Po siedmich rokoch príbeh pokračuje
Fanúšikovia čakali poriadne dlhú dobu, pokiaľ sa dozvedeli ako bude pokračovať život Joela a malej Ellie. Zdá sa pritom, že záujem zo strany verných nadšencov i príležitostných hráčov bol a stále je obrovský, nakoľko predaje The Last of Us Part II hovoria o jednom z najúspešnejších projektov terajšej generácie.
Mali by sme upresniť, že sequel jednej z najobľúbenejších a najlepšie hodnotených hier minulej generácie to vôbec nemal jednoduché. Jednak z dôvodu, že Neil Druckmann vedome odmietol nasledovať zaužívanú cestu tradičných pokračovaní, čiže sa snažil vymaniť z okov stereotypov i očakávaných žánrových klišé, čo mnohí neboli schopní pochopiť.
Ako by to ale nestačilo, unikol takmer kompletný scenár, ktorý bez hlbšieho kontextu prezrádzal mnohé informácie. Jednotlivé príbehové súčasti spustili masívnu vlnu nevôle a odporu k pokračovaniu, čo sa odráža i na takzvanom review bombingu. Platforma Metacritic hovorí jasne – hráči The Last of Us Part II z celého srdca nenávidia.
Predaje The Last of Us Part II lámu rekordy
Ešte predtým, než na záver článku spoločne zagratulujeme vývojárom z Naughty Dog, poďme sa pozrieť na „objektivitu“ hráčskych recenzií The Last of Us Part II. K tomu by sme mohli využiť jasne dané štatistiky.
Marvel’s Spider-Man, titul určený pre mainstream hráčov, ktorý je súčasne vhodný takmer pre všetky vekové kategórie, na už spomínanom portáli ohodnotilo niečo málo pod 5000 ľudí. Open world akcia z populárneho Marvel univerza pritom vyšla takmer pred dvomi rokmi.
Veľkolepé God of War sa taktiež pozrelo na naše herné obrazovky spočiatku roku 2018, no a odvtedy ho ohodnotilo približne 14 000 ľudí. Viete koľko hráčov vyjadrilo svoje pocity, ktoré nepochybne pramenili z kompletného dohrania druhého The Last of Us? Neuveriteľných 91 000… a to ubehol týždeň od vydania hry.

Ide o niečo obdobne nezmyselné, ako v prípade Death Stranding. Áno, i pri najnovšej hre Hidea Kojimu prišlo množstvo hráčov (samozrejme, bez vyskúšania výsledného produktu) negatívne hodnotiť jeho myšlienkovo ambiciózny simulátor post-apokalyptického poslíčka, ktorý každou hodinou naberá na komplexnosti.
Vieme taktiež to, že práve prvotina Kojima Productions sa až tak dobre nepredávala. I napriek tomu ju ohodnotil trojnásobný počet užívateľov než Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. A to pritom poslednú MGS hru priamo od Kojimu hráči milujú, velebia jej taktické možnosti a do detailov prepracovaný gameplay balansujúci na pomedzí strieľačky a stealth počinu.
Ide o pokrytectvo?
Takéto správanie opätovne podtrhuje fakt, že mnohí hráči bez problémov stratia svoju objektivitu a triezvy pohľad. Stačí, že sa dozvedia o niečom, čo im prekáža, prípadne nezapadá do ich názorového spektra.
Samozrejme, každá recenzia i dojmy sú subjektívne, avšak väčšinou by daní hodnotiaci minimálne mali poznať kompletné dielo, odohrať ho a až následne vynášať ortiele, čo sa v tomto prípade úplne očividne nedeje. Koniec koncov, ide o hru a ani preštudovanie desiatok analýz a gameplay videí nedokáže sprostredkovať zážitok z osobného kontaktu počas vlastného hrania.

Samotné predaje pritom len potvrdzujú, že je vo svete množstvo fanúšikov, ktorých dostupné leaky príliš nezaujímajú a sú schopní legitímne zhodnotiť kvality pokračovania. Je pritom jedno, či si myslia, že ide o priemernú, výbornú, alebo fantastickú hru (hodnotenia 0 z 10 sú pri prítomných súčastiach a produkčných hodnotách čírym nezmyslom).
Aby sme však na záver prešli k presným číslam, novinke sa podarilo počas prvých troch dní predať štyri milióny kusov. Tým sa The Last of Us Part II stalo najrýchlejšie predávajúcou sa Sony exkluzivitou tejto konzolovej generácie.
Naughty Dog porazil Spider-Mana s 3,3 miliónmi predaných kópií. Pokoril i God of War (to predalo 3,1 milióna kusov za prvé tri dni). Neil Druckmann sa, samozrejme, podelil o svoje nadšenie a je rád, že mnohí o hre diskutujú a preberajú jej nastolené sociálne témy.
Nakoniec, predaje hovoria za všetko. Nemôžu síce reprezentovať kvalitu dostupného obsahu, avšak minimálne podtrhávajú pokrytectvo celosvetovej hráčskej komunity. Tá totiž týždeň pred vydaním na všetkých internetových sieťach hlásala o zrušení objednávok. A teraz jasne vidíte, ako to v skutočnosti dopadlo.
Čo si myslíte vy o predajoch The Last of Us Part II? Považujete hráčske hodnotenia za relevantné, prípadne v nich vidíte iba nespokojnú menšinu, ktorá vždy počuť najviac? Určite nám dajte vedieť prostredníctvom komentárov.
Zdroj: vg247.com