Smartfóny OnePlus 10 Pro majú problém so základnou doskou
Smartfón OnePlus 10 Pro sa práve dostáva do pozornosti verejnosti pre problémy so základnou doskou. Vlajková loď výrobcu, ktorá pred dvomi rokmi stála viac ako tisíc eur, v tomto roku stojí priemerne niečo viac ako polovicu. Tento dramatický pokles prichádza krátko po tom, čo cena modelu ešte v marci prekvapivo vystrelila na priemerných 996 eur.
Vlastniť mobilný telefón s hodnotou okolo tisíc eur nie je iba vecou určitej prestíže, ale aj odrazom vysokých očakávaní.
Zákazníci počítajú s tým, že budú počas najbližších rokov využívať plný potenciál špičkového zariadenia. Ani jeden z nich neočakáva, že hneď po skončení dvojročnej záručnej lehoty začnú tieto telefóny hromadne vykazovať rovnakú chybu. A to natoľko zásadnú, že oprava nebude dávať žiadny zmysel.
Škandál značky OnePlus pripomína Intel
Spoločnosť OnePlus čelí vážnym problémom s kvalitou svojich vlajkových lodí. Mnohí používatelia na celom svete hlásia náhle a úplné zlyhanie svojich zariadení spôsobené poruchou základnej dosky. Telefóny prestávajú reagovať, obrazovka zostáva čierna a žiadne bežné postupy, ako je reset alebo nabíjanie, nevedú k náprave.
Aktuálny problém značky OnePlus pripomína škandál spoločnosti Intel. Jej procesory Core i9 13. a 14. generácie, inak známe aj ako Raptor Lake a Raptor Lake S, sa jednoducho kazia a nie je možnosť ich opraviť.
Základná doska ako hlavný vinník
Podľa zverejnených informácií sa zdá, že problém spočíva v hardvérovom zlyhaní základnej dosky. Toto zistenie potvrdzuje viacero používateľov, ktorí svoje zariadenia odovzdali do autorizovaných servisných stredísk.
Náklady na opravu sú pritom neúmerne vysoké a často sa blížia cene nového telefónu. Oprava má stáť až 450 eur, pričom cena nového kusu OnePlus 10 Pro je momentálne do 600 eur. Ide pritom už o dvojročný model, ktorého medzičasom prekonali ostatné modely výrobcu aj konkurentov.
Aktualizácie softvéru môžu situáciu zhoršiť
Niektorí používatelia tiež uvádzajú, že problém sa objavil po inštalácii najnovšej softvérovej aktualizácie. To vedie k domnienke, že chybný softvér môže v kombinácii s už existujúcimi hardvérovými problémami spôsobiť úplné zlyhanie zariadenia.
Dodajme, že poškodenie základnej dosky patrí k menej častým, ale o to vážnejším servisným problémom telefónov, tabletov aj počítačov. Niekedy má ich zlyhanie na svedomí mechanické poškodenie, vniknutie vody či prachu, inokedy môže byť príčinou samotná výroba a komponenty.
Na reakciu OnePlus verejnosť stále čaká
Zatiaľ nie je známe, aké kroky podniká spoločnosť OnePlus pre riešenie tejto situácie. Používatelia očakávajú, že výrobca prizná zodpovednosť za vzniknuté problémy a ponúkne adekvátne riešenia, ako sú bezplatné opravy, predĺžená záruka alebo softvérové aktualizácie, ktoré by odstránili príčinu porúch.
To by však musela mať spoločnosť za preukázané, že pochybila ona. Navyše, aj keby sa tak stalo, po uplynutí záručnej doby by rozhodnutie o bezplatnom servise bolo jej ústretovým rozhodnutím.
Reputačné dôsledky
Údajná masívna poruchovosť vlajkových lodí OnePlus môže mať vážne dôsledky pre reputáciu tejto značky. Nespokojní zákazníci sa veľmi pravdepodobne od OnePlus odvrátia a negatívne skúsenosti budú šíriť ďalej, čo môže viesť k výraznému poklesu predaja.
V predaji špičkových smartfónov, akými produkty od OnePlus sú, je významným faktorom reputácia výrobcu. Ak sa o ňom šíria správy, že vyrába netrvácne nekvalitné produkty, v komunite platiacich zákazníkov to môže vyvolať obavy a kritické ohlasy. Investovať do telefónu tisíc eur a už po dvoch rokoch riešiť jeho nefunkčnosť totiž nechce nikto.
Oneplus 3t funguje doteraz najskôr mne a teraz synovi, ja mám už 4,5 roka Oneplus 7T pro a nieje s ním žiaden problém.
len raz asi pred 10 rokmi som si kupil one plus myslim ze to bol este model 3 a prestal ist tiez po poruche zakladnej dosky od tych cias mobil one plus nekupujem
Ktorá aktualizácia to zhoršuje? Ktoré rom na to trpia? Je to v globáli alebo Číne? Robí to oficiálne vidanie alebo Čínske kde prehrávaju soft? Však nič konkrétne nepíšete… Článok o ničom…
Toto isté malo aj ďalšie Poco (konkrétne M3 Pro), ktoré prestalo nabíjať a fix bol oprave odporov na doske. Kupoval som dokopy 4 (deťom, známym) a 3 skončili nefunkčné
Niečo podobné bolo v globálnom rozsahu aj s Poco X3 Pro. Tam tiež bola HW vada na základnej doske, telefón po uplynutí záruky sa začal svojvoľne reštartovať.. až dokým nevydýchol naposledy. Tým pádom Poco u mňa skončilo a nekúpim si od nich nič aj keby mali produkty v 90% zľave. Jediná záchrana bolo vraj preguličkovať procesor, samozrejme na vlastné náklady.