Z obyčajnej hry je zrazu únos človeka a Jason Bateman s Rachel McAdams si pripisujú ďalší komediálny triumf | Nočná Hra RECENZIA

Čo sa stane Jasonovi Batemanovi a Rachel McAdams keď sa ich nočná hra seriózne zvrtne?

Prvá poriadna komédia roka prichádza z dielne Warner Bros. No a verte neverte, úspech tohto filmu bude pre nich veľmi potrebný. Réžie tejto zaujímavej akčnej komédie sa totižto chopili John Francis Daley a Jonathan Goldstein, ktorí boli pred pár týždňami najatí do očakávaného DC filmu Flashpoint. Ako sa im teda podarilo presadiť pri takejto komédii, ktorá vyzerá ako ľahká stráviteľná udalosť?

Pri Nočnej Hre platí, čím menej viete, tým viac si film užijete. Nenechajte sa však oklamať popisom „akčná komédia“. Áno, nájde sa tu pár akčných scén, no skôr by som film zadefinoval ako komédia v pohybe. No a musím vám povedať, že som zo sály vychádzal príjemne prekvapený. Nie len preto, že termín komédia je splnený na jednotku, ale aj pre to, ako sa spomínaní režiséri tento film rozhodli zachytiť.

Nočná Hra nie je tradičná akčná komédia
Nočná Hra nie je tradičná akčná komédia; Zdroj: warnerbros.co.uk

Komédia s atmosférou

Už na začiatku vás udrie štýl a atmosféra filmu, no a ani jeden element snímok neopustí. Máme tu totižto podarenú komédiu, ktorá vie aj na kinoplátne krásne vyniknúť. Príbeh filmu je až moc jednoduchý, no títo chlapci to dokázali krásne roztiahnuť na 90 minút, a nenudíte sa ani raz. Poďme teda postupne.

Humor je vo filme naozaj skvelý. Tvorcovia si uchytili postavy veľmi dobre a dokonca sa im stíhajú venovať. Čím dlhšie film ide, tým sú ich hlášky (a aj situačné momenty) vtipnejšie. Ak by som mal ísť do detailov, tak vtipy sú fantasticky rozvrhnuté. Toto nie je rýchlo nastrihaná crazy komédia, tu sledujeme jednu humornú situáciu za druhou a medzi nimi máme solidný dej, ktorý je napriek úplnej ľahkosti veľmi zaujímavý.

Každá postava dostáva svoj čas zažiariť
Každá postava dostáva svoj čas zažiariť; Zdroj: warnerbros.co.uk

Herci

Film sa teda točí okolo ôsmich postáv a ako som už povedal, v tejto komédii sa im venujeme. Nie, nečakajte žiadnu hlbokú sondu do duše, no fungujú lepšie ako pri iných pokusoch. Čo ma privádza najmä k skvelému castingu, predovšetkým hlavných dvoch postáv, Jasona Batemana a Rachel McAdams.

Títo dvaja sa nielenže skvelo dopĺňajú, no každý tu má priestor zažiariť. Ak teda máte radi perfektné komediálne načasovanie a prirodzené hláškovanie, od oboch dostanete len to najlepšie. Skvelo vyznievajú aj herci Kyle Chandler a Billy Magnussen. Pri ostatných hranie trochu škrípe, no hlášky podávajú dobre.

Príjemné komediálne prekvapenie
Krásne natočené,skvelo zahraté a aj dobre zrežírované; Zdroj: variety.com

Príjemné prekvapenie

Najviac ma teda okrem niektorých humorných scén zaujala celá vizuálna a aj hudobná stránka filmu. Film je natočený chladne a veľmi uzemnene. Zábery sú častokrát čisté a pokojne nastrihané. Mnohokrát tu dokonca experimentujeme ako so strihom tak aj s kamerou. Strih skvelo dopomáha komediálnemu načasovaniu a kamera zase zachytáva akciu vskutku jedinečne. Máme tu one-shotku a veľa stabilnej kamery, ktoré dotvárajú výnimočný pocit z daných scén.

Jediné negatíva sú teda slabý a klišovitý dej (i keď tvorcovia si to uvedomujú a hneď nás niekoľkokrát ťahajú za nos, čo je opäť ďalšie veľké plus), pár netrafených vtipov no a trochu hlúpa zápletka pri jednom páre. Inak však ide o naozaj príjemné prekvapenie, kde v podstate režiséri a herci všetko robia na maximum, a je to vidieť. Som až rozčarovane prekvapený, ako krásne tento celok pôsobí. Režisérom teda patrí veľká pochvala, no a po tomto si myslím, že pripravovaný Flashpoint je v naozaj skvelých rukách. Konečne tu teda nemáme odfláknutý pokus o komédiu, ale film, ktorý ak by nemal konkurenciu akú má, môže vkľude kandidovať na najlepší februárový filmový počin. 7/10

Videli ste komédiu Nočná Hra? Súhlasíte s mojou recenziou? Napíšte nám do komentárov.