„Investujeme do kvalitnej tvorby.“ Markíza reaguje na tvrdé slová operátora, ktorý ju viní zo zdražovania

Nenechajte si ujsť

Andrej Cvik
Andrej Cvik
Mám 23 rokov a moje 4 najobľúbenejšie veci na svete sú káva a moje dve mačky. A tá štvrtá je tajná.

Kto môže za zdražovanie TV služieb?

Slovákov 2. júla nepríjemne prekvapila správa operátora UPC, ktorý avizoval celoplošné zdražovanie svojich TV služieb. Každý balík bude drahší presne o 1 euro mesačne. Operátor ako dôvod uviedol rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve.

Od 1. júla vysielateľovi platí UPC výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne,“ informovalo UPC. Preto už počas jesene 2024 premietnu tento dodatočný náklad na svoje služby navýšením cien pre vyše 100 000 klientov.

V oficiálnom stanovisku, ktoré TV Markíza poskytla portálu REWIND.sk skupina tvrdí, že momentálne od 1. júla nastalo „len symbolické zdraženie za živé vysielanie (lineárne služby),“ ktoré už bolo dohodnuté v lete 2023. UPC pritom komunikovalo „výrazné zvýšenie ceny.“ Ku spomínanému zdraženiu možnosti pristupovať k TV Archívu sa Markíza nevyjadrila, operátor v tomto prípade spomínal navýšenie ceny „o niekoľko desiatok percent.“

Televízna skupina prízvukuje, že navýšenie ceny o 1 euro na strane operátora automaticky neznamená, že Markíza za služby účtuje UPC o rovnakú sumu viac. „Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora,“ uzatvára Markíza svoje vyjadrenie. Celé stanovisko si môžete prečítať nižšie.

slovenska_tv
Zdroj: Unsplash, PNGWing, UPC + úprava redakcie

Celé stanovisko Markízy ku situácii

Skupina Markíza sa neustále snaží výrazne zlepšovať svoju ponuku. Investujeme do kvalitnej tvorby a vlastnej produkcie, čo potvrdzuje aj náš rast trhového podielu. V tomto úsilí budeme pokračovať aj naďalej, aby si všetci naši diváci a zákazníci mohli užiť ešte viac zábavy, programov, športového obsahu a ďalších skvelých zážitkov.

Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky.

Momentálne (od júla) nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré sme vzájomne dohodli pred rokom (leto 2023). Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora.“

Mohlo by sa ti páčiť

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -