Hra prišla o hlavný prvok
Spoločnosť Sony prekvapila fanúšikov populárnej hororovej videohry Until Dawn prvými zábermi z pripravovanej filmovej adaptácie. Reakcie fanúšikov sú však prevažne negatívne, keďže film sa zdá byť výrazne odlišný od svojej hernej predlohy. Poukazuje na to magazín Forbes.
Nový príbeh sa točí okolo Clover, ktorá sa so svojimi priateľmi vydáva do odľahlého údolia, kde pred rokom záhadne zmizla jej sestra Melanie. Skupina mladých ľudí objaví opustené návštevnícke centrum, kde ich začne prenasledovať maskovaný vrah. Zaujímavým prvkom je časová slučka, v ktorej sa postavy po každej smrti prebudia na začiatku toho istého večera, pričom čelia vždy novej forme nebezpečenstva.
„Skupina si postupne uvedomí, že má obmedzený počet životov a jediným spôsobom, ako uniknúť z nočnej mory, je prežiť až do úsvitu,“ uvádza oficiálna synopsa filmu. Tento koncept sa výrazne líši od pôvodnej hry, ktorá sa odohrávala v zimnom prostredí horskej chaty a obsahovala mytologické bytosti známe ako wendigo.
Jedným z mála spojení s pôvodnou hrou je obsadenie Petra Stormareho, ktorý v hre prepožičal svoj hlas postave Dr. Hilla. Napriek jeho účasti však prvé zábery nepripomínajú atmosféru, ktorá preslávila hernú predlohu.
Odborníci z herného priemyslu poukazujú na paradox celého projektu. Until Dawn bola interaktívna narácia vytvorená tak, aby sa hráči cítili, akoby boli súčasťou hororového filmu. Preto je pomerne zvláštne adaptovať hru, ktorá sama o sebe bola vytvorená ako interaktívny film.
Film sa zdá byť ďalším príkladom problematických herných adaptácií. Podobne ako v prípade filmu Uncharted, ktorý sa insšpiroval sériou Indiana Jones, aj Until Dawn stráca svoj hlavný prvok – interaktivitu a možnosť ovplyvňovať príbeh.
Napriek skepticizmu fanúšikov Sony pokračuje vo svojej stratégii adaptovať svoje herné značky. Spoločnosť nedávno oznámila celý rad pripravovaných filmových a televíznych adaptácií svojich populárnych herných titulov.
Film Until Dawn by mal prísť do kín v priebehu budúceho roka. Či sa mu podarí presvedčiť skeptických fanúšikov a prilákať nové publikum, ukáže až čas. Zatiaľ sa zdá, že tvorcovia stavili skôr na vytvorenie samostatného hororového príbehu, než na vernú adaptáciu obľúbenej videohry.
Režisér filmu zatiaľ nekomentoval výrazné zmeny oproti pôvodnej predlohe. Producenti však tvrdia, že ich cieľom bolo vytvoriť originálny horor, ktorý si zachová ducha hry, ale prinesie nový pohľad na známy príbeh.