Zákaz pretáčania reklám sa odkladá
Televízne skupiny Markíza a JOJ pristúpili k odloženiu nepríjemného zákazu, ktorý by skoncoval s možnosťou preskakovania reklám pri sledovaní z televízneho archívu, upozorňuje Živé.sk. Tento zákaz mal vojsť do platnosti už 1. februára, avšak obe skupiny ho odložili na rôzne dátumy.
Časť možno naďalej preskočiť
Kým Markíza zakáže preskakovanie reklám, ktoré živia jej prevádzku, od 1. apríla, skupina JOJ ho presúva dokonca na 1. mája. Našťastie pre divákov však zákaz neznamená, že budú nútení sledovať celé reklamné spoty. Namiesto toho budú môcť po troch minútach reklamnú sekciu preskočiť. Jediným dôvodom ponechania aspoň takejto oklieštenej slobody v preskakovaní reklám je, aby stanice nestratili divákov.
Zákaz blokovania reklám prichádza dokonca aj na platformu YouTube. Tu je však k dispozícii prémiová služba, ktorá takéto reklamy aj naďalej kompletne odstráni. Najhoršie dopadnú tí, ktorí AdBlock používajú pravidelne – v takom prípade si videá nepozrú vôbec.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI v uplynulom roku 2023 udržala a medziročne zároveň výrazne posilnila svoju stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 29,6 % a konkurenčnú skupinu JOJ (20,8 %) tak predstihla s rozdielom 8,8 percentuálneho bodu.