Ako dopadlo vtipné pokračovanie úspešnej českej komédie? | Manžel na hodinu (recenzia)

Filmový debut režiséra a scenáristu Tomáša Svobody z roku 2014 rozpráva príbeh štyroch priateľov, ktorí spoločne prevádzkujú bazén. Ten im ale jedného dňa vypustí hygiena a štvorica už nemá kde hrať vodné pólo; ocitáju sa doslova na dne. Tak sa chlapi rozhodnú začať podnikať ako hodinoví manželia, ktorí si zakrátko nájdu klientelu medzi miestnymi ženami. Toto všetko dospeje do zdarného konca so zopár prekvapeniami.

Koncom tohto roku nám po dvoch rokoch Tomáš Svoboda prináša pokračovanie tejto úžasnej českej komédie s názvom Manžel na hodinu. Nasmejeme sa na dvojke v kine aspoň tak, ako sme sa smiali na prvom dieli? To sa dozvieme v recenzii.

Manžel na hodinu recenzia

Hlavné úlohy vo filme si zahrali doslova tí najlepší z najlepších. Celý príbeh akosi rozvíja postava Milana, ktorú si zahral sám veľký Bolek Polívka. Polívka opäť dokázal, že je na absolútnej špičke čo sa herectva týka. Zvyšok štvorice tvorili postavy Davida Novotného, Davida Matáseka a Lukáša Latináka, ktoré boli stvárnené úžasne. Ženskú časť hereckého obsadenia tvorili Eva Holubová, Zdena Studenková a Zuzana Norisová. Hercov chválim za jednu veľmi dôležitú vec: na plátne sa mi zdalo, ako by som sa ani nepozeral na fiktívne postavy hrané hercami, ale na ozajstných ľudí so zložitou a od ostatných rozličnou osobnosťou.

Hviezdne herecké obsadenie
Hviezdne herecké obsadenie

Nasmejeme sa teda v kine? Určite áno. Film je od začiatku do konca plný skvelého, originálneho a inteligentného humoru, takmer dokonalého. Nebolo ho ani príliš veľa, ale zasa ani málo. Režisér Svoboda dokázal nájsť zlatý stred a tak zaistiť, že sa celé kino smialo na takmer každom vtipe. Vo filme sa nadáva tak, ako bežne ľudia nadávajú aj v skutočnosti a humor tiež nie je dvakrát vhodný pre deti. Preto komédia automaticky postupuje na vyššiu priečku a má právo sa vyzdvihovať nad rozprávkami.

Zrecyklovaný príbeh

Scenár, ktorý taktiež tvoril Tomáš Svoboda, je napísaný úžasne. Dialógy medzi postavami sú vtipné, no popri tom nestrácajú pointu, nestávajú sa trápnymi a sú realistické. Príbeh samotný je taktiež skvelý, no dáva dojem, akoby bol trochu nasilu; akoby sa po prvom dieli už nemalo nič diať. Tento pocit sa ale po prvej tretine vytratí a myslíte už iba na absurdne vtipný príbeh.

Bojoví lachtani
Bojoví lachtani

Svoboda skvele využíva priestory v príbehu, kedy napríklad postavy cestujú z bodu A do bodu B a cestu nám ukáže v podobe vtipného skeču. Tak napríklad, postavy Boleka Polívku a Lukáša Latináka cestovali na Slovensko a potrebovali si zavolať, no mali vybitý mobil. Kryštof (Lukáš Latinák) teda vytiahol tablet a Milanovi (Bolek Polívka) prikázal, aby sa autom na diaľnici držal za medzimestským autobusom, aby sa mohol pripojiť na jeho free-wifi. Nasledujú panoramatické zábery na vtipne vyzerajúce auto, ktoré sa za autobusom na diaľnici drží zo dva metre; táto scéna skvelým, originálnym a vtipným spôsobom znázorňuje cestovanie postáv.

Príbeh ale, ako každý iný, ani v tomto prípade nie je dokonalý. Jedna, možno dve veci by sa dali vymyslieť aj lepšie a menej lenivo.

Ešte mi to nedá a musím sa vrátiť ku najlepšej časti každej dobrej komédie: ku postavám a hercom, ktorí ich stvárňujú. Veľmi sa mi páčilo, že každá postava má vlastnú osobnosť, ktorú aj dáva najavo. Počas filmu som ani nemal pocit, že sa pozerám na hercov, ale skôr sa mi zdalo, že sa pozerám na skutočných obyvateľov Nymburku s charakteristickými osobnosťami. Pri konci už má človek pocit, akoby postavy dokonalo poznal.