Operátor zdražuje TV služby
Spoločnosť UPC na jeseň zvýši ceny za TV služby. Dôvodom je rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke, a za možnosť sledovať jeho stanice v TV Archíve. Operátor toto zvýšenie premietne do ceny za televízne služby, ktoré zdražejú presne o 1 euro mesačne.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:
Na zdraźovanie UPC už reagovala aj samotná Markíza. Prečítajte si ich stanovisko.
Rovnako ako UPC, aj ostatní poskytovatelia televíznych služieb platia televízii Markíza poplatok za to, že má v ponuke jej stanice. Keď sa teda televízna skupina rozhodne zvýšiť tento poplatok, operátorovi sa zvýšia prevádzkové náklady. Aby si zachovali rovnakú ziskovú maržu, musia dvihnúť spotrebiteľské ceny za svoje balíky služieb.
„Od 1. júla vysielateľovi platí UPC výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne,“ informoval operátor v oficiálnom vyjadrení.
TV Markíza naposledy zdražovala pred rokom, kedy zvýšili cenu za lineárne služby – respektíve živé vysielanie. Teraz pristúpili k navýšeniu ceny aj za možnosť sledovať stanice z ich TV archívu. Podľa UPC to bolo o „niekoľko desiatok percent.“ Práve to by mal byť dôvod o zdraženie ich TV služieb. Priplatíme si konkrétne 1 euro mesačne.

Markíza sa
Zmena sa postupne dotkne väčšiny Slovákov
K zdražovaniu budú pravdepodobne pristupovať aj iní operátori, ktorí budú priebežne informovať svojich klientov o zmene v cenovej politike.
Zmena jednoznačne nenadchne zákazníkov, pričom každého sa dotkne iným spôsobom. Jedno euro môže byť pre niektorých ľudí dostatočným motivátorom na zmenu operátora či napríklad výmenou TV služieb za internetovú TV. Počas štandardnej 24-mesačnej viazanosti pri TV službách UPC každý zaplatí o 24 eur naviac. Aktuálne najlacnejší TV balík UPC je 12,90 eura mesačne, pôjde tak o 7-percentný nárast ceny na 13,90 eura mesačne.
UPC ponúka aj možnosť TV služieb bez viazanosti, ktoré sú ironicky drahšie práve o 1 euro mesačne. Operátor tým v podstate priznáva, že táto čiastka nie je zanedbateľná a uvedomuje si, že klienti pri výbere služieb berú do úvahu aj 1 euro.
O presnom termíne navýšenia cien operátor neinformoval. Pri vyše stovke tisíc klientov im prevádzkové náklady od 1. júla kvôli Markíze taktiež narástli o vyše sto tisíc eur. Nebudú teda otáľať a zmeny zavedú už na jeseň. Presný dátum bude UPC komunikovať všetkým svojim klientom s TV službami.