Kto vyhral – Jason Statham, žralok alebo diváci? | Meg: Hrozba z hlbín RECENZIA

Meg: Hrozba z hlbín RECENZIA

Tento rok sme tu mali veru dosť divných letných veľkofilmov. The Rock sa bil s opicou a mrakodrapom, Marvelovky raz fungovali a raz ani nie a Tom Cruise to bral zase až tak vážne, že pri natáčaní skoro zomrel. Kiná nás však pripravovali na ešte jeden zaujímavý letný počin. Na bizarný súboj medzi Jasonom Stathamom a žralokom Megalodonom. Z tohto teda mohli byť jedine dve veci – ukrutná blbosť, alebo blbosť čo zabaví.

Vďaka bohu, je to predsa len tá zábavná blbosť. Včera som si sadol na film, na ktorý som nemal žiadne očakávania, rozmýšľanie som vypol a túto jazdu si aj napriek mnohým veľmi hlúpym a až trápnym momentom, celkom užil. Ak teda dodržíte presne tento postup aj vy, dočkáte sa rovnakého zážitku, ktorý neskôr ani nemusíte ľutovať.

Jason Statham a jeho gang idú uloviť najväčšieho žraloka v histórii; Zdroj: hdqwalls.com

Film a nie zlepené scény

Z filmárskeho hladiska teda ide o ďalší odfláknutý príbeh, ktorý vznikol len preto, lebo filmári dostali zaujímavý koncept. Ale viete čo, aspoň z toho naozaj urobili film. Po tom, čo som tu tento rok v kinách videl, to aspoň konečne neboli len nejako pozliepané scény čo sa tvorcom nejakým zázrakom podarilo natočiť, ale skutočne film, ktorý aj mal nejakú tú svoju štruktúru.

Ako som povedal, ide o veľmi zaujímavý koncept a všetky veci, ktoré sa ho dotýkajú, sú naozaj super. Aj tie bizarné, aj tie vtipné a dokonca aj tie seriózne. Z takého úvodu som mal napríklad úplne skvelý pocit. Tvorcovia si dávali na čas, pekne nám predstavili situáciu a do diania nás nehodili len tak. Zbytok filmu tento začatý príbeh dokonca aj krásne rozvinul a nezmenilo sa to ani pri konci. Avšak scenár nemohol stáť len na krokoch, kam žralok pôjde a čo budú ľudia v danej situácii robiť, ale aj na postavách a ich zápletkách, kde film až neuveriteľne klišovito a najmä staromódne zlyhal (pričom tam mal hneď niekoľko možností, ako to urobiť lepšie).

Stathama si obľúbite už v prvých sekundách; Zdroj. youtube.com

Veľmi staromódne… naschvál?

Koniec filmu mi síce napovedal, že to tak bolo urobené naschvál, no bohužiaľ tento fakt tomu moc nepomohol. Viac o tom napísať nemôžem, keďže nechcem zachádzať do spoilerového teritória. Jason Statham je však sympaťák od prvých sekúnd a hrá klasického chlapíka, ktorého budete radi sledovať až do úplneho záveru. Bohužiaľ, to čo jeho postava musela riešiť keď zrovna žralok nebol na blízku, bolo naozaj hrozne neoriginálne a nezaujímavé. Možno milé, no nič viac.

Ostatné postavy tu teda majú čas len na dve veci. Posunúť hon na žraloka do ďalšieho levelu a popritom vravieť vtipy. Ten hon sa im ešte ako tak darí, no preboha, tie vtípky vôbec. Celý tento film sa snažil byť vtipný ako len môže, no podarilo sa mu to len málokrát. Iba traja herci sa tu totižto ukázali ako naozaj vtipní a to Statham, Wilson a malá Shuya Sophia Cai, ktorá bola dokonca jednou z najsvetlejších častí filmu. Ostatní však vyznievali hrozne trápne.

Megalodon dal naším hrdinom riadne zabrať; Zdroj: empire.com

Žiadne Čeluste, ale zábava

Efekty boli dobré, hlavne keď išlo o žraloka, no aj tak si myslím, že nám mohli tvorcovia ukázať ešte o niečo viac zaujímavejších scén. Sklamaný však nie som, keďže celkovo bola akcia naozaj skvelá. No a keďže išlo o hlavný ťahák filmu tak si ich užijete ešte o niečo viac, keďže trailery ukázali naozaj len kúsok toho, čo si pre hlavných hrdinov megalodon pripravil.

Hudba potešila, no a celkovo sa film jednoducho urobil ako má. Žiaden prehnaný ani chaotický strih, ani nečakané scenáristické veci. Stará klasika, ktorá však ironicky zaujme len novými scénami. Mohlo to byť lepšie, no nevadí. Ak ste sa na tento film tešili, určite nevyjdete sklamaní. Hlavne od toho nič nečakajte. Od Čelustí to má síce na míle ďaleko, no vďaka krásnej konzistencii, zábavným akčným scénam, Stathamovi a aj chvíľkovým momentom od ostatných hercov, ide o neškodný film, ktorý len varíruje hlúpe zápletky s nezaujímavými postavami. Na pobavenie v kine to však úplne stačí. 6/10

Videli ste film? Súhlasíte s mojím názorom? Napíšte nám do komentárov.