REKLAMA

Animátorovi väčšinou trvá animácia 4 sekúnd moderného animáku asi týždeň. Pri našom filme týždeň len jedna sekundu filmu,” hovorí tvorca filmu Spider-Man: Paralelné svety, vizionár Phil Lord.

Spider-Man: Paralelné svety je splneným snom každého fanúšika komiksov. Filmu, ktorý má momentálne hodnotenie 99% na Rotten Tomatoes a nomináciu na Zlatý glóbus, sa dokonalým spôsobom podarilo preniesť pocit z čítania komiksov na filmové plátno. Ako nový Spidey vznikal?

REKLAMA

Za filmom stojí kreatívna dvojica režisérov, producentov a filmových vizionárov Phil Lord a Christopher Miller, ktorí sa preslávili filmami 21 a 22 Jump Street a oceňovanými animákmi Oblačno, miestami fašírky či LEGO príbeh.

Zdroj: cineimage.ch

Keď za nami prišli zo Sony a povedali, že chcú, aby sme pracovali na novom Spider-Manovi, povedali sme nie, pretože ten príbeh bol spracovaný už veľakrát. Potom sme sa však začali rozprávať o tom, ako by sme ho spravilii a tak sme súhlasili – no hlavným hrdinom musí byť Miles! Miles je jednoznačne najvzrušujúcejšou postavou v komiksovom vesmíre Marvel, je dokonalým superhrdinom tejto doby,” hovoria Lord s Millerom.

Obaja filmári chceli vytvoriť zaujímavý a originálny film pre súčasnú generáciu. Jedným z najvýraznejších prvkov filmu je jeho dynamická vizuálna stránka, ktorá je diametrálne odlišná od toho, čo diváci očakávajú od moderných animovaných filmov. Sú v ňom momenty, keď sa obrazovka delí na panely ako v komiksoch,” hovorí Miller. Alebo záblesky, ktoré nám umožnili hrať sa s kompozíciami, zvláštne zvukové efekty, štylizované vizuály. Dúfame, že sme posunuli latku animácie vyššie a zmenili spôsob, akým sa budú filmy animovať v budúcnosti.”

Počítačová grafika umožňuje zobrazovať ľudí a miesta veľmi fotorealisticky. No my sme sa chceli priblížiť ku komiksovej animácii. Preto je na každom jednom zábere ručne kreslená vrstva, vďaka čomu má film v sebe viac emócií. Ak film zastavíte v ktoromkoľvek momente, bude vyzerať, akoby bol celý kreslený ručne. Animátorovi väčšinou trvá animácia 4 sekúnd moderného animáku asi týždeň. Keďže my sme však prepájali počítačovú animáciu s ručnými kresbami, týždeň trvala animátorovi len jedna sekundu filmu. Okrem toho je vo filme dva- až trikrát viac filmových políčok ako vo väčšine dnešných animákov,” hovorí Miller.

Spider-Man: Paralelné svety RECENZIA
Zdroj: polygon.com

Producentom a režisérom filmu pomáhal zhmotniť ich víziu nového superhrdinu dizajnér Justin K. Thompson, ktorý pracoval na filmoch a seriáloch ako Star Wars: Clone Wars či Oblačno, miestami fašírky.

Kresliť som sa ako malý naučil napodobňovaním komiksov a práve Spider-Mana milujem už od malička. Preto som bol nadšený, keď sa ma Chris a Phil spýtali, čo by som spravil, ak by som mohol vytvoriť animovaný filmový svet podľa komiksov,” hovorí Thompson.

Thompson hovorí, že výsledkom ich práce je unikátny animovaný film, ktorý kombinuje počítačovú a ručne kreslenú animáciu spôsobom, aký diváci nikdy predtým nevideli. Našim cieľom bolo porušiť pravidlá tradičnej počítačovej animácie, ktorá je presná a fotorealistická,” hovorí. Chceli sme vytvoriť vlastný obrazový jazyk plný jedinečných prvkov, farieb a tvarov – svet, v ktorom si môžete všimnúť prácu animátora v každej milisekunde.”

Spider-Man: Paralelné svety RECENZIA
Zdroj: cbr.com

Šéf oddelenia animácie postáv, Josh Beveridge: Veľkou výzvou bolo vytvorenie rovnováhy medzi realizmom a animáciou. Aby sme preniesli pocit z čítania komiksov na plátno, museli sme zmeniť pravidlá toho, ako vnímame svet. Preto sme sa rozhodli animáciu jemne upraviť v štýle pop art. Keď vidíte Spider-Mana v hranom filme, nikdy mu úplne neveríte, keďže popiera fyziku. No animácia vám dovolí vôbec sa fyzikou neriadiť.”

Nové možnosti animácie

Šéf tímu animátorov príbehu Paul Watling (Hotel Transylvánia 2, Šmolkovia: Zabudnutá dedinka) hovorí, že film získal tým, že je animovaný, veľa výhod oproti hraným filmom o Spider-Manovi. Hrali sme sa s vizuálnou stránkou filmu tak, ako to pri hraných filmoch nejde,” hovorí. Vo filme je napríklad naháňačka vo vzduchu s Milesom, Peterom a newyorským vlakom, pričom Miles a Peter sú o seba zachytení. Bol to sen každého animátora, keďže režiséri nás vôbec nekrotili, práve naopak – hecovali nás, aby sme skúšali stále šialenejšie veci. Dali sme do toho všetko, rôzne uhly, rozhýbaný obraz, komické prvky, policajné autá, vďaka ktorým vo filme vzniklo napätie. Nemyslím, že sme Spider-Mana niekedy videli práve takto.”

Dizajnér Justin K. Thompson hovorí, že počas procesu bolo pre celý tím dôležité držať sa komiksovej estetiky, no skombinovať ju s najnovšími možnosťami 3D technológii. Ideálne by bolo, keby každé jedno filmové políčko vyzeralo ako samostatná ilustrácia,” hovorí. Nechceli sme, aby film vyzeral dobre len v celkoch. Bodky, rôzne odtiene, rozdelený obraz – to všetko funguje v 3D svete dosť bláznivo, no vďaka tomu získate jedinečnú možnosť aspoň na chvíľu žiť v komikse.”

Zdroj: PR Itafilm