Prvé dojmy z Far Cry 6 – Vitajte v Yare

Nenechajte si ujsť

Róbert Herda
Ahoj, ako si si už mohol prečítať, volám sa Róbert. Videohrám, knihám a hlavne kinematografii ako médiám, ktoré sú určené na rozprávanie príbehov, sa venujem už nejakú tú dekádu (ak si dobre pamätám, tak vlastne od dôb, čo som začal registrovať okolie). Najmä preto sa snažím všetko, čo z týchto oblastí prichádza skúmať a nezriedka analyzovať. Momentálne pracujem aj na vlastnej tvorbe a popritom sprostredkúvam čitateľom rôzne novinky, dojmy a recenzie z týchto oblastí.

Schéma Ubisoftu je späť

Áno, aj naša redakcia patrila medzi šťastlivcov, ku ktorým sa dostali kódy k azda najočakávanejšiemu hernému mainstream projektu terajšej jesene. Je však nutné zdôrazniť, že ide o naozaj veľký AAA titul a preto vydať kompletnú recenziu ihneď na spadnutie embarga, by bolo viac-menej kontraproduktívne. Namiesto toho tu ale sú prvé dojmy z hrania Far Cry 6, ktoré detailne mapujú úvodnú desiatku hodín. Po nich bude nasledovať ďalší podobný článok (po štyridsiatich hodinách) a až následne vyjde kompletná a logicky aj adekvátne komplexná recenzia novinky z produkcie haneného a súčasne milovaného Ubisoftu. Ako na mňa teda zatiaľ pôsobí tropický výlet do diktatúrou zmáhaného ostrova?

Ešte pre upresnenie napíšem, že zmienení tvorcovia z Francúzska spravidla prichádzajú s naozaj kolosálnymi projektmi. Minimálne teda za posledné roky. Stačí sa pozrieť ako veľké bolo Far Cry 3 alebo Assassin’s Creed 2, no a následne ich porovnať s Assassin’s Creed Odyssey a Far Cry 6, ktorému sa venujú dnešné prvé dojmy. Asi uznáte, že ide o najmenej trojnásobné zväčšenie. A to ako rozlohovo, tak aj prítomným obsahom.

V snahe získať najväčšie možné zblíženie sa s obdobne veľkým titulom, som sa nakoniec rozhodol pre takéto rozdelenie, ktoré zabezpečí, že prítomný ostrov Yara prejdem pedantne a takmer dokonale. Ostatne, za zhruba pätnásť hodín úplne neprejdete niekoľkými ostrovnými sekciami a nespoznáte dostupné možnosti hrania. V texte preto ide primárne o úvod a prvé krôčiky, ktorými sa moje virtuálne nohy vydali.

Prvé dojmy Far Cry 6 sú…

Nemožno hovoriť o akýchsi negatívnych pocitoch, kedy by som si hranie vyložene neužíval. Vlastne, práve naopak. Nebudem sa tu aktuálne púšťať do podrobností a preto si naratívne pozadie a iné špecifické konkrétnosti momentálne nechám pre seba (čiže do finálnej recenzie), no považujem za nutné upozorniť na jeden fakt – ním je skvelá filmová prezentácia.

Zo starších Ubisoft hier modernej éry ako Ghost Recon Breakpoint alebo aj taký Wildlands som zvyknutý na pomerne kŕčovité dialógy a prehnaný macho štýl, ktorý primárne spôsobuje zahanbené odvrátenie zraku, než vzhliadanie k postu nezničiteľného alfa samca. Far Cry 6 je ale omnoho uvoľnenejšie a hoci z toho všetkého srší testosterón, nechýba tu zdravý a adekvátny nadhľad, ba dokonca ani ostré dialógy, ktoré sú funkčne a efektívne humorné.

Následná réžia a timing prítomných scén výborne funguje. Autori tým dotvárajú trpko-sladký podtón celej záležitosti balansujúcej na hrane americkej satiry a seriózneho poňatia diktátorstva a moderného komunizmu v odľahlom trópe. Z úvodných hodín to na mňa pôsobí mimoriadne dobre a verím, že sa v takomto duchu bude niesť i zvyšok hry. Teraz to ale prehlásiť nemôžem a preto si na odpoveď ešte chvíľku počkáte. Každopádne, vedzte, že minimálne z môjho pohľadu tvorcovia zachytil skvelú kombináciu medzi vážnym a humorným a výsledok ma mimoriadne baví. Zatiaľ.

Odvrátená strana mince

Samotný úvod tak trochu klame telom. Po skriptovanej stealth pasáži nasleduje pomerne dobrodružne ladený začiatok na jednom z exotických ostrov. Ten zaváňa duchom pôvodnej hry. V rámci nej ste sa plahočili zelenou džungľou a bojovali s vojenskými jednotkami. Adventúrne prvé krôčiky ale naozaj sú iba prvými krôčikmi a takmer okamžite dostávate do ruky prvú automatickú pušku. Vydávate sa totiž na revolučný boj za zvrhnutím Antóna Castilla, miestneho diktátora a samozvaného spasiteľa.

Sprievodnými postavami sú opätovne podivuhodné ľudské bytosti, ktoré ťažia zo svojej charizmy a prirodzenej zábavnosti. Sú to postavičky, s ktorými sa takmer okamžite stotožníte a chcete s nimi zažívať rôzne bizarné dobrodružstvá, čo považujem za dobrý autorský zámer. Scenáristi tentokrát nezachádzajú do vôd trápnosti a držia sa v prijateľných kvalitatívnych vodách. A dokonca aj ten aligátor so zlatým zubom je do diania vtiahnutý s ľahkosťou a prirodzenosťou.

Možno ste si všimli, že je tu iba malá zmienka o hlavnom antagonistovi. Zámerne sa aktuálne nevyjadrujem k jeho hereckému výkonu a scenáristickým cestičkám súvisiacim spolu s ním. Línia s Diegom, jeho synom, vyznieva zaujímavo a verím, že ju autori ešte v neskorších fázach zúročia. Preto si svoje dojmy z Antóna v podaní Giancarla Esposita nechám pre finálnu recenziu a úplne záverečný hodnotiaci text zo šiesteho ďalekého plaču.

FC 6

Réžia: Michael Bay

Tábory, zbrane, príbehové misie, strieľanie a výbuchy. Veľa výbuchov. Zhruba takto sa dá zhrnúť hlavná náplň najnovšieho prírastku do početnej rodinky first person shooter titulov. Ako som už zmienil vyššie, tvorcom sa darí šikovnými filmovými scénami stimulovať hráča k tomu, aby nemal pocit, že len tupo cestuje džungľou a kosí zástupy opálených ozbrojencov.

Keď následne dôjde na samotné strieľanie, je to zábava. Viac než slušná zábava. Neprekvapuje ma, že gunplay je výborný a to ako zvukovo, tak i pocitovo, keďže Ubisoft má nepochybne veľký rozpočet a množstvo vývojárov po ruke. Tí sa aj v tomto prípade postarali o to, aby to pálenie malo adekvátny ťah a mohutnosť.

K tomu si, samozrejme, môžete pripočítať pomerne veľké možnosti prístupu ku konkrétnym pevnostiam alebo skupinkám. Preferujete zakrádanie sa a pomalú elimináciu? Tvorcovia dizajnovo a architektonicky prispôsobili prostredia takémuto postupu. Radi by ste vzali do ruky útočnú pušku, zopár granátov a všetko divoko vyzabíjali? Nech sa páči.

Far Cry 6 - hrateľnosť

Revolúcia v horúcich trópoch

Že ste taktický bojovník a najskôr si priestor dobre obhliadnete, no a následne zaútočíte z najvhodnejšieho miesta? I pre vás tu priestor je. A dokonca aj výrobné stoly, kde si upravíte muníciu na konkrétny typ oponenta. Áno, workbench, okrem unikátnych zbraní a doplnkov, využijete na tvorbu odlišných typov nábojov, ktoré sú účinnejšie alebo menej účinné voči tomu, prípadne onomu vojakovi.

Dohromady to dáva hrateľnosťou funkčnú hru, ktorá pôsobí zábavne. A to je pri akomkoľvek projekte snáď to najdôležitejšie. Súčasne je nutné upozorniť na jednu dôležitú vec – ak ste prejedený takýmto typom hier, nepúšťajte sa do šiesteho Far Cry. Nemá vám totiž, čo ponúknuť alebo ukázať.

Osobne som sa naposledy s touto značkou stretol pri Far Cry 4 a to už teda je nejaký piatok. Preto mi návrat k týmto open world akciám evokuje dávnu dobu a nedisponujem pocitom, že by som po desiatykrát dostal identický titul. Ak už ste ale pri piatom diely mali pocit, že máte dosť, nehrajte akčného nástupcu a počkajte si radšej na evolúciu, ktorou si univerzum skôr alebo neskôr nepochybne prejde. Koniec koncov, toto je Far Cry v tej najrýdzejšej podobe akú si viete predstaviť.

Dovidenia…

Áno, je to celé poriadne rozbité, na každom druhom rohu narazíte na bug alebo vizuálny glitch (našťastie, nejde o game breaking neduhy) alebo chybu umelej inteligencie, avšak musím uznať, že ide o absolútne akčné power fantasy. Dunivé, dynamické, explozívne a neprestajne strieľajúce. A to som si myslel, že relatívne komorný úvod láka na čisto dobrodružnú výpravu s prímesou dobrej akcie. Každopádne, prítomný štýl je za mňa to, čo symbolizuje sériu Far Cry už od príchodu dnes legendárnej trojky.

Ak už nič iné, pocit zo streľby a samotných bojov je fantastický. A to aj napriek tomu, že by som bol rád, keby si tvorcovia odpustili zbytočne rýchlych oponentov, ktorí takmer na akúkoľvek vzdialenosť zasiahnu cieľ, čo nezriedka narúša plynulosť a efektnosť akčného pôžitku (našťastie sa im pomerne často vypýtajú mozgy). Sandbox v rámci súbojov je ale mohutný a v jednu chvíľu na vás môžu útočiť tropickí komunisti z každého rohu, v druhú po vás ide tank, no a inokedy sa z lesov vyrojí divoký kanec a naberie vás zozadu.

vidíme sa v strede revolúcie.

Osobne sa práve kvôli takýmto zážitok púšťam do Far Cry, nakoľko inak ide o relatívne schematický otvorený svet, s ktorým francúzski vývojári prichádzajú azda od nepamäti. Nie, nečakajte revolúciu akú priniesol napríklad Assassin’s Creed Origins, nakoľko tej tu niet. Pravidlá hry zostávajú identické, akurát sa mení bojisko a prostriedky, ktorými zápasíte s mocnou rukou nekompromisnej diktatúry.

Dúfate ale v ultimátne kosenie takmer všetkého hýbajúceho sa? Radi by ste deväťdesiat percent času len chodili a strieľali? Ste na správnej adrese. K tomu si viete pripočítať prekvapivo dobrú filmovú prezentáciu a kvantum dostupného obsahu. Aby som to však záverom nateraz zhrnul, moje aktuálne dojmy sú viac ako pozitívne a dúfam, že i nadchádzajúce časti hry sa ponesú v obdobne kvalitnom duchu. Viva la revolución.

Tešíte sa na prichádzajúce Far Cry 6 a pomohli vám prvé dojmy pri rozhodovaní sa o kúpe?  Veríte nakoniec, že pôjde opäť o dôstojného pokračovateľa série, ktorá ma čoskoro na krku dvadsať rokov? Pokojne sa s nami podeľte o svoje očakávania prostredníctvom dostupnej komentárovej sekcie. 

Mohlo by sa ti páčiť

Pridaj komentár

Najnovší obsah