Nástrahy moderného randenia | Love Hard RECENZIA

Love Hard RECENZIA – Čo získame, keď spojíme vianočné filmové klasiky ako je Love Actually (2003) a áno, je to vianočný film – Die Hard (1988)? Nie, nie je to najlepší film, aký kedy vznikol. Ide o novú romantickú komédiu z produkcie Netflixu, ktorá oba filmy referencuje. Prichádza zima a s ňou aj čas na vianočné komédie, ktoré spríjemnia dlhý večer a pri ktorých nehrozí komplexný dej. Love Hard tento účel spĺňa, a je tu na to, aby sme sa bavili nad tým, aké ťažké je to dnes s randením.

Láska cez internet, ale bez Toma Hanksa

V hlavných úlohách sa v Love Hard predstavia Nina Dobrev ako svojrázna redaktorka z L.A. – Natalie a Jimmy O. Yang ako introvertný predavač z Lake Placid, v New Yorku – Josh. Obe postavy žijú na opačnej strane USA, ako sa teda vôbec spoznajú? Nuž, online zoznamka FlirtAlert, je tu práve pre nich. Natalie je v zoznamovaní sa cez internet expert, dokonca ju to aj živí. Píše články práve o tom, aké katastrofálne sú jej skúsenosti s mužmi, ktorých spoznala vďaka FlirtAlert. Po tom, čo jej kolegyňa prenastaví aplikáciu z „lokálnej ponuky mužov“ na celé USA, sa v jej svete zjaví Josh.

Love Hard RECENZIA
Zdroj: popsugar.com

Ich prvý kontakt začne tak, ako je to v online svete aj v realite – povrchne. Natalie zaujme Joshov vzhľad a rozhodne sa mu napísať. Má šťastie, Josh je tak zábavný, ako je aj atraktívny. Po hodinách a hodinách vymieňania si správ, sa Natalie rozhodne, že je načase stráviť spolu Vianoce. 5 hodín v lietadle, 4 488 kilometrov neskôr a je to – Natalie stojí v dome Joshových milých rodičov. Josh ale nie je tým, za koho sa vydával. Naša hrdinka rýchlo zisťuje, že je obeťou menšieho podvodu.

Love Hard – RECENZIA

Zápletka je teda slušne schopná a aj kreatívna. Preletieť cez celú Ameriku a zistiť, že vysnívaný muž vôbec nevyzerá tak, ako fotky v jeho profile? To pekne zabolí. Od tohto bodu to však ide s dejom a kreatívnym riešením dole kopcom. Ako teda docielili tvorcovia to, aby hrdinka zostala v malom mestečku o niečo dlhšie a nenasadla na prvý let domov? Nemuseli sa veľmi namáhať. Vyjde najavo, že Josh použil pre svoj profil fotky svojho najlepšieho kamaráta – Taga (Darren Barnet). Toho sa Natalie podarí náhodou stretnúť – a je to. Dohoda dvoch nešťastníkov je na svete. Ona bude pred jeho rodinou predstierať, že je jeho priateľka (a neskôr aj snúbenka), a on jej pomôže získať Tagovu náklonnosť.

Love Hard RECENZIA
Zdroj: decider.com

Žánrovo spadá táto snímka pod spomínanú romantickú komédiu. Možno najkomickejšou scénou je tá, v ktorej Natalie spieva v bare karaoke (áno, takto si predstavuje zvádzanie), ale po otočení sa k publiku zistíme, že na jej tvári práve prebieha agresívna alergická reakcia o ktorej nevie. Je však ťažké nájsť akúkoľvek ďalšiu scénu, ktorá by v niečom zaujala, alebo aspoň prihodila na tvár úsmev. Tvorcovia recyklujú slávnu scénu z Love Actually vo svojom finále a snažia sa to celé zaobaliť do krásneho nostalgického záveru, čo im do istej miery aj vychádza. Stále tomu však niečo chýba, a tie chyby sú poznať najmä v jednotlivých postavách a ich slabých motiváciách.

Dvaja podvodníci, rovnaký osud

Téma podvodu je to, čo naše postavy spája a z čoho sa eventuálne musia obaja poučiť. Postava Natalie má však väčší problém ako to, že má za sebou sériu katastrofických schôdzok. To, čo jej urobil Josh, premieta do svojho vzťahu s Tagom – akurát v inej podobe. Smutné je tiež to, že ju počas celého filmu niekto ťahá z problémov.

Nie je schopná vyriešiť ich sama, je potrebné, aby sa zjavil mužský protagonista. Zachrániť ženu v ohrození je síce v prípade romantických komédií bežným (a niekedy aj milým) motívom, ale v prípade Love Hard toho bolo po čase už trochu príliš. Neuzavreto pôsobí aj Joshova linka. Natalie potrebuje ako svoju priateľku aj kvôli tomu, aby bol pre rodinu konečne dôležitý. Všetku pozornosť berie jeho brat – Harry (Owen Lin). Tento motív sa však nikdy nevyrieši a my preto ani nezistíme, či si k sebe títo dvaja bratia konečne našli cestu.

Love Hard RECENZIA – Zhrnutie

Snímka Love Hard priniesla ako zaujímavé a vtipné momenty (napr. scénu, kde Josh prerobí text k slávnej vianočnej piesni Baby, it´s cold outside), tak aj istý druh sklamania z toho, ako dej napredoval po silnej a dynamickej prvej polovici. Nina Dobrev je pre komédie dobrou voľbou a bolo by preto prínosnejšie vidieť ju v projektoch, ktoré využijú jej plný potenciál. Love Hard síce nie je novou vianočnou klasikou, ktorá nahradí Love Actually, ale je tu, keď človek potrebuje milú, vtipnú dvojicu, a dobre vyzerajúcu vedľajšiu postavu. Získava preto hodnotenie 6/10.