Pauza Elden Ring naozaj existuje. Bude to však chcieť mnoho kliknutí, aby ste sa k nej dostali

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Tri roky čakania skončili

Áno, fantastické Sekiro: Shadows Die Twice vyšlo ešte v roku 2019, čiže čochvíľa oslávi tretie narodeniny (konkrétne dvadsiateho druhého marca). Ešte v tom istom roku bol ale predstavený projekt, na ktorý skalní fanúšikovia titulov od FromSoftware netrpezlivo čakali. Malo totiž ísť o rýdze RPG ako z čias Demon’s Souls, Dark Souls alebo gotického projektu menom Bloodborne. Ako isto viete, šlo o Elden Ring, pričom najnovšie zvedaví hráči odhalili, že pauza pre tento titul existuje a viete ju využiť vo svoj prospech.

Úspech čakali mnohí (medzi nimi som, logicky, bol i ja), avšak len málokto tušil, že Elden Ring sa dočká takýchto reakcií. Metascore o hodnote 97 % na platforme osobných počítačov je nevídané a to aj na pomery hier z produkcie dnes už ikonického FromSoftware. Aj ja sám môžem potvrdiť, že ide o nevídané RPG, ktoré v sebe skrýva zaujímavý dizajn otvoreného sveta, nepredvídateľnosť a dynamickosť prostredí, no v prvom rade bravúrny súbojový systém.

Ten využíva množstvo funkčných a zaujímavých RPG mechaník, ktoré vo vzájomnom pôsobení vytvárajú komplexný taktický prvok. Zmienený prvok vo veľkej miere ovplyvňuje fungovanie stretov a, dokonca, aj vašu súbojovú výhodu, prípadne nevýhodu. Zásluhou početnosti vybavení, predmetov, chladných zbraní a rôznych lukov prinášajú vývojári na stôl množstvo možností, ktoré (minimálne v mantineloch originálnych Souls hier) pôsobia revolučne.

Tak či onak, používatelia predsa len narazili na problém, ktorý dlhé roky obrastá všetky žánrové tituly. A ním bola nemožnosť hranie v ľubovoľnom momente zastaviť. Šikovní hráči ale predsa len našli legitímny krok, ktorým sa k takzvanej pauze dopracovať viete. Chce to ale viac úkonov.

Pauza surového titulu Elden Ring existuje

Čítate správne. Elden Ring ako taký viete zastaviť a to aj bez použitia akýkoľvek módov. Aby ste rozumeli, na platforme osobných počítačov už vznikli módy, ktoré hru upravujú a umožňujú ju v offline režime kedykoľvek zastaviť. Aktuálne ale píšem o legitímnej ceste, ktorá je dostupná pre úplne každého hráča.

Počas akéhokoľvek momentu môžete hru zastaviť nasledujúcim spôsobom – musíte otvoriť menu vášho vybavenia, následne stlačiť tlačidlo pomoci (pre PlayStation 5/PlayStation 4 je to Touchpad) a zvoliť si možnosť s textom menu explanation. Aby sa všetko stalo zrejmým, prikladám aj video, ktoré celú akciu a teda celý trik predstavuje v praxi.

Ako vidíte, hra je bezproblémovo zastavená a v prípade, že to potrebujete, môžete si na pár minút odbehnúť niekam preč. Ostatne, sám som trpko zistil, že ak náhodou zostanem v ľubovoľnej časti hlbokého lesa, môže sa stať, že ma naberie kanec a roztrhá môj charakter na kusy. Prípadne s prechodom do nočnej časti dňa sa z útrob kraja Limgrave vyroja monštrá a zabijú ma.

Najmä preto je fajn, že sa titul dá zastaviť, i keď takto neobratným spôsobom. Každopádne, ak ste ďaleko od takzvaného Site of Grace, viete hranie pozastaviť a následne sa k nemu vrátiť bez toho, aby sa pohol čas vo virtuálnom svete.

Čo však hovoríte na tento trik? Využijete ho, prípadne sa vám nestáva, že v priebehu dlhotrvajúceho boss fightu si náhle musíte odbehnúť na záchod? Alebo ste túto metódu už dávno poznali? Pokojne sa podeľte o svoje zážitky z hrania prostredníctvom komentárovej sekcie.

Zdroj: destructoid.com

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

- REKLAMA -

Najnovší obsah

- REKLAMA -