo zobrať, toto je perfektný film pre vás. Ak však čakáte zaujímavý lego počin, ktorý sa môže kvalitou rovnať ostatným akčným komédiám, dostanete iba časti toho čo chcete. Ak vás zaujíma ozajstný príbeh zo sveta Ninjago, nech sa páči, seriál nájdete na internete ľahko. Lego tvorcovia nám priniesli menší krok späť, no nevadí. Snáď sa to napraví. Film je iba malinko nad priemerom. 6/10

PS: Ak vaše dieťa pozerá seriál, garantujem vám, že z filmu vyjde rovnako sklamané ako vy! Odskúšané!

Páčil sa vám Lego Ninjago film? Poznáte TV seriál? Napíšte nám do komentárov.