Pomôže nám film odhaliť temné tajomstvo o padlých anjeloch, alebo môže ísť táto adaptácia úspešnej knihy do pekla? | Pád (recenzia)

Od počiatku riadnej kinematografie sa toto umenie zameriava prevažne na rozprávanie ľubovoľného príbehu. Mnohokrát však došlo pri produkcii filmu k problému práve v tak prvotnej fáze, ako vymýšľanie zápletky. Preto nie je vôbec hanbou, ak si režisér či scenárista pre svoju snímku vypožičia už funkčný a overený príbeh. Kde takéto príbehy nájdeme? Predsa v knižnici v knihách. Na výber máte z tisícok dejových línií, od tých najjednoduchších až po tie najzložitejšie.

Na druhú stranu je rozdiel, ak je filmár poverený úlohou ešte dôležitejšou. Ide o veľkú česť mať na starosti natáčanie filmovej adaptácie úspešných kníh. Práve toto mal režisér Scott Hicks na starosti – natočil fantasy drámu menom Pád, založenú na jednej z piatich úspešných kníh s rovnakým menom. Ako to však dopadlo? Predčil film svoju knižnú predlohu? Alebo ide len o napodobeninu Twilightu, ktorá má z tínedžerov vybúchať peniaze? Na tieto otázky vám odpovie Pád recenzia.

pád recenzia
Zdroj: moviescounter.com

Pád recenzia

Film (podľa knihy) sa môže chváliť skvelým príbehom, ktorý znie nasledovne: Dej nasleduje a točí sa okolo mladého dievčaťa menom Lucinda Price, ktorá je poslaná na špeciálnu školu Meča a Kríža potom, ako je obvinená z vraždy chlapca – spôsobením požiaru. Jej čoraz realistickejšie halucinácie neustupujú a pomaly sa dostáva do stavu beznádeje. V škole však stretne Daniela, mladého chlapca, ktorý ju nevysvetliteľne priťahuje – nemôže sa zbaviť pocitu, že ho už odniekadiaľ pozná. Všetko sa však vysvetlí potom, ako zistí, že ide o padlého anjela, ktorý ju miluje už po tisícky rokov.

Žiaľ, ani jednu z pôvodných kníh spisovateľky Lauren Kate som nečítal. Aj napriek tomu však môžem usúdiť nasledovné: Najväčším pozitívom filmu je bezpochyby príbeh. Ironicky je teda najlepšia stránka filmu tá, ktorá je jednoducho opísaná z knihy. Na tom, že je príbeh prevzatý z knihy nie je nič zlé, nepochopte ma zle, veď práve o tom sú filmové adaptácie. Potom, ako som si narýchlo niečo málo zistil o knižnej predlohe som však zistil, že filmový príbeh je veľmi zjednodušený a celkom dosť mu chýba. Snímka pritom prvý diel zakončila cliffhangerom a záverečnou scénou, ktorá hovorí, že filmári určite plánujú pokračovanie. Či sa ho však ale naozaj dočkáme sa zdá čoraz menej pravdepodobné.

pád recenzia
Zdroj: teamworld.it

Napodobenina Twilightu, či hlúposť pre tínedžerov?

Nadávať na film iba kvôli tomu, že spadá pod žáner fantasy pre mladistvých a dospievajúcich by bolo hlúpe. Predsa len, ľudí je na svete mnoho – mnoho typov osobností, mnoho vekových kategórií a mnoho rôznych hodnôt tolerancie absurdity. Objektívne sa však dá povedať, že nejde o snímku s ohromnou výpovednou hodnotou. Som si istý, že čitateľom a fanúšikom originálnych kníh sa film bude páčiť. Ak však zájdete do kina s vysokými očakávaniami, budete sklamaní. Nejde totiž o vizuálne nádherné spracovanie epického príbehu s geniálnym scenárom a rozvážnym filmárskym umením.

Príbeh je viac než predvídateľný. Po úvodnom príhovore, ktorý slúži ako lenivá cesta oboznámenia diváka s históriou vesmíru je vám hneď jasné, o čom film bude a ako zhruba sa dej skončí. Mnoho scén bolo priam primitívnych. Za pochvalu však stojí fakt, že sa dej zbytočne nenaťahoval a stupňujúcim sa tempom sa približoval finále.

pád recenzia
Zdroj: movpins.com

Je mi jasné, že finále malo zapôsobiť napínavo, strašidelne a akčne. Výsledok bol však celkom odlišný. Záver filmu je chaotický, odfláknutý, nekvalitný a vizuálne vás sklame. Zbytočne nevyužil obrovský potenciál, ktorý príbeh má. Viem si celkom reálne predstaviť, že by šlo o úžasný film, keby sa jeho dej odohrával napríklad v 19. storočí. S príbehom o diablovi a anjeloch, ktorý sa odohráva v súčasnosti je totiž veľmi ťažké sa stotožniť.

Herecké obsadenie a zvyšok filmárstva, ktoré môže ísť do pekla

V hlavných úlohách si zahrali Hermione Corfield a Jeremy Irvin. Táto dvojica nádherných ľudí si zahrala večne nerozlučný pár, ktorý sa počas filmu zbližuje pomocou opäť predvídateľných a miestami trápnych scén. Zvyšok hereckého obsadenia tvoria Addison TimlinJoely RichardsonLola KirkeHarrison Gilbertson a príliš veľa ďalších. O hereckých výkonoch sa nedá povedať nič negatívne, ale do nebies by som ich taktiež nevychvaľoval. Veľmi na mňa však zapôsobila Lola Kirke v roli vtipnej a inteligentnej Penn, ktorá mala k dispozícii zdanlivo nekonečné kvantum múdrych narážok a vtipných hlášok. Táto postava bola bezpochyby tou najlepšou časťou filmu.

pád recenzia
Zdroj: youtube.com

Scenár podľa knihy od Lauren Kate mali na starosti až traja ľudia. Michael Arlen Ross, Kathryn Price a Nichole Millard sa pri písaní scenára pravdepodobne striedali, zatiaľ čo druhí dvaja v štúdiu varili kávu a piekli palacinky. Úžasnú predlohu totiž nezvládli využiť a jej potenciál doslova vyplytvali. Režisér Scott Hicks už potom len robil, čo bolo v jeho silách a neodvratný pád do pekla sa snažil spomaliť. Zapôsobiť sa však dokázalo skvelému soundtracku, ktorý mali na starosti Rick Garcia a Liela Avila.

Je mi to ľúto, je to veľká škoda. Úspech kníh sa filmu zopakovať jednoznačne nepodarilo. Knižnú predlohu snímka plne nevyužila, zabudla na mnoho dôležitých vecí a celkom premárnila obrovský potenciál príbehu. Extrémne trápne a až komicky predvídateľný príbeh rozprávaný pomocou filmárstva, ktoré sa dá prirovnať k nízko rozpočtovým seriálom je zakončený urýchlene a chaoticky, bez nijakého zmyslu a pocitu naplnenia. Jedinou pozitívnou stránkou filmu bol celkom realistický a príjemný humor, ktorý sprevádzal zopár sympatických postáv. Fanúšikom knižných predlôh sa film pravdepodobne aspoň trocha zapáči. Kvôli prevahe cliché nad originalitou dostáva film Pád hodnotenie 4,5/10.