Nerve je thriller, ktorý nám ukáže akú moc majú ľudia na internete | Hra o život (recenzia)

Hry o život. Nie, nie počkať, zlý film, prepáčte. Hra o život! Vlastne, ono je to skoro to isté, však? Budeme tomu radšej hovoriť Nerve, aby ste si počas recenzie naozaj nemysleli, že ide o tie Hry o život, kde sme hlavnú herečku videli nahú asi 50 krát. Presne tak, film nepostráda originalitu, toto všetko sme už niekoľkokrát videli. Dokázalo niečo tento cyber-thriller zachrániť? Pozrime sa na to.

Emma Roberts ako Vee
Emma Roberts ako Vee

O čo si vo filme Nerve vlastne zahráme?

Nerve je internetová hra na štýl pravda alebo odvaha, no tentokrát bez slova „pravda“. Môžeš si vybrať, či budeš „divák“ alebo „hráč“. Diváci si platia za to, aby mohli hráčom dávať tie najťažšie a najodvážnejšie úlohy. Pokiaľ hráči výzvu od divákov prijmú a splnia ju, dostanú na účet peňažnú odmenu. Ako ale túto hru vyhrať? Je to jednoduché, stačí mať čo najviac divákov a tak sa dostaneš do finále. Pokiaľ zlyháš alebo odstúpiš, peniaze ti budú z účtu strhnuté. Vyzerá to jednoducho, však?

Mladú Vee, ktorá je vždy utiahnutá a hanblivá, prehovorí kamarátka Sydney aby sa do hry Nerve pridala. Tá dlho neváhala, a stala sa hráčkou tejto internetovej hry. Chcela splniť jednu úlohu, a tým dokázať, že v živote riskuje a dokáže si ho užívať. No diváci chcú, aby sa spojila s iným hráčom menom Ian a hrala ďalej. Netrvalo dlho, spojila sa s Ianom a spolu plnili trápne, no aj zábavné úlohy. No keď začínajú byť úlohy ťažšie a ťažšie, Vee zisťuje, že hrá o život. Pokiaľ nevyhrá, príde o všetko.

Vee a Ian
Vee a Ian

Originalita v tomto filme nieje zrovna silnou stránkou

Ako som už písal vyššie, tento film sme videli už mnohokrát. Teraz je však v novom šate, stačí to ale na úspech? Poznáme to, aréna v ktorej sa plnia úlohy a zdolávajú prekážky aby hráč vyhral. Arénou je v tomto prípade mesto, a prekážkami sú výzvy od divákov. Tento film je však smerovaný viac pre tínedžerské publikum, ktoré sa stretáva so silou sociálnych médii na internete. Staršieho diváka tento film bohužiaľ „nenakŕmi“. Ďalší veľký problém filmu je slovo klišé. Toho je v snímke dosť, vždy dopredu viete čo čakať, a tak Vás vo filme nič neprekvapí. A to som ešte nespomenul, koľko je vo filme bullshitov nad ktorými sa mi pozastavoval mozog. Začnem tým, že sa film asi odohráva v budúcnosti, pretože sa v ňom záhadne objavujú dotykové macbooky. Všetky staré zariadenia a notebooky zrazu dokážu byť dotykové a to je jednou z mnoho chýb, ktoré divákovi napovedia, že ide o béčkový film. O konci filmu ani nehovorím, kľudne by sa mohol zapísať do najhorších filmových koncov v kinematografii. Celý koniec je jedno veľké klišé, počas neho som mal chuť odísť z kinosály.

Aké sú dobré aspekty tohto filmu?

Tak sme si zhrnuli zlé stránky filmu, ktorých je oveľa viac než tých dobrých. Poďme sa teraz však pozrieť na tie kladné. Na filme sa mi páčili dve veci. Kamera a hudba. Kamera bola zvládnutá úžasne, videli sme mnoho zaujímavých close-upov a na film sme sa pozerali z mnoho uhlov a strán. Okrem normálnej kamery sme videli pohľad divákov cez mobil, keďže si hráčov pri každej výzve natáčali. Často sme sa dokonca ocitali vnútri zariadenia, a videli sme, na čo hráči klikajú. Presne v tomto momente bolo vidieť, že Vee klikla na obrazovku macbooku a tlačítko záhadne fungovalo. Film je plný neónových farieb a celý sa berie rovnakou cestou. Ďalším kladným aspektom filmu bola hudba. Soundtrack nebol síce zrovna najlepší, ale vo väčšine filmu hrajú normálne piesne, ktoré výborne ladili s filmom.

Vee a Ian sa stali spoluhráčmi
Vee a Ian sa stali spoluhráčmi

Je herecké obsadenie prínosom pre film?

Rušivým elementom filmu je to, že sa snaží zahrnúť hrozne veľa postáv a o všetkých niečo rozpovedať. Hlavnú rolu, teda Vee si zahrala Emma Roberts. Vždy mi pripadalo, že toto dievča sa viac hodí do reklám než do filmov. Nieje na nej nič moc zaujímavé, a jej rola nebola zahraná najlepšie ako sa dalo. Inak povedané, ona nieje to dievča na ktoré sa vo filme budete pozerať. Rolu Iana si strihol skúsený Dave Franco, ktorý to zahral výborne. O jeho kvalitách vieme, a dievčence sa majú na čo tešiť lebo vo filme uvidia jeho tehličky. Nebojte chlapci, aj my si príjdeme na svoje. Veeinu kamarátku Sydney hrá Emily Meade. Tá je takisto hráčkou, no nebojí sa ničoho a nepozná sebaúctu. Uvidíte jej zadok, nerada nosí podprsenky, a je to taká školská „bitch“. Ianovho rivala Tya si zahrá rapper Machine Gun Kelly, ktorému ide len o výhru a smrti sa teda vážne nebojí.  A nakoniec najhoršia zahraná postava, Veeina matka, ktorá zvláda to, že jej dcére ide o život úplne s kľudom. Cameo si strihne aj slávny americký youtuber a videomaker Casey Neistat, ktorý bude na sekundu taktiež hráčom.

Ocitli sa spolu aj v trápnych situáciach

Celkové dojmy z filmu AKA nieje to zas úplne najhorší film

Bál som sa, že tento film bude horší než pokračovanie Podfukárov. Nestalo sa tak. Povedal by som, že je to kvalitne spracovaný béčkový film, ktorý má veľa chýb. Je neoriginálny a plný klišé a bullshit momentov. Páčilo sa mi však, že keď hráči plnili nebezpečné úlohy, prežívali ste to s nimi. Nebiť takého zlého konca, dal by som lepšie hodnotenie. Atmosféra filmu je pohodová, lovestory je klišé, no vo filme si nájdu niečo svoje obe pohlavia. Film je teda smerovaný pre tínedžerov, ktorý sa dokážu vžiť do situácie pretože vedia čoho je internet schopný. Filmu Nerve dávam s chladnou hlavou 5/10, pretože tie „WHAT THE FUCK“ momenty prevyšovali nad tými dobrými.