Ako dopadol svetoznámy balet v rukách Disney? | Luskáčik a štyri kráľovstvá RECENZIA

Luskáčik a štyri kráľovstvá RECENZIA

Disney si na nás koncom roka pripravilo tri veľké lahôdky. Adaptáciu svetoznámeho vianočného baletu, pokračovanie vydareného animáku a pokračovanie (reštart) muzikálovej klasiky. Na začiatok Novembra si teda zvolili práve balet Luskáčik, ktorého príbeh je pre mnohých veľkým symbolom Vianoc. Namiesto chodenia do divadla však štúdio chce aby ľudia chodili do kina a tak si ho pretavili do vlastného príbehu a pridali tomu trošku toho Disney čara.

Čo z toho teda vzniklo? Klasická rozprávka. Celé plynutie tohto filmu, jeho postavy a aj jeho zápletky z neho vytvárajú čistú rozprávku. Vďaka tomu sa však môžeme na film pozerať dvoma spôsobmi. Pretože síce je takáto rozprávka niečo, čo dieťa ocení, dospelý divák je dnes už zvyknutý pri rodinných filmoch na niečo viac. V tomto prípade to ale nedostane, čo je naozaj veľká škoda.

the nutcracker and the four realm trailer luskáčik trailer
Zdroj: ew.com

Na deti nezabudli

Vyváženie medzi dobrým filmom a dobrým detským filmom je niečo, čo dnes už najmä takéto gigantické štúdiá vedia zvládať. Niečo sa však muselo stať a príde mi to, akoby Disney pri Luskáčikovi nie len na túto stránku zabudlo, ale vykašľalo sa na ňu. Čo nám teda ponúkajú v Luskáčikovi je klasický príbeh dobra a zla, so všetkým čo čakáte že sa stane a s postavami, ktoré ste videli v takmer každej rozprávke. Všetko iba nasleduje danú štruktúru a film neprichádza s ničím inovatívnym ani novým.

Príbeh vás zaujme len natoľko, koľko mu vy dovolíte. Čím sa teda dostávam k deťom, ktoré ak majú radi rozprávky, užijú si v kine jednu naozaj peknú. Úprimne som však balet Luskáčik nikdy nevidel a mám z neho napočúvanú iba hudbu. Preto ma naozaj zaujíma, ako moc je vlastne táto adaptácia verná pôvodnému dielu. Nejak sa mi ale nechce veriť, že by sa toľko dekád chodilo milióny ľudí pozerať na takýto jemný a jednoduchý rozprávkový príbeh. To však porovnať naozaj nemôžem, len som z toho veľmi prekvapený.

luskáčik
Zdroj: elle.com

Herci nemohli očariť

Hlavné herecké role si tu zobrali Mackenzie Foy a Keira Knightley. Síce obe zaujímavé herečky, ktoré rozhodne nenudia, ich postavy sú veľmi jednostranné. Ani pri jednej sa herečky nemohli nejak vyslovene predviesť. O vedľajších postavách to platí rovnako a sám nerozumiem, čo v tomto filme robí Helen Mirren.

Film je u nás v slovenskom znení a som veľmi rád, že konečne po hodnej chvíli tu máme skvelo nadabovaný film. Výrazné hlasy, ktoré sa hodia k hereckým výkonom a absolútne neťahajú film dolu, ako sa už párkrát stalo. Dokonca by som povedal, že ho niekedy vyťahujú hore. Film však najviac žiari svoju vizuálnou stránkou a tu treba naozaj povedať, že ide o jeden z najkrajších filmov roka.

luskáčik

Nádherný vizuál

Či už kostýmy, make-up alebo efekty, všetko tvorí naozaj krásnu atmosféru. Doplňuje ich samozrejme aj krásna hudba, ktorá sem tam zahrá aj pár tónov od Tchaikovskeho, ktoré sú veľmi vítané. Nové témy od Jamesa Newtona Howarda však už nijak extra neočarili. Za to však môže aj dosť slabá réžia, ktorá mu veľký priestor až na pár scén neponúkla.

Z nového Luskáčika som teda veľmi rozpoltený. Príde mi to ako premárnená šanca, ktorá však splnila čo mala. Prišla s krásnym príbehom aj prevedením, ktoré len neponúklo nič nové. Zabaví cieľovku, a pre nás ostatných ubehne veľmi rýchlo. Naše oči sa pokochajú nádherným vizuálom a možno niekoho dobehne aj vianočná nálada. V dnešnej dobe tu však je už mnoho hraných a animovaných rozprávok, ktoré mieria niekam vyššie a snažia sa o trošku originálnejšie poňatia. Preto som trochu sklamaný, že Luskáčik sa medzi ne nezaradí. 7/10

Súhlasíte s mojou recenziou Luskáčika a štyroch kráľovstiev? Videli ste film? Ako by ste ho ohodnotili vy? Napíšte nám do komentárov.